Boeren in de VS (deel 4)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Boeren in de VS (deel 4)

Berichtdoor jan.nl » vr sep 14, 2018 15:03

jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor john verhaar » vr sep 14, 2018 19:18

Roderick schreef:
john verhaar schreef:Never nooit niet :evil:

Effe wat navraag gedaan :wink: .....maar er zit toch wel een soort van Q aan te komen.
MMPA heeft erom gebedeld, en wat ik er van begrijp is dat wat je in 2017 geproduceerd hebt mag in Michigan blijven en verwerkt worden. Alles daarboven moet Michigan uit.

Zie daar het nut niet zo van in, want je verplaatst het probleem gewoon. :roll:

Ze gaan het een jaar aankijken of het wat oplost, en kijken dan weer verder.
Ook New York en Pennsylvania werken aan zo iets begrijp ik. :yes:

Heel grappig dat ze dat in Canuk al weten en het voor ons totaal nieuws is :roll: en de melk die vorig jaar in Michigan geproduceerd werd kon hier ook niet allemaal verwerkt worden :roll: dit probleem is er al meer als 10 jaar maar word alleen steeds groter maar als de melkprijs maar langgenoeg op dit nivo blijft lost het zich zelf :idea:
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor maistro » vr sep 14, 2018 20:45

Zo hoort het liberale gedachtengoed te werken, alleen geeft dit beleid wel de nodige schaalvergroting, of dat een probleem is ?
Voor sommige buitenstaanders wel.

Wat echter wel een probleem is van deze liberalisering is dat er toch stiekem via achterdeurtjes geld naar landbouw toevloeid hierdoor stimuleert men overproductie waarbij er te weinig boeren stoppen dan is een knetter hard beleid beter.
Het is liberaal of niet geen semiliberaal
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor Gerben77 » zo okt 07, 2018 11:58

Dik voor elkaar John Verhaar (y)
https://www.facebook.com/CowsignalsTrainingCompany/videos/2157099131172840/
Handig die flexibele vacuumleiding

7300 afkalvingen per jaar :shock:
Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Gerben77 » zo okt 07, 2018 12:58

http://www.thebullvine.com/news/michigan-dairy-farmers-either-exit-or-eat-up-equity/
Jammer dat ie weer een beschuldigend vingertje naar de EU moet opsteken (n)
Afbeelding
Gerben77

Berichtdoor Talis » zo okt 07, 2018 18:00

hoe komt het in canada?? De grenzen zijn nu open vanwege handelsakkoorden met de eu en de vs.. lijkt me dat jullie daar niet staan te juichen..
Talis

Berichtdoor Roderick » zo okt 07, 2018 21:44

Grenzen waren altijd al open, dat is nu alleen meer geworden. Eerst kwam er 3,5% uit Amerika binnen, dat wordt nu het dubbele. :x
Het is voor Amerika maar 0,3% extra van hun totale productie dus doet voor hun echt HELEMAAL nix. Maar voor ons is het toch weer 3,5% extra weg. (n) Dus nee niet happy. :no: :no:

Begint zowiezo een heel raar gedoetje te worden met de knakkers South van ons. :? Trump chanteerd en perst landen af om te doen wat hij wil onder het dreigement dat als ze dat niet doen hij ze economisch kapot gaat maken. Wat de US doet is illegaal en ronduit crimineel, en dat vind de Wereld Handels Organisatie ook, maar Trump heeft schijt aan rechtelijke uitspraken van WHO en doet het gewoon niet, onder het motto van wie gaat ons dwingen om de handels wet na te leven. :? :?
WHO staat op het punt om zichzelf op te heffen, want Amerika weigert hun oordeel te volgen, en niemand kan/wil er wat aan doen. :?
https://www.reuters.com/article/us-usa-trade-wto/u-s-seen-likely-to-win-in-effort-to-shut-down-wtos-appeals-court-idUSKCN1MF1NE

Verder is Trump met de benoeming van Judge Kavanaugh weer een stapje dichterbij totale heerschappij in the US. Deze extreem conservatieve rechter is benoemd voor het leven en is een stro pop van Trump. (enge gedachte dat deze rechters, recht mogen uitspreken over de grondwet)

Europa zit ook helemaal bij Trump in de tang omdat zonder de US ze totaal geen bescherming heeft tegen aanvallen van buitenaf, en hij ze daar ook maar al te graag mee onder druk zet.

Het enige echte obstakel nu is China. Ook daar is hij met druk en afpersing heel hard bezig om de Chinezen op de knieen te dwingen. In de nieuwe NAFTA deal hebben Mexico en Canada moeten beloven dat ze geen handel met China gan drijven zonder toestemming van de US. :shock: :? :?
Hiermee krijgt de US weer meer macht om de Chinezen de hoek in te drukken.
De angst is wel dat de US en China (2 economische en militaire grootmachten) nu op een frontale bosting afstevenen, waarmee het hopelijk niet omslaat in een militair conflict. :? :?

De leider zijn van 1 van de machtigste landen van de wereld komt met een grote verantwoordelijkheid :yes: :yes: , en in de handen van een gestoorde narcessist als Trump kunnen er hele rare dingen gaan gebeuren. Het is net alsof ik een documantaire over de opkomst van Hitler en de Nazi partij zit te kijken, maar dan in kleur en niet een man met een klein zwart snorretje maar deze keer met oranje clowns haar.

Nooit verwacht dat ik de US ooit als grootste bedreiging van de wereldvrede zou gaan zien. :( :( :( :( :cry:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor BDC » ma okt 08, 2018 02:20

@Roderick: gaaaaaaaaap.
Je bent gewoon jaloers dat wij een goede president hebben die voor zijn eigen land op komt ipv die lamme politicus zonder ballen die jullie hebben.
BDC

Berichtdoor Grazy » ma okt 08, 2018 03:52

BDC schreef:@Roderick: gaaaaaaaaap.
Je bent gewoon jaloers dat wij een goede president hebben die voor zijn eigen land op komt ipv die lamme politicus zonder ballen die jullie hebben.

(y) (y) Je haalt de woorden uit m'n keyboard :yes:
Grazy

Beroep: Master Grazier

Berichtdoor Roderick » ma okt 08, 2018 05:06

Ik ben op het moment ook niet echt happy met onze Justin :no: :no:
Maar ik vraag me serieus af hoeveel keuze Canada nog had, nadat de US ons gewoon onrechtmatig economisch aan het afpersen was. (n) (n)
En als jullie land/president zo geweldig is waarom groeien jullie dan niet uit eigen kracht maar doen jullie dat door andere landen af te persen en leeg te zuigen :?: :?:
Vinden jullie dat dan een normale gang van zaken en een juiste manier van handelen :?: :?:
Want als je dat wel vind zou je jezelf af mogen vragen of jullie niet moreel net zo verrot zijn als jullie President. :?: :?:

Ik zou hier ook graag antwoord op krijgen :!: :!: :!:
Roderick

Berichtdoor Roderick » ma okt 08, 2018 05:09

By the way......wat hebben jullie nou gewonnen aan NAFTA 2 :?: :?: :?:
Canada heeft in een paar dingen een klein percentage toe moeten geven, en aangezien jullie economie 10x groter is hebben jullie zo verrekte weinig gewonnen dat jullie er never nooit iets economisch van gaan merken.
Dus wat hebben jullie nou bereikt met dat gezemel. :?: :?:
Roderick

Berichtdoor opelmanta » ma okt 08, 2018 06:45

Nou zeg, er zit hier iemand op zijn high horse. Heb je er een geleend van de mounties?
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor MarcB » ma okt 08, 2018 12:59

opelmanta schreef:Nou zeg, er zit hier iemand op zijn high horse. Heb je er een geleend van de mounties?

High horse of niet.
Met de trump is de kans op een wapenkletter groter dan tijdens de koude oorlog.
MarcB

Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

Berichtdoor MarcB » ma okt 08, 2018 13:00

Grazy schreef:

(y) (y) Je haalt de woorden uit m'n keyboard :yes:

Komt ie werkelijk voor jullie op of voor zijn eigen belang.
MarcB

Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

Berichtdoor Grazy » ma okt 08, 2018 16:53

Roderick schreef:

Ik ben op het moment ook niet echt happy met onze Justin :no: :no:
Maar ik vraag me serieus af hoeveel keuze Canada nog had, nadat de US ons gewoon onrechtmatig economisch aan het afpersen was. (n) (n)
En als jullie land/president zo geweldig is waarom groeien jullie dan niet uit eigen kracht maar doen jullie dat door andere landen af te persen en leeg te zuigen :?: :?:
Vinden jullie dat dan een normale gang van zaken en een juiste manier van handelen :?: :?:
Want als je dat wel vind zou je jezelf af mogen vragen of jullie niet moreel net zo verrot zijn als jullie President. :?: :?:

Ik zou hier ook graag antwoord op krijgen :!: :!: :!:

Sorry Roderick, ik heb jaren terug al besloten niet met jouw in discussie te gaan, dat heeft toch geen zin :no: Van de week zei je tegen boer Pieter dat hij alles beter weet maar jij bent 10 keer erger :? En je taal staat me al helemaal niet aan (n)
Grazy

Beroep: Master Grazier

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie