Moderator: Moderators
HoK schreef:Hier is de mais er anderhalf maand vanaf en groeit het nieuw ingezaaide gras en vanggewas al mooi!
Ik heb nog steeds een sch**thekel aan ploegen. Duurt lang, veel afwerken en grond keren kan nooit goed voor je organische stof in de grond wezen. 1 perceel mais doen we eigenlijk vanwege stenen alleen even doodspuiten, lostrekken/drijfmesten in 1 bewerking, kopeggen en mais zaaien. Staat nooit de beste maar nooit de slechtste mais op. En gaat ook nog eens een heel stukkie rapper als als ploegen, kopakkers vlakken en al dat soort geintjes.
We hebben dit jaar ook de maispercelen na oogst dwars over geschijvenegd na het bekalken en daarna gras in gezaaid om het vanggewas volgend jaar te kunnen oogsten. Zo'n schijveneg is ook wel een mooi stukkie speelgoed, 3 ha per uur bewerken en vlakker achterlaten als het was. Als je schijveneggen en lostrekken zou kunnen combineren dan lijkt me het helemaal monsterachtig
Hookwood Holsteins schreef:Graag ff on topic. Nu weer verder over tractoren.
kobonde schreef:Hookwood, Ik vind de zijpadjes vaak veel interesanter dan het hoofdspoor. Maar snap wel dat het sommigen stoort maar
kun je niet meteen een ekstra spoor aanleggen ipv het zij spoor te stoppen.
Keer terug naar Koe en mechanisatie
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten