Boeren in de VS (deel 4)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Boeren in de VS (deel 4)

Berichtdoor opelmanta » zo okt 21, 2018 15:39

Foei, het is first nations.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor opelmanta » zo okt 21, 2018 15:41

Waar draait dat Canada eigenlijk op? Indianen krijgen alles gratis en koe en kippeboeren krijgen te veel betaalt. Teerzandolie? Goudklompjes?
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor Corndog 1 » zo okt 21, 2018 15:55

Waar ik problemen mee heb is dat er Canadeejes zijn die graag melkveehouder geworden waren maar da kannie vanwege het quotum, en dat die Hollanders vinden dat dat zo hoort te zijn, want zij hebben ook grootte zorgen om hun 3 kids aan het boeren te krijgen. (n)
Corndog 1

Berichtdoor Corndog 1 » zo okt 21, 2018 16:01

opelmanta schreef:Waar draait dat Canada eigenlijk op? Indianen krijgen alles gratis en koe en kippeboeren krijgen te veel betaalt. Teerzandolie? Goudklompjes?

Nederlanders in Nl vinden dat moslims in Nl zich aan de nederlanders moeten aanpassen.
Nederlanders in Ca vinden dat native people in Ca zich aan de nederlanders moeten aanpassen. :oops:
Corndog 1

Berichtdoor Richt » zo okt 21, 2018 18:30

Corndog 1 schreef:
opelmanta schreef:Waar draait dat Canada eigenlijk op? Indianen krijgen alles gratis en koe en kippeboeren krijgen te veel betaalt. Teerzandolie? Goudklompjes?

Nederlanders in Nl vinden dat moslims in Nl zich aan de nederlanders moeten aanpassen.
Nederlanders in Ca vinden dat native people in Ca zich aan de nederlanders moeten aanpassen. :oops:

Dat er wat aan die natives gedaan moet worden vinden ook alle andere niet native canadezen die ik ken
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Corndog 1 » zo okt 21, 2018 20:03

Kan misschien wel zo zijn, weet ik niet.
Vind het alleen wat raar om het te horen van een vers geïmporteerde, die flink word gesponsord, en dat blijft verdedigen.

Hoorde vorig jaar van een geitenmelkert uit Ontario, dat zijn koeienbroers in december klaagden dat ze 1. nog wat % gekort werden, en bij hem kwamen uithuilen.

Terwijl hij net te horen had gekregen dat hij 30% minder mocht melken, in een bedrijfs tak met 0% hulp of compensatie. (is ook melk).
Corndog 1

Berichtdoor Hindrik » zo okt 21, 2018 20:35

Richt schreef:
Corndog 1 schreef:

Dat er wat aan die natives gedaan moet worden vinden ook alle andere niet native canadezen die ik ken

Dan rijst wel gelijk de vraag welke niet native Canadezen jij kent, als dat [nagenoeg] allemaal mensen van hier zijn, zal dat geen representatieve uitslag geven :mrgreen:
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Roderick » zo okt 21, 2018 22:10

Corndog 1 schreef:Waar ik problemen mee heb is dat er Canadeejes zijn die graag melkveehouder geworden waren maar da kannie vanwege het quotum, en dat die Hollanders vinden dat dat zo hoort te zijn, want zij hebben ook grootte zorgen om hun 3 kids aan het boeren te krijgen. (n)

Wat een onzin Corndog
Als jij koeien wil gaan melken, ga je morgen op de lijst en melk jij over 5 jaar koeien.
Als je biologisch wil ben je binnen 1 tot 2 jaar aan de gang.
Probleem is helemaal niet dat de nieuwelingen niet aan de gang kunnen komen, maar dat ze de eerste 5 jaar flink moeten buffelen, en daar haken de meeste op af. :yes: :yes:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Roderick » zo okt 21, 2018 22:11

Corndog 1 schreef:

Waar komt die kwatsch vandaan :?
Wij en de meeste Dutchies hier zitten zo ver van de indiaantjes vandaan dawwe er helemaal geen last van hebben, ik zie er hier ook maar zelden 1 in het wild :!:
Wat zou het mij boeien wat ze daar in het reservaat doen. :roll:
Roderick

Berichtdoor Roderick » zo okt 21, 2018 22:18

Corndog 1 schreef:Kan misschien wel zo zijn, weet ik niet.
Vind het alleen wat raar om het te horen van een vers geïmporteerde, die flink word gesponsord, en dat blijft verdedigen.

Hoorde vorig jaar van een geitenmelkert uit Ontario, dat zijn koeienbroers in december klaagden dat ze 1. nog wat % gekort werden, en bij hem kwamen uithuilen.

Terwijl hij net te horen had gekregen dat hij 30% minder mocht melken, in een bedrijfs tak met 0% hulp of compensatie. (is ook melk).

Zit hier nu 8 jaar, kun je nauwelijks meer vers geimporteerd noemen :roll:
Maar wanneer mag ik volgens meester Corndog wel een mening hebben :?: als ik 10 jaar hier woon :?: 15 :?: 20 :?:

Ik merk uit je reacties dat er flink wat frustraties bij je dwars zitten, en dat het bij jouw allemaal niet naar de zin loopt of gelopen heeft, maar daar heb ik of het systeem helemaal geen schuld aan. :no:

Zelfde voor de geitenboeren. Die hebben zelf ook een soort supply management, maar de hoge heren hebben het daar big time gefucked up. (n) Dat is voor de individuele geitenboer flink klote, want die kan daar helemaal nix aan doen. :no: Ik ken er een paar waar het flink bikkelen is voor hun nu, en dat sucks. Maar ook hier kunnen de koeien boeren of het supply managent helemaal nix aan doen :no: :no:
Roderick

Berichtdoor Roderick » zo okt 21, 2018 22:25

Corndog 1 schreef:Vind het alleen wat raar om het te horen van een vers geïmporteerde, die flink word gesponsord.

Heb het al vaker gezegd, wij worden niet gesponsord :no:
https://inuddernews.files.wordpress.com/2017/03/screenshot-2017-03-21-15-04-16.png

Prijs ligt aardig in check met de rest. :yes:
Maar idd, wij pakken winst weg van de verwerker en de supermarkt. In die zin worden we door die 2 gesponsord.
In NL sponsort de boer de verwerker en de Appie of Jumbo :x
Roderick

Berichtdoor Corndog 1 » ma okt 22, 2018 02:22

Sorry las het zeker verkeerd

Zou graag een kwart Indiaan zijn hier
Geen inkomsten belasting betalen
Geen BTW op prive aakopen
Kinderen volledige studie financiering
Lekker goedkoop tanken met je indianen pasje , en je kunt jagen en doen waar je wilt en wanneer je wil

Melkveehouder in ontario.

-Inkomstenbelasting betalen de meeste melkveehouders volgens mij niet, vooral vanwege het quotum verhaal, bouwen en werktuigen zorgen dat je da zeker niets hoeft te betalen. Ik durf wel bijna zeker te stellen dat geen 1 boer in ontario belasting betaald zo lang die vooruit wil!
-Btw op privé aankopen, ja dat wil iedereen, der zit al geen btw op de melk die je zou moeten afdragen zoals in Nl maar een boer en een zog hebben nooit genog.
-Highschool is gratis volgens bij dus betalen begint bij18 jaar. tot die tijd heb je de kinderbijslag gehad en da betaald de rest wel (dacht dat de kinderbijslag 3 keer hoger was dan in NL).
-De btw kan je als boer gewoon terug halen dus das gelijk.
Corndog 1

Berichtdoor Corjan » ma okt 22, 2018 03:00

Ach Corndog, de meeste nederlandse canadese boeren liggen bijna met de laarsen aan in bed. Terwijl de Indianen gewoon alles toegeschoven krijgen zodat ze bijna niet hoeven te werken :wink: ………..En maak je maar niet ongerust over die Indianen :!: Als die midden op de weg gaan zitten kan het zijn dat er weken een weg omleiding is! En dat is al meerdere malen gebeurd! En als een Hollander hier midden op de weg gaat zitten is die met no time, en als het nodig is met grofgeweld verwijderd :wink:

En de kwiebekkers hebben hier de broek aan in Canada. Daar word eigenlijk bijna alles beslist op dairy gebied :!: ……….En daar woond weer geen Hollander tussen. De nieuwe generatie Hollanders zeg maar van de laatste 20 jaar hebben niet zo veel in de melk te brokkelen hier :wink:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor john jakobs » ma okt 22, 2018 05:22

verbaast me dat die franstalige bepalen wat er in de rest gebeurd.. is 5 % van de mensen ,/grond
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor jan.nl » ma okt 22, 2018 07:58

john jakobs schreef:verbaast me dat die franstalige bepalen wat er in de rest gebeurd.. is 5 % van de mensen ,/grond

In europa ook,Frankrijk en Duitsland staan nog achter de boeren,de rest ziet ze liever direct verdwijnen,op een paar knuffelboeren na :yes:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie