Fosfaatquotum lopend jaar

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Fosfaatquotum lopend jaar

Berichtdoor melker » wo okt 17, 2018 08:24

Haalt wel stuk dynamiek uit bedrijf wanneer je fosfaatrechten uit fosfaatbank mag gebruiken, ook nog eens voor maximaal 5 jaar als ik het goed heb gelezen. Dan liever geiten melken of nog beter emigreren als je zo graag koeien wil melken :yes:
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor G.U. » wo okt 17, 2018 08:50

Moah, je mag geen rechten verkopen dat is het enige. Als je grondgebonden bent is het een goedkope manier om nog wat te groeien. Ben benieuwt hoeveel kg een minimale hoeveelheid is bij lnv. Ga er wel op inschrijven
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor van wijk » wo okt 17, 2018 09:34

Het zou voor opvolger wel een optie zijn om de grond "vol" fosfaat te zetten, maar ik heb geen zin om mn eigen fosfaatrechten 5 jaar vast te zetten.

Met fosfaat lease prijs van 70 euro betaal je 2800 per koe, en dat is bij 8000 kg en 35 cent precies je melkopbrengst. :D

Koeien willen melken wordt weer dure hobby in nl.
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor Hans van Bergen » wo okt 17, 2018 10:00

Henk schreef:Dat ik 41 ben heeft er nix mee van doen 8)
Maar het is wel een signaal voor de enkeling die er aanspraak op wil maken terwijl ie al wat verpatst heeft.
Ik noem geen namen maar ik ken 'n jonge snuiter die de (nieuwe) stal nog lang niet vol heeft. De bank begon moeilijk te doen want hij draaide verlies. Had ie uit noodgreep wat fosfaat verkocht om een positief inkomen te hebben, met de gedachte ik koop 't wel weer terug wanneer het goedkoop is (wat dus nooit gaat gebeuren :no: )of ik leas rechten bij.

Zo heb jij het toch ook gedaan :?: Tenminste sta me iets van bij dat je hier melde da je het kotum verkocht ha
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor durk » wo okt 17, 2018 10:03

van wijk schreef:Het zou voor opvolger wel een optie zijn om de grond "vol" fosfaat te zetten, maar ik heb geen zin om mn eigen fosfaatrechten 5 jaar vast te zetten.

Met fosfaat lease prijs van 70 euro betaal je 2800 per koe, en dat is bij 8000 kg en 35 cent precies je melkopbrengst. :D

Koeien willen melken wordt weer dure hobby in nl.

Je moet de lease- en koopprijs van fosfaatrechten afzetten tegen de (fiscaal niet aftrekbare) boete + de andere maatregelingen die verband houden met de overschrijding van het fosfaatplafond. Dan is een leaseprijs van 70 euro per kg fosfaat slechts peanuts.
durk

Berichtdoor melker » wo okt 17, 2018 12:20

Dat laatste weten we nog steeds niet, iedereen roept maar wat maar moeten eerst rechtszaken worden gevoerd en dan bepaald rechter wat redelijke boete is. RVO beetje kennende zullen ze hoog inzetten :( Kreeg onlangs nog boete van 7500 euro voor het niet volledig invullen van VKI formulier bij slachtkoe, plus koe afgekeurd plus 3% korting op bedrijfstoeslag plus natuurpremies, effe 11000 euro netto aftikken :shock: Zaakje maar weer naar advocaat doorgestuurd maar moet boete eerst wel betalen :twisted: Dat er dan mensen veel geld betalen voor P rechten en dan risico op dergelijke ongein kan je beter eerst gesprekje met psycholoog voeren.
melker

Berichtdoor john jakobs » wo okt 17, 2018 13:08

moeten jou wel iedere keer hebben met die onzin,
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor melker » wo okt 17, 2018 13:18

Hebben bijna 300 koeien afgevoerd dit jaar, controleur dook in het veemanagement programma en zag dat we een kuur niet helemaal hadden uitgevoerd volgens het behandelplan, voor alle duidelijkheid koe zat ruim buiten de wachtijd van de toegediende medicijnen. Ben er klaar mee, alle slachtkoeien voortaan naar Duitsland en België :yes:
melker

Berichtdoor Henk » wo okt 17, 2018 13:27

Hans van Bergen schreef:
Henk schreef:Dat ik 41 ben heeft er nix mee van doen 8)
Maar het is wel een signaal voor de enkeling die er aanspraak op wil maken terwijl ie al wat verpatst heeft.
Ik noem geen namen maar ik ken 'n jonge snuiter die de (nieuwe) stal nog lang niet vol heeft. De bank begon moeilijk te doen want hij draaide verlies. Had ie uit noodgreep wat fosfaat verkocht om een positief inkomen te hebben, met de gedachte ik koop 't wel weer terug wanneer het goedkoop is (wat dus nooit gaat gebeuren :no: )of ik leas rechten bij.

Zo heb jij het toch ook gedaan :?: Tenminste sta me iets van bij dat je hier melde da je het kotum verkocht ha

Er staat jou blijkbaar wel meer bij wat niet klopt Hans... :wink:
Ik heb een stukje fosfaat verkocht. Heb nu nog over voor 250 stuks jongvee.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor hendrik83 » wo okt 17, 2018 20:42

melker schreef:Hebben bijna 300 koeien afgevoerd dit jaar, controleur dook in het veemanagement programma en zag dat we een kuur niet helemaal hadden uitgevoerd volgens het behandelplan, voor alle duidelijkheid koe zat ruim buiten de wachtijd van de toegediende medicijnen. Ben er klaar mee, alle slachtkoeien voortaan naar Duitsland en België :yes:

ook dan moet er een vki verklaring bij en ga je bij controle nog steeds nat als iets niet klopt. Er worden wel veel minder koeien afgekeurd in Duitsland en België ja daarom doen wij twijfelaars ook altijd de grens over en laatst voor het eerst in 10 jaar eentje in Duitsland afgekeurd
welke nvwa er had je J de boer?
hendrik83

Beroep: werkverschaffer voor een leger ambtenaren

Berichtdoor maistro » wo okt 17, 2018 22:02

melker schreef:Hebben bijna 300 koeien afgevoerd dit jaar, controleur dook in het veemanagement programma en zag dat we een kuur niet helemaal hadden uitgevoerd volgens het behandelplan, voor alle duidelijkheid koe zat ruim buiten de wachtijd van de toegediende medicijnen. Ben er klaar mee, alle slachtkoeien voortaan naar Duitsland en België :yes:

Was je al niet eerder het slachtoffer van die nvwa?
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor Arie » wo okt 17, 2018 22:16

melker schreef:controleur dook in het veemanagement programma

Euhm... laat je de controleur bij jou achter de pc zitten? Ik print het uit en ze mogen hier dan met de papieren versie aan de gang :roll: computers erg makkelijk, soms wel eens iets te makkelijk :?
Arie

Beroep: Melkveehouder
Interesses: melkkoeien

Berichtdoor jan.nl » wo okt 17, 2018 22:33

melker schreef:Dat laatste weten we nog steeds niet, iedereen roept maar wat maar moeten eerst rechtszaken worden gevoerd en dan bepaald rechter wat redelijke boete is. RVO beetje kennende zullen ze hoog inzetten :( Kreeg onlangs nog boete van 7500 euro voor het niet volledig invullen van VKI formulier bij slachtkoe, plus koe afgekeurd plus 3% korting op bedrijfstoeslag plus natuurpremies, effe 11000 euro netto aftikken :shock: Zaakje maar weer naar advocaat doorgestuurd maar moet boete eerst wel betalen :twisted: Dat er dan mensen veel geld betalen voor P rechten en dan risico op dergelijke ongein kan je beter eerst gesprekje met psycholoog voeren.

Dat is wel een hele zware boete voor een foutje,tis zo onderhand niet meer mogelijk om zonder kleerscheuren een een formuliertje van 2 zinnen in te vullen :shock:
Je laatste zin kan ook betekenen dat de waarde van je rechten maar snel verzilverd moeten worden :?
jan.nl

Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor john jakobs » wo okt 17, 2018 23:02

ik krijg een melding als ik een koe wil leveren die nog in de wacht termijn zit
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor G.U. » do okt 18, 2018 05:27

Die van melker was al lang vooorbij zn wachttermijn. Vind het ook een zware straf voor dat er volgens de administratie een kuur niet afgemaakt is :?
Wâldgaren dairy
G.U.

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie