Ballonvaarders in de koeienwei

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Ballonvaarders in de koeienwei

Berichtdoor poekske » ma sep 17, 2018 11:54

Als ik me niet vergis, kan je hier niet weigeren om toe te staan dat ze in je land landen. Maar kan mis zijn, vraag het volgend weekend eens aan een ballonvaarder
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Flyinghollander » ma sep 17, 2018 12:17

http://www.pbn-info.nl/convenantlto.pdf

25 euro minimaal, 2.5 euro voor elke persoon meer of minder. Zie links anders.
Flyinghollander

Berichtdoor G.U. » ma sep 17, 2018 12:41

poekske schreef:Als ik me niet vergis, kan je hier niet weigeren om toe te staan dat ze in je land landen. Maar kan mis zijn, vraag het volgend weekend eens aan een ballonvaarder

Klopt ze hebben het recht om overal te landen behalve op de openbare weg. De piloot moet wel de meest geschikte plek uitzoeken waar hij landen kan
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Hans van Bergen » ma sep 17, 2018 15:06

Precies en als hij of zij dan de ballon wil opruimen dan moet daarvoor betaald worden. Is op Schiphol nie anders btw :no: of in de haven :no: ok daar betalen :yes:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor hendrik83 » ma sep 17, 2018 15:14

Hans van Bergen schreef:Precies en als hij of zij dan de ballon wil opruimen dan moet daarvoor betaald worden. Is op Schiphol nie anders btw :no: of in de haven :no: ok daar betalen :yes:

Wel eens gehoord van leven en laten leven? :roll:
hendrik83

Beroep: werkverschaffer voor een leger ambtenaren

Berichtdoor G.U. » ma sep 17, 2018 16:18

hendrik83 schreef:
Hans van Bergen schreef:Precies en als hij of zij dan de ballon wil opruimen dan moet daarvoor betaald worden. Is op Schiphol nie anders btw :no: of in de haven :no: ok daar betalen :yes:

Jazeker wel maar voor niets gaat de zon op. Ik gun anderen best hun lolletje maar ik wil ook wel eens gratis uit eten :yes:
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor G.U. » ma sep 17, 2018 16:54

https://nos.nl/artikel/2250832-boer-ove ... jzeld.html
Landvredebreuk, mooi gevonden na de bosvredebreuk van de pvdd (y)
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor Talis » di sep 18, 2018 04:41

hendrik83 schreef:

ik heb er ook geen moeite mee. Maar koeien en pinken kunnen van zon ballon in paniek raken als ie er laag overheen vliegt en daar zit ik niet op te wachten. Van het voorjaar 1 in het land gehad week voor het maaien van de 1e snee. Kregen we toch mooi een gratis vlucht aangeboden..
Talis

Berichtdoor Flyinghollander » di sep 18, 2018 08:13

Zie mij link, dat is er afgesproken, door LTO ballonvaarders en is toch erg redelijk als je dat zo leest.
Flyinghollander

Berichtdoor Henk » di sep 18, 2018 10:26

Flyinghollander schreef:Zie mij link, dat is er afgesproken, door LTO ballonvaarders en is toch erg redelijk als je dat zo leest.

Denk dat wij ondertussen op 10-15 gelande balonnen zitten. Er is er nooit 1tje uit zichzelf over dat LTO-convenant begonnen.
Nou doe ik er eik nooit moeilijk over want tot heden zijn ze altijd nog netjes op het grasland geland. Meestal mag je met hun mee aan de champagne :cheers: , vaak een bon voor een gratis vlucht (y) en ooit een biervaatje Warsteiner :cheers:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Hans van Bergen » di sep 18, 2018 11:55

Moet jij helemaal zelf weten Henk. Ik moet daar niks van hebben en ik kies zelf het moment uit hoeneer ik :cheers: Op grond van Staatsbosbeheer, de Landschappen en Natuurmonumenten mogen balonnen overigens nie landen :no:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Vorige

Keer terug naar Community