Klaagbox (deel 9)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Klaagbox (deel 9)

Berichtdoor opelmanta » do okt 25, 2018 05:29

Ik ben geen Sivert maar wij gebruiken ook geen halocur meer. Voor de helft van het geld koop ik Krypto - stop van de rondrijdende handelsonderneming. Dit is een poeder door de melk, is goed voor het maagje. Volgens mij heb ik geen problemen met crypto meer.
Ik ent de koeien ook met rota-corona. Dat scheelt aanmerkelijk. Ik ben het wel eens vergeten, dan heb ik meer en zwaardere schijterij en ook meer dooien.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor sivert » do okt 25, 2018 09:22

Wij gebruiken nu Pec-10, dat bevalt ons heel erg goed. Dat spul kan zowel door de melk en als de diarree wat serieuzer is doen wij dat door water.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor sivert » wo nov 28, 2018 23:53

Ik wilde een kalf opgeven die vanmorgen geboren is, maar nu ligt RVO er uit. Nu moet het kalf dus een week langer blijven (n)
sivert

Berichtdoor Hans van Bergen » do nov 29, 2018 11:49

:no: Bel een andere handelaar die een andere dag ophaal :idea: Of heb jij ooit in een witte jurk op een vrijdagochtend in een kerkje trouw gezworen aan je kalverhandelaar :?: :shock: :? 8)
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor G.U. » do nov 29, 2018 12:19

Hier gaat ook alles via 1 handelaar. Kalveren op dinsdag en koeien op woensdag. Alles naar de veemarkt in leeuwarden
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor wit » do nov 29, 2018 12:38

Hier worden kalveren geladen op maandag,dinsdag,woensdag en donderdag ,keus genoeg (y)
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor Richt » do nov 29, 2018 13:25

Hans van Bergen schreef::no: Bel een andere handelaar die een andere dag ophaal :idea: Of heb jij ooit in een witte jurk op een vrijdagochtend in een kerkje trouw gezworen aan je kalverhandelaar :?: :shock: :? 8)

Zou hier in de buurt ook niks helpen, ene handelaar rijd alleen maandag, anderen alleen dinsdag, woensdag-zondag geen een.
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor G.U. » do nov 29, 2018 13:26

ik houd de kalveren trouwens meestal drie weken. die derde week groeien ze veel harder dan die eerste twee :yes:
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor wit » do nov 29, 2018 13:28

G.U. schreef:ik houd de kalveren trouwens meestal drie weken. die derde week groeien ze veel harder dan die eerste twee :yes:

hoe hard dan :?:
wit

Berichtdoor G.U. » do nov 29, 2018 13:29

wit schreef:
G.U. schreef:ik houd de kalveren trouwens meestal drie weken. die derde week groeien ze veel harder dan die eerste twee :yes:

daar hebben we het al eens over gehad maar op het oog hard :yes:
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor sivert » do nov 29, 2018 21:07

G.U. schreef:Hier gaat ook alles via 1 handelaar. Kalveren op dinsdag en koeien op woensdag. Alles naar de veemarkt in leeuwarden

Hier gaan kalveren alleen maar op dinsdag weg, het opvangcentrum staat hier ook vlak bij. Dat was de boerderij waarvan wij 3 jaar geleden 36 ha grond hebben gekocht wat tegen ons land aan lag (24 ha op afstand hebben we toen verkocht) De stal is gesloopt en er is een hal op gebouwd en na heel veel gedoe met de nvwa is die in gebruik genomen.
sivert

Berichtdoor wit » do nov 29, 2018 22:36

G.U. schreef:
wit schreef:

daar hebben we het al eens over gehad maar op het oog hard :yes:

En die extra groei levert genoeg op :?:
wit

Berichtdoor Talis » vr nov 30, 2018 05:46

dat is hier niet meer mogelijk. heb nog 1kg ruimte. dus elk kalf moet na 14 ook echt weg..
Talis

Berichtdoor wit » vr nov 30, 2018 05:59

Talis schreef:

dat is hier niet meer mogelijk. heb nog 1kg ruimte. dus elk kalf moet na 14 ook echt weg..

Da's scherp (y)
hier nog 40 kg ruimte,vrij lang rekening gehouden met een fosfaat klasse hoger.
wit

Berichtdoor G.U. » vr nov 30, 2018 07:21

wit schreef:
En die extra groei levert genoeg op :?:

Dat weet ik nog niet. Moet dat eerst over een wat langee periode doen voor ik daar wat zinnigs over kan zeggen
Wâldgaren dairy
G.U.

VorigeVolgende

Keer terug naar Community