Actualiteiten (deel 5)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Actualiteiten (deel 5)

Berichtdoor poekske » do nov 08, 2018 15:47

(y)
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Henk » do nov 08, 2018 16:29

W.A schreef:Trek de stekker uit het forum er dan ook maar uit dan Henk... ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-J530F met Tapatalk

Dr blijven best wel een paar veehouders over :yes: en die moeten ook kunnen forummen :wink:

Verder kunnen we natuurlijk hiero gewoon de blije onbezorgde boer uithangen :yes: Maar da's sund :yes: Velen gebruiken sociale media vooral om hun zogenaamde perfecte zorgeloze leventje te ventileren met bewerkte selfies en een boel andere instant-geluksmomentjes. Ik vind dat VTF daar boven moet staan :yes:

Tis gewoon k#t in de veehouderij momenteel. En met wie kun je je problemen en zorgen beter delen en bespreken dan met collega-veehouders (y)
Ca. 3% van de melkveehouders zit in zwaar weer door de fosfaatwetgeving. En dan zie ik het als een morele plicht om hen te horen, eventueel te adviseren maar in elk geval te steunen :idea:

Als nou elke veehouder 1x een kritisch artikel schrijft voor in zijn of haar krant/weekblad, dan lijkt me de kans vrij reëel dat het massaal opgepikt wordt. Zodat de consument het verhaal hoort en zich ms achter ons schaart ipv achter alle leugens en achterklap over de veehouderij welke wekelijks in de media verschijnen.
Kop in het zand is idd makkelijker :yes: en wanneer je kunt denken dat wat je niet ziet er ook niet is, dan ben je een gelukkig mens :yes: (y) alleen je houdt je er zelf mee voor de gek.
Daarom blijf ik trekken, klieren en zeuren over de NL fosfaatwetgeving en de Brabantse milieuwetgeving.
Er wordt allicht iets uit opgepikt denk ik dan maar...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor boer pieter » do nov 08, 2018 17:50

Zeker weten Henk er moeten meer boeren zo denken Ik spreek de laatste tijd nogal eens boeren die hier rondlopen en wel weg willen maar ik merk ook dat veel mensen erg aan NL gehecht zijn zelfs met al die achterlijke regels
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Hindrik » do nov 08, 2018 20:29

Iedereen de ouwe trouwe dieseltank die nog nooit gelekt had, en de dus ongebruikte lekbak al gesaneerd en vervangen :?:

Certificering dieseltanks vervalt

De verplichte certificering voor dieseltanks komt te vervallen. Ondernemers krijgen in de toekomst de keuze om een tank te laten certificeren of om terug te vallen op de voorschriften in het Besluit Activiteiten Leefomgeving. Daarmee kunnen de kosten voor certificering vermeden.

Volgens het huidige Activiteitenbesluit is er een certificaat nodig voor een dieseltank met het bijbehorende leidingwerk. Op termijn (volgens huidige planning in 2021) gaat het Activiteitenbesluit over in het Besluit Activiteiten Leefomgeving (BAL) als onderdeel van de Omgevingswet. In het BAL is de certificeringsplicht voor bovengrondse dieseltanks met bovengronds leidingwerk afgeschaft.

Voor LTO is het van belang dat de goedgekeurde installaties niet op korte termijn opnieuw te maken krijgen met gewijzigde voorschriften. Het ministerie van Binnenlandse Zaken heeft recentelijk aangegeven dat certificering als erkende maatregel is opgenomen in het BAL.

Voorschriften

Dat betekent dat gecertificeerde installaties in ieder geval voldoen aan de voorschriften. Na afloop van de geldigheidstermijn van het certificaat heeft een ondernemer de keuze om de installatie opnieuw te laten keuren of om terug te vallen op de voorschriften in het BAL. Dit heeft onder meer betrekking op de lekbak en overvulbeveiliging die ook voor de certificering nodig zijn.

Certificering brengt extra kosten met zich mee, maar geeft ook zekerheid, stelt LTO. En doordat de certificering niet meer wettelijk verplicht is, ontstaat er een betere marktwerking. Certificerende bedrijven moeten er nu voor zorgen dat de extra kosten voor certificering een duidelijke meerwaarde heeft voor de ondernemer.

Keuzevrijheid

LTO is tevreden met deze uitkomst van het overleg. Er komt meer keuzevrijheid. De ondernemer kan zelf bepalen op welke wijze hij aan de voorschriften wil voldoen en tegelijkertijd is geborgd dat bestaande gecertificeerde installaties niet binnen de lopende keuringstermijn aangepast moeten worden.
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor jvt » do nov 08, 2018 23:25

[
Had hier pas nog een mooie uitspraak van een NL boer :shock:
"Je moet MET de regels werken, niet TEGEN de regels werken "
(Poppetje dat kotst) (heeeeeel veel kotst)

En met die gedachtegang kon hij snachts weer slapen (y)[/quote]a

Had in zoverre gelijk dat vechten tegen de regels in meeste gevallen averechts uitwerkt, kan ik over meepraten....
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor jan.nl » vr nov 09, 2018 08:39

jvt schreef:[

En met die gedachtegang kon hij snachts weer slapen (y)
a

Had in zoverre gelijk dat vechten tegen de regels in meeste gevallen averechts uitwerkt, kan ik over meepraten....

Met de stroom mee roeien kost minder energie,en je bent sneller op je bestemming :yes:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor G.U. » vr nov 09, 2018 09:29

jan.nl schreef:
jvt schreef:[

En met die gedachtegang kon hij snachts weer slapen (y)
a

Met de stroom mee roeien kost minder energie,en je bent sneller op je bestemming :yes:

Moet je wel net met de stroom mee willen :roll:
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor pinguin » vr nov 09, 2018 09:57

Henk schreef:
W.A schreef:Trek de stekker uit het forum er dan ook maar uit dan Henk... ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-J530F met Tapatalk

Dr blijven best wel een paar veehouders over :yes: en die moeten ook kunnen forummen :wink:

Verder kunnen we natuurlijk hiero gewoon de blije onbezorgde boer uithangen :yes: Maar da's sund :yes: Velen gebruiken sociale media vooral om hun zogenaamde perfecte zorgeloze leventje te ventileren met bewerkte selfies en een boel andere instant-geluksmomentjes. Ik vind dat VTF daar boven moet staan :yes:

Probleem is dat het ventileren van het niet zorgeloze deel niet alleen met de bekende forumers is maar ook met een hoop meelezers is, dan kun je niet altijd alles op tafel gooien. Zelfde geld ook voor soc media wat VTF in principe ook is..

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk
trying to live up....
pinguin

Berichtdoor Hans van Bergen » vr nov 09, 2018 11:07

Ik kwam laatst nog een foto tegen van de mest protesten :yes: Rijtje trekkers hier in de straat. Aan de samenstelling kun je zien dat het voor de ruilverkaveling was. Voor 1994 dus.Lang geleden. Ook is er een gathering geweest hier achter in St Agatha bij cafe Lombok waar honderden tractoren samenkwamen om een protest rondrit te maken. Mochten jonkies denken dat het hier keiharde akties betrof dan moet ik die teleurstellen. Thad gevroren en het was een hele rustige tijd. De politie overlegde met het zlto bestuur. De protest rit die volgde ging over boerenweggetjes en door slapende kleine dorpjes en duurde tot net voort melken. Helemaal nooit niemand heeft er last van gehad en na 1 pilske snelde we snel weer huiswaarts. Ook zijn we naar Den Haag geweest. Naart Malie veld. Das een grasland naast de snelweg as je Den Haag binnenkomt. Daar kun je makkelijk met 10.000nman staan zonder da iemand daar last van heeft. Daarna liepen we naart binnenhof. Eik meer met een grote boog eromheen. :yes: Toen gongen weer naar huus. Allemaal niet zo zinvol :no:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Hans van Bergen » vr nov 09, 2018 11:10

P rechten voor melkvee zijn een exacte copie van p rechten voor varkens en p rechten voor kippen. Dees zijn na eindelose rechtzaken alszodanig tot stand gekomen. Andere keuzes dan gemaakt zijn, zij er nauwelijks. Behalve tuuk de korting die alleen geld voor niet grondgebondenen ok al zijn ze dat wel via bex, is en blijft een schande
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor G.U. » vr nov 09, 2018 11:12

Ze waren vroeger dan ook als de dood voor protesten van boeren en mijnwerkers. Ferme kerels die zonde klinkers uit de straat trekken om de me op afstand te houden. Mijnwerkers hebben we niet meer in nl en de fysieke gesteldheid van de gem boer is ook niet meer je van het. Maar alle boeren hebben wel een dikke trekker of zelfs een shovel waarmee ze zo de gevel uit de tweede kamer trekken. Waarom denk je dat ze geen protesten willen?
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor Henk » vr nov 09, 2018 11:25

Je hebt een punt Hans. Maar de boeren hadden weer mooi effe stoom kunnen afblazen :yes:
Nu zitten ze thuis te somberen aan de keukentafel. Vroegah kon je je verhaal dan kwijt aan 't vrouwtje maar in 10 van de 9 gevallen werkt het vrouwtje buitenshuis :yes: en heeft vaak niet dat 'boerengevoel' van de echtgenoot.
Wat is er dan leuker dan een paar weken elke dag een paar snelwegen dicht te zetten (y) Eenbetere therapie is er niet voor een depressie :D :wink:
Om zoiets te laten slagen moet je gewoon de 'Franse Slag' toepassen. Wil je aandacht dan moet je die opeisen :idea:

Henk

Berichtdoor Henk » vr nov 09, 2018 11:28

Corjan schreef:Kan mij voorstellen dajje in NL wil blijven voor de gezelligheid :yes: ………………...Maar nu leer ik net weer iest kroms :? Ambulance personeel krijgt kogel vrije versten voor hun belagers……...En dat zou andersom moeten zijn! Dat de belagers maar beter een kogel vrijevest zouden kunnen dragen :wink: ……….Nog even en dan krijg je een banaan als je op Schiphol land :mrgreen:

Het kan nog veeeeeeeel maffer in ons kleine landje CJ :yes:

Kort geding om verbod landelijke sintintocht

HAARLEM (ANP) - Via een kort geding willen tegenstanders van Zwarte Piet de landelijke intocht van Sinterklaas verbieden. De stichting Majority Perspective daagt onder meer de NTR, die de tv-uitzending verzorgt, en burgemeester Jan Hamming van Zaanstad, waar de intocht volgende week is, voor de civiele rechter in Haarlem.
Ook het Commissariaat voor de Media, de Staat, Kijkwijzer en mediabedrijf Vinke Vision zijn gedagvaard. De stichting eist een verbod op de volgens haar ,,racistische nationale intocht in Zaanstad''. ,,Alle partijen maakten zich schuldig aan het niet naleven van wetten en internationale verdragen, waaronder VN kinderrechten verdragen en anti-racisme verdragen, dit deden ze in georganiseerd verband'', zegt de stichting, die zich naar eigen zeggen inzet tegen ,,systematische onderdrukkingen''. ,,Dit kan en mag zo niet meer verder gaan.''

Helemaal koekoek zijn we hier :P Nog effe en we wonen hier in een Islamitische staat :evil:

Henk

Berichtdoor Talis » vr nov 09, 2018 12:15

Henk schreef:
Corjan schreef:Kan mij voorstellen dajje in NL wil blijven voor de gezelligheid :yes: ………………...Maar nu leer ik net weer iest kroms :? Ambulance personeel krijgt kogel vrije versten voor hun belagers……...En dat zou andersom moeten zijn! Dat de belagers maar beter een kogel vrijevest zouden kunnen dragen :wink: ……….Nog even en dan krijg je een banaan als je op Schiphol land :mrgreen:

Het kan nog veeeeeeeel maffer in ons kleine landje CJ :yes:

Kort geding om verbod landelijke sintintocht

HAARLEM (ANP) - Via een kort geding willen tegenstanders van Zwarte Piet de landelijke intocht van Sinterklaas verbieden. De stichting Majority Perspective daagt onder meer de NTR, die de tv-uitzending verzorgt, en burgemeester Jan Hamming van Zaanstad, waar de intocht volgende week is, voor de civiele rechter in Haarlem.
Ook het Commissariaat voor de Media, de Staat, Kijkwijzer en mediabedrijf Vinke Vision zijn gedagvaard. De stichting eist een verbod op de volgens haar ,,racistische nationale intocht in Zaanstad''. ,,Alle partijen maakten zich schuldig aan het niet naleven van wetten en internationale verdragen, waaronder VN kinderrechten verdragen en anti-racisme verdragen, dit deden ze in georganiseerd verband'', zegt de stichting, die zich naar eigen zeggen inzet tegen ,,systematische onderdrukkingen''. ,,Dit kan en mag zo niet meer verder gaan.''

Helemaal koekoek zijn we hier :P Nog effe en we wonen hier in een Islamitische staat :evil:

en ook dit laten we over ons heen komen.. zulke mensen moet je preventief opsluiten. die zijn niet goed in hun hoofd..
Talis

Berichtdoor wit » vr nov 09, 2018 12:21

Helemaal koekoek zijn we hier :P

Degene die het proces aanspannen bedoel je neem ik aan.

Nog effe en we wonen hier in een Islamitische staat :evil:

heeft vlgs mij totaal niets met de islam te maken :no:
wit

Beroep: Melkveehouder

VorigeVolgende

Keer terug naar Community