Boeren in de VS (deel 4)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Boeren in de VS (deel 4)

Berichtdoor G.U. » ma okt 22, 2018 15:33

Als dat met klagen lukt zou ik dat niet laten 8)
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor kobonde » ma okt 22, 2018 15:48

Corjan schreef:
boer pieter schreef:wie wil dat nou :no: voor dat geld heb je hier prachtig bedrijf wat klaar is voor de toekomst

Je denkt teveel op zijn Deens :wink:

Mooi bedrijf en niks overhouden das cool :wink:

Kun je beter een paar jaar bikkelen en dan iets naar eigen idee bouwen :idea: En als je scherper dan gemiddeld draaid een leuke boterham over houden :idea:

Wat ik bedeol met op zijn Deens denken is dat je een Trekker aflost in 20 jaar of met 20000 uur. Gebouwen in 85 jaar en land in 300 jaar……...of helemaal niet. Hier lossen we sneller af. En als ik jou reactie ergens anders las van als de rente 2% stijgt………..Ik zit voor Canadese begrippen loodzwaar gefinancieerd. Maar loste vorig jaar 4 keer zoveel af als dat ik rente betaalde. Dus als het nodig is is er ruimte voor eenn 2% rente stijging………..In de US lossen ze nog sneller af :wink:

CJ, 4 keer zoveel aflossen dan rente zegt over hoe het bedrijf draait, Aflossen beinvloed je vermogen gekorrigeerd met de afschrijvingen en Rente je inkomen.
Je hebt mischien wel cach genoeg om meer rente te betalen,maar maak je dan nog winst en los je dan nog steeds meer af
dan de afschrijvingen. Overigens zijn in de de bedrijven nu zeer gunstig geprijsd en is er zeker een goede boterham te verdienen, als je nu koopt de bedrijven die in problemen zitten hebben te duur gekocht, te hard gegroeid of speculatieve
financieringen gehad. In mijn ogen zijn ze in CA hard op weg dezelfde fout te maken dan in DK, de steeds hoger grondprijs belenen om te groeien en steeds hogere finnaciering/koe.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor boer pieter » ma okt 22, 2018 17:17

Hoe kom je er bij dat je niets overhoudt Ik heb wel vaker geschreven als je netjes op je geld past en geen rare dingen hebt gedaan swaps ed en afgelost hebt is er niks aan de hand en hou je genoeg over als je stopt .onder tussen kun je gewoon een goede boterham verdienen
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor boer pieter » ma okt 22, 2018 17:23

De bedrijven die in de problemen zijn gekomen hebben vaak gedaan wat kobonde net heeft beschreven
boer pieter

Berichtdoor Henk » ma okt 22, 2018 19:12

He toch jongens wa kenne we tegenwoordig toch op mekaar mopperen :D
Als je jong bent en je wil wat is er nix mis om wat jaartjes te bikkelen op de grup (y) Daar word je mens van :yes:
Maar stel je ben een veertiger met een courant farmpje maar je ben het na 15 jaar farmen schijtbeu in NL, dan schat ik zo in dat de emigratiekoorts snel zakt wanneer je alleen maar een versleten grupstalletje ken betalen in Canuk :wink:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Roderick » ma okt 22, 2018 19:54

Corndog 1 schreef:Tjonge tjonge Roderick, lijkt dat je gedwongen werd om boer te worden, tis allemaal negatief.

Kan wel overal op in gaan maar kan net zo goed tegen een koe der kont praten.

Andere boeren betalen belasting, jij nog nooit maak ik op uit je verhaal.

Dan dat btw verhaal op tanken, daar krijg ik helemaal de schijt van, jij haalt je tax terug en vervolgens breng je de bon in mindering op je inkomstenbelasting en nog is het nie genoeg (n)

Wat lig je toch te wauwelen Corndog
Ik snap helemaal niet meer wat je nou eigenlijk probeerd te zeggen.
Eerst worden er indiaantjes bijgehaald waarvan ik nog steeds nie snap wat het met melken te maken heeft.

Dan zeg je dat geen enkele koeienmelkert in Ontario belasting betaald,
Corndog 1 schreef:
-Inkomstenbelasting betalen de meeste melkveehouders volgens mij niet, vooral vanwege het quotum verhaal, bouwen en werktuigen zorgen dat je da zeker niets hoeft te betalen. Ik durf wel bijna zeker te stellen dat geen 1 boer in ontario belasting betaald zo lang die vooruit wil!

wanneer ik dan uitleg dat dat niet lukt, begin je daar weer over te wauwelen dat alleen ik nie betaal terwijl jij vind dat de rest wel betaald.
Corndog 1 schreef:
Andere boeren betalen belasting, jij nog nooit maak ik op uit je verhaal.

Dan begin je over benzine waarvan je de tax terugkrijgt, terwijl de indiaantjes een flink verlaagde brandstofprijs hebben.
Je haalt vanalles door mekaar waardoor ik daar ook niet snap wat je nou eigenlijk probeert te zeggen.

Als je iets tegen mij persoonlijk hep ( wat mij ondertussen wel duidelijk is) dan heb de ballen om te zeggen wie je bent, en wat je probleem met mij is, anders doe normaal en plaats wat meer samenhangende reacties die ik met mijn simpel verstand kan volgen please
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor bekapper » ma okt 22, 2018 21:02

Laatst in Tirol geweest. Ik denk dat daar de meeste koeien ook nog op de grup gemolken worden, zowel in het dal als in de bergen.
Bovendien met veel subsidie. Koeien met een gebroken poot worden nog naar het slachthuis gebracht. Enkel als ze van de berg gevallen zijn, is het einde verhaal.
bekapper

Berichtdoor Jaap » ma okt 22, 2018 21:18

Roderick en Corndog: ondanks dat jullie beide aan de andere zijde van de oceaan wonen zijn jullie het duidelijk niet eens. Dat kan volgens mij prima, maar maak het niet te persoonlijk.

Met argumenten elkaar bestoken: graag, maar houd het vriendelijk en vooral ook begrijpbaar voor iedereen.
Jaap

Beroep: Redacteur
Interesses: Melkveehouderij

Berichtdoor Corndog 1 » ma okt 22, 2018 22:22

idd hoeft het niet eens te zijn maar heb er een hekel aan als ze mijn beweringen verdraaien (n)
Corndog 1

Berichtdoor Corjan » di okt 23, 2018 04:49

Verdraaien valt wel mee corndog :wink: ………..Maar wat is je verhaal :?: Je lijkt het niet zo op Canadesen farmers te hebben! Waarom is dat :?: ……….Of ben je indiaan :?: :oops:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor G.U. » di okt 23, 2018 07:58

Corjan schreef:Verdraaien valt wel mee corndog :wink: ………..Maar wat is je verhaal :?: Je lijkt het niet zo op Canadesen farmers te hebben! Waarom is dat :?: ……….Of ben je indiaan :?: :oops:

Corndog is al sinds 2011 actief op het forum alleen dan zonder 1 achter de dog :yes:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor boer pieter » di okt 23, 2018 08:54

Henk schreef:He toch jongens wa kenne we tegenwoordig toch op mekaar mopperen :D
Als je jong bent en je wil wat is er nix mis om wat jaartjes te bikkelen op de grup (y) Daar word je mens van :yes:
Maar stel je ben een veertiger met een courant farmpje maar je ben het na 15 jaar farmen schijtbeu in NL, dan schat ik zo in dat de emigratiekoorts snel zakt wanneer je alleen maar een versleten grupstalletje ken betalen in Canuk :wink:

zo ist henk :yes:
boer pieter

Berichtdoor boer pieter » di okt 23, 2018 09:00

ben het ook niet altijd eens met rene, maar ik ben het wel met hem eens als je kritiek hebt dat je je niet moet verschuilen achter een schuilnaam en zeg dan wie je bent ,ben er zo ie zo een voorstander van ,waar ben je bang voor
boer pieter

Berichtdoor gary » di okt 23, 2018 10:37

Corjan schreef:
boer 19 schreef:
Roderick schreef:Dus het KAN wel, maar ze willen niet op die versleten grup.
Das toch precies wat ik zeg.

Als je in nl een up to date bedrijf had kan ik me dat best voorstellen dat je daar geen zin in hebt. Hoe zit dat eigenlijk met grupstallen daar zijn die op termijn ook verboden?

Geloof dat iets van 65% van de melk uit de grupstal komt. Dus van mij mogen ze het verbieden zodat er meer Q vrij komt……….Maar dat blijft bij dromen denk ik en niet realistic :wink:

Zijn er dan veel grupstalbedrijven te koop dan? Af en toe zie je wel een op internet staan; maar is dan vaak oost ontario.
gary

Beroep: Boer
Interesses: Koeien

Berichtdoor Corndog 1 » di okt 23, 2018 11:01

G.U. schreef:
Corjan schreef:Verdraaien valt wel mee corndog :wink: ………..Maar wat is je verhaal :?: Je lijkt het niet zo op Canadesen farmers te hebben! Waarom is dat :?: ……….Of ben je indiaan :?: :oops:

Corndog is al sinds 2011 actief op het forum alleen dan zonder 1 achter de dog :yes:

Ben meer van een lezer denk ik en idd eerst Corndog, lukte niet meer om daar mee in te loggen dus maar een 1tje er achter gezet.
Heb jaren koeien gemolken in Nl, en tot de conclusie gekomen dat dat quota systeem DAAR niet werkte omdat de verdiensten in Nl te laag waren.

Ben niet de enigste die thuis boer is geworden, maar je was jong en ging er voor, van 60 naar 150 koeien gegroeid. Grond genoeg en stoorde me daarom juist aan de regelgeving, 1 volle dag aan papierwerk en geen tijd meer voor de individuele koe, dus dan ga je nadenken.

Misschien wil ik andere boeren wel waarschuwen niet het zelfde te doen en dat het quotum wel eens kon verdwijnen.

Was Roderick op 235 die over de indianen begon, niet ik.
Sinds wij hier boeren hebben we nog geen belasting betaald en gaan we voorlopig ook nie :no: doen.
Maar vind ook nie dat ik hoef uit te laten over wat die native en hun levensstijl.
Corndog 1

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie