Boeren in de VS (deel 4)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Boeren in de VS (deel 4)

Berichtdoor Corndog 1 » ma okt 22, 2018 10:25

Heb geen probleem met die positie van de native ook al krijgen ze van alles toegeschoven want boeren krijgen net zoveel of meer toegeschoven.
Ziet veel alcohol problemen en diabetes om dat ze het misschien wel te makkelijk hebben.
Dan is daar nog het probleem van de meisjes/vrouwen die verdwijnen.

Ken ook wel native people die best wel willen werken!

Maar laat mij dan maar dat Hollandse boertje zijn dat met zijn laarzen in bed ligt.
Corndog 1

Berichtdoor Corndog 1 » ma okt 22, 2018 10:47

Weet nie veel van die geitenboertjes,

Als het te mooi kinkt om waar te zijn is het meestal niet waar
Maar als ze roepen dat er een eindeloze onbeperkte groei is, dan ben je toch gewaarschuwd.

Is een hehalend iets dat die markt inzakt!
Dat was net zo zeker als dat er meer melk in Nl kwam in 2015.
Mijn stelregel is altijd 1% meer melk is een 10% lagere melkprijs
Corndog 1

Berichtdoor Corndog 1 » ma okt 22, 2018 10:52

Corndog 1 schreef:Sorry las het zeker verkeerd

Zou graag een kwart Indiaan zijn hier
Geen inkomsten belasting betalen
Geen BTW op prive aakopen
Kinderen volledige studie financiering
Lekker goedkoop tanken met je indianen pasje , en je kunt jagen en doen waar je wilt en wanneer je wil

Melkveehouder in ontario.

-Inkomstenbelasting betalen de meeste melkveehouders volgens mij niet, vooral vanwege het quotum verhaal, bouwen en werktuigen zorgen dat je da zeker niets hoeft te betalen. Ik durf wel bijna zeker te stellen dat geen 1 boer in ontario belasting betaald zo lang die vooruit wil!
-geen Btw op privé aankopen, ja dat wil iedereen, der zit al geen btw op de melk die je zou moeten afdragen zoals in Nl maar een boer en een zog hebben nooit genog.
-Highschool is gratis volgens bij dus betalen begint bij18 jaar. tot die tijd heb je de kinderbijslag gehad en da betaald de rest wel (dacht dat de kinderbijslag 3 keer hoger was dan in NL).
-De btw kan je als boer gewoon terug halen dus das gelijk.
Corndog 1

Berichtdoor Roderick » ma okt 22, 2018 11:05

inkomsten belasting blijf je op een bepaald moment niet meer voor :no:
Zijn er hier zat die elk jaar belasting betalen en soms zelfs tonnen.

Of je nu eerst BTW op de melk krijgt en dan weer afdraagt of er gewoon geen BTW opzit maakt aan het eind toch nix uit of wel :roll: :roll:

Highschool is idd voor iedereen gratis alleen daarna gaat het flink geld kosten, behalve als je indiaan bent :yes:

Krijg als boer nog steeds geen korting als ik tank
Moet ook BTW betalen als ik prive iets koop :arrow: indiaan niet :no:

Wij hebben hier als boeren (niet alleen als koeien boer) zat voordelen, dat ontken ik ook niet :no: :no: (y)
Maar het grootste verschil is dat die boeren er aardig hard voor moet werken, en die indiaan er HELEMAAL nix voor hoeft te doen. :no: :no: Ze mogen het van mij hebben, maar ga AUB niet zeggen dat ze het zo slecht hebben :no: :no: , ze maken er zelf een tyfus zooi van ( op een enkeling na)

Dat wij als boer wat voordeeltjes hebben komt vooral omdat de overheid ook wel ziet dat zelfs met al die voordelen, niet veel mensen meer boer willen zijn. :no: :no:
Ze willen niet meer 24/7 stand-by zijn
7 dagen per week werken in de stront :no: :no:
Willen allemaal een kantoorbaantje, dus zul je wat moeten stimuleren om ze te aan het boeren te houden. :yes: :yes:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor boer pieter » ma okt 22, 2018 11:30

maar dat je voor bijna niks van uit nl of dk zo maar boer kunt worden is gewoon niet zo :no: ik had vandaag nog mensen uit nl hier die vandaag voor de tweede keer gaan kijken bij een boerderij,en ze waren ook in canada geweest en in ontario is weinig tekoop en dan moet je echt serieus geld mee hebben ,minimaal 1,5 milj anders kom je op een versleten grup ,
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Roderick » ma okt 22, 2018 11:46

Dus het KAN wel, maar ze willen niet op die versleten grup.
Das toch precies wat ik zeg.
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor G.U. » ma okt 22, 2018 12:34

Als ze niet op een grup beginnen willen, willen ze dan wel graag genoeg? Het zou mijn voorkeur ook niet hebben maar als je met een jaar of tien een loopstal met melkput ernaast zetten kunt ben je al een heel stuk verder.
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor boer pieter » ma okt 22, 2018 13:42

wie wil dat nou :no: voor dat geld heb je hier prachtig bedrijf wat klaar is voor de toekomst
boer pieter

Berichtdoor Corndog 1 » ma okt 22, 2018 14:40

Tjonge tjonge Roderick, lijkt dat je gedwongen werd om boer te worden, tis allemaal negatief.

Kan wel overal op in gaan maar kan net zo goed tegen een koe der kont praten.

Andere boeren betalen belasting, jij nog nooit maak ik op uit je verhaal.

Dan dat btw verhaal op tanken, daar krijg ik helemaal de schijt van, jij haalt je tax terug en vervolgens breng je de bon in mindering op je inkomstenbelasting en nog is het nie genoeg (n)
Corndog 1

Berichtdoor boer 19 » ma okt 22, 2018 14:44

Roderick schreef:Dus het KAN wel, maar ze willen niet op die versleten grup.

Als je in nl een up to date bedrijf had kan ik me dat best voorstellen dat je daar geen zin in hebt. Hoe zit dat eigenlijk met grupstallen daar zijn die op termijn ook verboden?
boer 19

Berichtdoor boer pieter » ma okt 22, 2018 14:47

boer 19 schreef:

Als je in nl een up to date bedrijf had kan ik me dat best voorstellen dat je daar geen zin in hebt. Hoe zit dat eigenlijk met grupstallen daar zijn die op termijn ook verboden?

hebben jullie nog in canada rond gekeken voor dat jullie hier heen kwamen
boer pieter

Berichtdoor boer 19 » ma okt 22, 2018 14:54

Nee we hebben alleen Duitsland en Denemarken overwogen destijds.
boer 19

Berichtdoor Corjan » ma okt 22, 2018 15:17

boer pieter schreef:wie wil dat nou :no: voor dat geld heb je hier prachtig bedrijf wat klaar is voor de toekomst

Je denkt teveel op zijn Deens :wink:

Mooi bedrijf en niks overhouden das cool :wink:

Kun je beter een paar jaar bikkelen en dan iets naar eigen idee bouwen :idea: En als je scherper dan gemiddeld draaid een leuke boterham over houden :idea:

Wat ik bedeol met op zijn Deens denken is dat je een Trekker aflost in 20 jaar of met 20000 uur. Gebouwen in 85 jaar en land in 300 jaar……...of helemaal niet. Hier lossen we sneller af. En als ik jou reactie ergens anders las van als de rente 2% stijgt………..Ik zit voor Canadese begrippen loodzwaar gefinancieerd. Maar loste vorig jaar 4 keer zoveel af als dat ik rente betaalde. Dus als het nodig is is er ruimte voor eenn 2% rente stijging………..In de US lossen ze nog sneller af :wink:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Corjan » ma okt 22, 2018 15:20

boer 19 schreef:

Geloof dat iets van 65% van de melk uit de grupstal komt. Dus van mij mogen ze het verbieden zodat er meer Q vrij komt……….Maar dat blijft bij dromen denk ik en niet realistic :wink:
Corjan

Berichtdoor Corjan » ma okt 22, 2018 15:23

Mijn semen guy is btw ook een gestart met het starters programma……...Maar voor verwende mensen als sommige hier op het forum is dat onmogelijk. Of krijg je het te moielijk in de schoot geworpen :wink: ……..Tis natuurlijk veel makkelijker als alles vanzelluf naar je toe komt met veel klagen :wink:
Corjan

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie