Boeren in de VS (deel 4)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Boeren in de VS (deel 4)

Berichtdoor Corndog 1 » wo okt 17, 2018 14:39

Pfff, reageer 4 keer, waarvan 3 keer omdat het gevraagd wordt en nu maak ik me druk?

Gaat er mij alleen maar om dat boeren het niet normaal vinden als de verwerkende industrie en supermarkten een te groot stuk op eisen, maar zelf wel overbetaald willen worden
Corndog 1

Berichtdoor gary » wo okt 17, 2018 15:09

Boeren overbetaald? :D :D
gary

Beroep: Boer
Interesses: Koeien

Berichtdoor macdonalds » wo okt 17, 2018 17:25

neen meneer corndog. het is de boeren die de burgers levensstijl financieren, niet anders om
we came on different ships, but we now all in the same sinking boat
macdonalds

Beroep: dairy, crop, hog and poultry farmer

Berichtdoor Corndog 1 » wo okt 17, 2018 17:33

Maak wel wat los hier (y)

Snap ook wel dat de consument veel te weinig betaald voor het eten.

Maar heb toch duidelijk mijn ?? bij dat idee dat steeds minder boeren voor dat voedsel moeten zorgen.
Corndog 1

Berichtdoor macdonalds » wo okt 17, 2018 18:13

de vraag is. waarom moeten boeren voor het voedsel zorgen? waarom voor een bevolking dat eigenlijk niet op een bepaalde plek moet wonen, waarom hebben grote steden bestaans recht?
maar zelfs sommige boeren bedenk bekijk je wel eens en vraag je af wat ze doen
laatst in nederland op koffie geweest bij een boer. nieuwe stal . 4 robots. het bak koffie kwam met melk van de supermarket, de lunch van de snackbar. ja ja melken geweldig maar niet winstgevend bla bla bla. geen geld voor dit en dat (prive) maar alles voor bedrijf. trekkers oud ijzer etc
we came on different ships, but we now all in the same sinking boat
macdonalds

Beroep: dairy, crop, hog and poultry farmer

Berichtdoor king » wo okt 17, 2018 18:14

@Corndog

precies, en dat komt niet omdat ze overbetaald worden, maar juist t tegenovergestelde.
Als alle boeren gewoon een goede boterham verdiende, met minder onzinnige regelgeving :roll: , stopten er ook veel minder en waren er ook gelijk wel weer meer opvolgers. Want volgens mij (en ik snap ze volledig) haken de meesten daarop af, karige verdiensten icm een papierwinkel waar je knettergek van wordt.
Hebben hier ook nog een dochter, die op zich nog wel interesse heeft, en als ze het uiteindelijk ook echt wil, zullen wij haar steunen, maar aanraden doe ik het haar zeker niet :no:
You can blow out a candle
But you can't blow out a fire
king

Beroep: veehouder
Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor Roderick » wo okt 17, 2018 19:07

Corndog 1 schreef:Maak wel wat los hier (y)

Snap ook wel dat de consument veel te weinig betaald voor het eten.

Maar heb toch duidelijk mijn ?? bij dat idee dat steeds minder boeren voor dat voedsel moeten zorgen.

Dat gedeelte baart mij ook wel eens zorgen, want het duurt niet lang meer en dan hebben we als minder dan 1% van de bevolking totaal geen stem meer. :no: :no:

Maar nee, ik vind niet dat wij overbetaald worden. De zuivelprijzen in de winkel zijn hier aardig in check met de rest van de wereld. Zeker naar % van het inkomen.
Hier krijgen we gewoon een eerlijk deel van de marge ipv de melkverwerkers en supermarkten weglopen met zwat alle marge.

Heb het al vaker gezegd. Dit systeem is absoluut niet foutloos, maar wel het enige systeem waarbij de melkveehouder eerlijk naar werk en investering betaald wordt, en ik vind idd dat elke melkveehouder het recht zou moeten hebben op een eerlijk inkomen. en Dat is op dit moment buiten Ca bijna voor geen enkele boer mogelijk. :(
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor poekske » wo okt 17, 2018 19:16

Dat er bedrijven minderen is niet omdat er niks verdient word. Slagerijen minderen even snel of nog sneller dan Boerderijen, en das zeker niet omdat er niks verdient KAN!! worden
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor opelmanta » wo okt 17, 2018 19:30

Roderick schreef: De zuivelprijzen in de winkel zijn hier aardig in check met de rest van de wereld.
Dat zeg jij.
https://www.numbeo.com/cost-of-living/p ... rrency=USD
https://www.numbeo.com/cost-of-living/c ... region=019
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor Corndog 1 » wo okt 17, 2018 20:05

Heb in Nl afgeleerd om te kijken naar mijn geïnvesteerde vermogen, kwam altijd geld te kort :mrgreen:

kilo kaas in Ca $34, Kilo kipfilet $25, Internet als je kinderen naar highschool gaan $1000 per maand :cheers:
Dacht dat de supermarkten niks op melk verdienden, net als dat ze verplicht zijn om brood voor $1 aan te bieden.(is ovrigens niet weg te krijgen)
Corndog 1

Berichtdoor Corndog 1 » wo okt 17, 2018 20:25

macdonalds schreef:de vraag is. waarom moeten boeren voor het voedsel zorgen? waarom voor een bevolking dat eigenlijk niet op een bepaalde plek moet wonen, waarom hebben grote steden bestaans recht?
maar zelfs sommige boeren bedenk bekijk je wel eens en vraag je af wat ze doen
laatst in nederland op koffie geweest bij een boer. nieuwe stal . 4 robots. het bak koffie kwam met melk van de supermarket, de lunch van de snackbar. ja ja melken geweldig maar niet winstgevend bla bla bla. geen geld voor dit en dat (prive) maar alles voor bedrijf. trekkers oud ijzer etc

Herkenbaar verhaal je doet er alles aan om te "overleven", had er alleen moeite mee dat het geld voor privé er gewoon niet was.

Je wil gewoon niet degene zijn die het licht uit doet!
Corndog 1

Berichtdoor Roderick » za okt 20, 2018 21:29

https://www.cnbc.com/amp/2018/10/19/canada-protectionist-dairy-policies-milk-trump-nafta-usmca-tariffs.html?fbclid=IwAR0m8c6Xg5c7PxBtaOBhdD6lWocODvTOs_xzFQ-0iIxZRBQUCdsoc1RABd0

Ik denk een redelijk goede uitleg hoe het werkt, en waar het probleem zit. :yes:

Voordat jullie beginnen te stuiteren :lol: :lol:
Het is een US nieuws zender, en dit is niet gesponsord door CA farmers :no:
Roderick

Berichtdoor Corndog 1 » zo okt 21, 2018 02:11

Mooi
Corndog 1

Berichtdoor opelmanta » zo okt 21, 2018 06:42

Zondag is een mooie dag om je er weer even voor te schamen dat je de natives afperst.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor Roderick » zo okt 21, 2018 14:31

Wow Manta :shock: , is de afgunst zo sterk geworden dajje er wat indianen er met de haren bij moet slepen. :? :roll:

Zou graag een kwart Indiaan zijn hier :yes: :yes: :yes: (y)
Geen inkomsten belasting betalen
Geen BTW op prive aakopen
Kinderen volledige studie financiering
Lekker goedkoop tanken met je indianen pasje :yes: (y), en je kunt jagen en doen waar je wilt en wanneer je wil :!:

Easy life 8) (y)
Roderick

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie