Brok voeren in de melkstal

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Brok voeren in de melkstal

Berichtdoor nestor973 » vr nov 02, 2018 23:37

Met die boeiende topic bedoelde ik , de kans dat het uiteindelijk weer robotmelken gaat worden is alleen maar toegenomen.

Zal ik toch nog maar even die robotsnuiters opbellen om te zien wat ze kunnen doen voor mij vandaag. :roll: :mrgreen:
nestor973

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Al wat melkt geeft en vliegt, liefst niet gecombineerd.

Berichtdoor ten Hoeve » za nov 03, 2018 02:54

poekske schreef:Dat dubbelbox robot stopt bij 100 koei is algemeen geweten. En 3 soorten brokkies, wat kieperen jullie dan in de menger, zij die 1 hebben?

Toch wel een beetje vreemd dat ze hier in de US rustig 135 koeien op een dubbel hebben lopen.
ten Hoeve

Beroep: boer

Berichtdoor h.groothuis » za nov 03, 2018 08:25

ten Hoeve schreef:
poekske schreef:Dat dubbelbox robot stopt bij 100 koei is algemeen geweten. En 3 soorten brokkies, wat kieperen jullie dan in de menger, zij die 1 hebben?

Toch wel een beetje vreemd dat ze hier in de US rustig 135 koeien op een dubbel hebben lopen.

je zegt het goed....hebben gelopen...is een system tot 100/110 koeien en dan krijg je er werk mee :roll: is niet erg als je personeel hebt maar als je het alleen moet doen :( ...buurman molk er 130 ad de melk....nu weer melkstal een andere brandweercollega een 120 melkt nu met lely .
h.groothuis

Berichtdoor nestor973 » za nov 03, 2018 09:13

ten Hoeve schreef:

Er is een groot verschil tss een dubbelbox en twee losse boxen
nestor973

Interesses: Al wat melkt geeft en vliegt, liefst niet gecombineerd.

Berichtdoor kobonde » za nov 03, 2018 09:34

Er is ook een groot verschil tussen de versies van het zelfde merk, over het algemeen hoe nieuwer hoe sneller, de nieuwste
van delaval kan 9 koeien per uur melken, vorige versie 8 en de nog ouderen 7. Daarnaast hebben bedrijven met Delaval meestal meer koeien/robot en de meeste liters/robot, omdat ze minder melkingen per/koe per dag advieseren dan de andere merken.
Deleval vind 2.7 melkingen genoeg, Lely vindt dat het boven de 3 moet zijn. Het eerste bedrijf en DK met de nieuwe v300 melkt over de 3000 kg/dag/boks.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor MelkboerLuc » za nov 03, 2018 09:41

Dubbelbox zit overvol, geeft je extra werk, stal zit te vol. Machinespul wordt overvraagd. Boer loopt op de toppen van zijn tenen.
Dus ?
Is het dan niet simpeler om bijv 10-15 koeien minder te houden,
---> alles loopt weer lekker, koecomfort beter, boercomfort beter
geen extra investeringen
gewonnen uren presteren in de informaticabusiness, uurprijs loopt lekker op

en voor je boerencollega's: minder melkaanbod = hogere prijzen.

Als je een voorbeeld zoekt kan ik wel een adresje geven van een 2 x 20 swingover met KV verstrekking in de melkstal.
Maar vergeet dan maar vlug die aangehaalde 110.000. Dat is voor het ijzerwerk. Ik veronderstel dat je ook een wachtruimte en een dak boven het hoofd wil?
Freedom of speech: je hebt altijd het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk gelijk had ---> Bedrijf
MelkboerLuc

Interesses: Koeien + melk

Berichtdoor Hookwood Holsteins » za nov 03, 2018 17:35

Hoe loopt het bij jullie met de robots?
ten Hoeve schreef:

Verstuurd vanaf mijn G8441 met Tapatalk
Hookwood Holsteins

Berichtdoor ten Hoeve » za nov 03, 2018 18:53

Hookwood Holsteins schreef:Hoe loopt het bij jullie met de robots?
ten Hoeve schreef:

Maandag over een week gaan we opstarten. Nu vooral bezig met opruimen en de laatste dingen afmaken. Volgende week alvast beginnen met koeien trainen.
ten Hoeve

Berichtdoor Hookwood Holsteins » za nov 03, 2018 18:57

ten Hoeve schreef:
Hookwood Holsteins schreef:Hoe loopt het bij jullie met de robots?
ten Hoeve schreef:

Maandag over een week gaan we opstarten. Nu vooral bezig met opruimen en de laatste dingen afmaken. Volgende week alvast beginnen met koeien trainen.
Succes ermee alvast!

Hookwood Holsteins

Berichtdoor john jakobs » za nov 03, 2018 19:32

grappig zo lijkt het net of jr met robot,s begint :yes: :yes: :yes: ten hoeve succes
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Hookwood Holsteins » za nov 03, 2018 22:46

john jakobs schreef:grappig zo lijkt het net of jr met robot,s begint :yes: :yes: :yes: ten hoeve succes

Tapatalk gaat een beetje vreemd om met meer dan 3 quotes, heb het even aangepast.

Hier nog geen robot. Heb er al eentje voor Sinterklaas gevraagd dus wie weet komt er binnenkort eentje :wink:
Hookwood Holsteins

Berichtdoor G.U. » zo nov 04, 2018 13:11

Hookwood Holsteins schreef:
john jakobs schreef:grappig zo lijkt het net of jr met robot,s begint :yes: :yes: :yes: ten hoeve succes

Tapatalk gaat een beetje vreemd om met meer dan 3 quotes, heb het even aangepast.

Hier nog geen robot. Heb er al eentje voor Sinterklaas gevraagd dus wie weet komt er binnenkort eentje :wink:

Je kunt ook niet meer dan drie quotes in een bericht hebben zonder er 1 te verkrachten
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor MelkboerLuc » zo nov 04, 2018 16:10

misschien is dit wel een fijne optie voor Nestor?
Freedom of speech: je hebt altijd het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk gelijk had ---> Bedrijf
MelkboerLuc

Berichtdoor Henk » ma nov 05, 2018 14:01

MelkboerLuc schreef:misschien is dit wel een fijne optie voor Nestor?

Die kost nog meer dan de onze in 2004 nieuw... :shock:
Voor dat geld mag Bart m dr bij ons ook uithalen :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor MelkboerLuc » ma nov 05, 2018 14:50

Henk schreef:
MelkboerLuc schreef:misschien is dit wel een fijne optie voor Nestor?

Die kost nog meer dan de onze in 2004 nieuw... :shock:
Voor dat geld mag Bart m dr bij ons ook uithalen :yes:

even nalezen Henk, volgens mij heeft deze rotor nul draai-uren op de teller

"Nieuwe gea 24 stands rechtsdraaiende rotormelkstal, hydroaandrijving, melkmeters met automatische afname, 120 stappentelers, krachtvoerbakken op de draaiplateau, koeherkening, melkstelarm, IQmelkklauw, etc...
MelkboerLuc

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en melken