Toekomst melkveehouderij deel 3

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Toekomst melkveehouderij deel 3

Berichtdoor Henk » ma okt 15, 2018 09:16

van wijk schreef:
jan.nl schreef:Las in de krant dat Groningen ook op slot gaat voor geiten kippen varkens,vreemd eigenlijk daar is toch ruimte zat! :|

Je kon al jaren niks nieuws meer beginnen in varkens en kippen maar nu zetten ze ook geiten dicht. Koeien kan nog steeds en als je zin hebt ook op redelijke schaal.
Wel beetje duurzaam/landschappelijk en zonnepaneeltjes op t dak maar dat is overal zo.

Ach, heel dat duurzaam geneuzel is ook maar een maatschappelijk zoethoudertje (n) waar vooral politiekers enthousiast over zijn, maar niet met als reden 'de planeet'... :roll:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Henk » di okt 16, 2018 07:10

Ik las dat 49% van de varkenshouders die willen stoppen 500-1500 zeugen hebben :shock:
Groot is dus geen garantie. Hopelijk gaat het in de koeielarij die kant niet op...

Henk

Berichtdoor van wijk » di okt 16, 2018 09:04

Henk schreef:Ach, heel dat duurzaam geneuzel is ook maar een maatschappelijk zoethoudertje (n) waar vooral politiekers enthousiast over zijn, maar niet met als reden 'de planeet'... :roll:

Als je hier wil blijven melken moet je gewoon meedoen met "duurzaam". Formuliertjes invullen, vriendelijk zijn voor controleurs en je bedrijf op orde houden. Niet te druk over maken, zo blijf je tegenwoordig boer.
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor wit » di okt 16, 2018 09:29

Henk schreef:Ik las dat 49% van de varkenshouders die willen stoppen 500-1500 zeugen hebben :shock:
Groot is dus geen garantie. Hopelijk gaat het in de koeielarij die kant niet op...

Groot is geen garantie om een opvolger te hebben en zonder opvolger zal er vroeg of laat toch gestopt worden.
wit

Berichtdoor Jozef » di okt 16, 2018 12:40

Henk schreef:Ik las dat 49% van de varkenshouders die willen stoppen 500-1500 zeugen hebben :shock:

Buurman hier had ooit 1200 zeugen. Stallen staan eind van dit jaar leeg en worden gesloopt in de rood voor rood regeling......
Jozef

Beroep: Veehouder
Interesses: Melkveehouderij

Berichtdoor Henk » di okt 16, 2018 15:16

Mn akkerbuddy valt ook in die range. Hij is ook aan het leegdraaien.

Henk

Berichtdoor Hans van Bergen » di okt 16, 2018 15:20

van wijk schreef:
jan.nl schreef:Las in de krant dat Groningen ook op slot gaat voor geiten kippen varkens,vreemd eigenlijk daar is toch ruimte zat! :|

Je kon al jaren niks nieuws meer beginnen in varkens en kippen maar nu zetten ze ook geiten dicht. Koeien kan nog steeds en als je zin hebt ook op redelijke schaal.
Wel beetje duurzaam/landschappelijk en zonnepaneeltjes op t dak maar dat is overal zo.

Tzijn gewoon domme mensen die zoiets doen. Er is daar helemaal niets niets niente nada noppes niks. Tis de Peel in de jaren 40 maar dan nog minder. Dus gewoon mijn plan iedere woning een gratis vergunning voor een veehouderij bedrijf. Huis aan huis met het kerkblaadje meteen een vergunning in de breivenbus van lawe zeggen 5000 varkens of 100.000 kippen oid :yes: das de enige redding :yes:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Hans van Bergen » di okt 16, 2018 15:22

Misschien da ze dan ook es een snelweg of een bewaakte spoorwegovergang kriege :D Dat zou toch fantastisch zijn :D
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor G.U. » di okt 16, 2018 15:22

Hans van Bergen schreef:
van wijk schreef:

Tzijn gewoon domme mensen. Er is daar helemaal niets niets niente nada noppes niks. Tis de Peel in de jaren 40 maar dan nog minder. Dus gewoon mijn plan iedere woning een gratis vergunning voor een veehouderij bedrijf. Huis aan huis met het kerkblaadje meteen een vergunning in de breivenbus van lawe zeggen 5000 varkens of 100.000 kippen oid :yes: das de enige redding :yes:

Nee daar red je hen niet mee, die rooien hebben liever dat ze zo een paar zakcenten krijgen en verder liever lui zijn
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Henk » di okt 16, 2018 15:33

Hans van Bergen schreef:
van wijk schreef:

Tzijn gewoon domme mensen die zoiets doen. Er is daar helemaal niets niets niente nada noppes niks. Tis de Peel in de jaren 40 maar dan nog minder. Dus gewoon mijn plan iedere woning een gratis vergunning voor een veehouderij bedrijf. Huis aan huis met het kerkblaadje meteen een vergunning in de breivenbus van lawe zeggen 5000 varkens of 100.000 kippen oid :yes: das de enige redding :yes:

Bovenal moet iedereen doen waar ie zelf zin in heeft :yes: en respecteer mekaar om zijn of haar keuze :yes: maar in mijn ogen heeft al dat maatschappelijk gedoe weinig met het vak veehouderij van doen :no: Ik ben ooit met 'n bepaald doel boer geworden :yes: en dat is met vee en op het land werken :yes: Elk jaar stapels paperassen in te vullen voor boompje zus struikje zo paddenven hier insectenhotel daar, valt daar in mijn opinie niet onder :no:
Maar wellicht ben ik te star om mee te veranderen... :oops:

Henk

Berichtdoor wit » di okt 16, 2018 16:05

meebuigen Henk,dan breek je niet,en je kunt evt weer wat terugveren als de wind wat is gaan liggen :wink:
wit

Berichtdoor boer pieter » di okt 16, 2018 17:13

Dat is dus het grootste probleem meebuigen de hele nederlandse of misschien wel europeese landbouw gaat naar de kloten in nl is het wel heel erg
boer pieter

Interesses: vee houderij

Berichtdoor Hvd » di okt 16, 2018 18:58

Dan ga je toch lekker biologisch boeren heb je meteen wat meer trekkerwerk
Geen mestboekhouding, kunstmestfactuur, gbm factuur en geen discussie meer over duurzaam etc
Hvd

Interesses: Melkverwerking, koeien, weiden, zeilen

Berichtdoor wit » di okt 16, 2018 20:03

boer pieter schreef:Dat is dus het grootste probleem meebuigen de hele nederlandse of misschien wel europeese landbouw gaat naar de kloten in nl is het wel heel erg

T'is buigen of barsten Pieter.
Jij boert ook niet meer zoals ze 30 jr geleden deden en buigt ook mee met alle deense regelgeving.
wit

Berichtdoor boer pieter » di okt 16, 2018 20:45

hahaha ja hebt nog gelijk ook maar ik zou het graag anders zien .ik heb altijd mijn eigen ding gedaan en nog steeds stoor ik me niet al teveel aan de regeltjes ,ik denk nog steeds dat we samen erg sterk staan
boer pieter

Interesses: vee houderij

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie