Fosfaatquotum lopend jaar

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Fosfaatquotum lopend jaar

Berichtdoor Richt » zo nov 11, 2018 19:10

boer pieter schreef:Grootste probleem in DK is de consultants kultuur te veel mensen die op papier alles weten maar zelf nog nooit een koe hebben gemolken

Dat licht toch echt aan de ondernemer zelf...
Niemand verplicht je die mensen je erf op te laten, en nog minder hun adviezen te volgen.
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor poekske » zo nov 11, 2018 19:16

Richt schreef:
boer pieter schreef:Grootste probleem in DK is de consultants kultuur te veel mensen die op papier alles weten maar zelf nog nooit een koe hebben gemolken

Dat licht toch echt aan de ondernemer zelf...
Niemand verplicht je die mensen je erf op te laten, en nog minder hun adviezen te volgen.

Net zoals die verkopers, bij de 1 loopt de ene na de andere verkoper binnen, bij een ander komt amper 1 behalve die paar die ze nodig hebben omdat ze er zaken mee doen en vliegt de rest de deur uit :oops:
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor boer pieter » zo nov 11, 2018 19:37

nou ik kan jou wel vertellen dat er toch veel boeren hier zijn die alleen verder mogen, als ze de landbouw vereniging bijna alles laten sturen ,die zijn hier heilig, banken geloven bijna alles en varen ook veel blind op hun adviesen ,ik zit bij een klein bankje en heb een klein boekhoud kantoortje waar we elkaar nog kennen :yes: nu maar terug naar fosfaat quota
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor poekske » zo nov 11, 2018 20:42

Als de bank zoveel te zeggen heeft, zijn ze teveel baas of eigenaar opt erf
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Henk » ma nov 12, 2018 13:44

boer pieter schreef:nou ik kan jou wel vertellen dat er toch veel boeren hier zijn die alleen verder mogen, als ze de landbouw vereniging bijna alles laten sturen ,die zijn hier heilig, banken geloven bijna alles en varen ook veel blind op hun adviesen ,ik zit bij een klein bankje en heb een klein boekhoud kantoortje waar we elkaar nog kennen :yes: nu maar terug naar fosfaat quota

Volgens mij is dat in NL wanneer je in Bijzonder Beheer zit dat je snuiters moet betalen die jou komen vertellen hoe t moet.

Fosfaatprijzen zijn na een kleine opleving weer zakkende. Ideaal voor die 66% die te weinig fosfaat heeft... :wink:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Talis » ma nov 12, 2018 15:55

Henk schreef:
boer pieter schreef:nou ik kan jou wel vertellen dat er toch veel boeren hier zijn die alleen verder mogen, als ze de landbouw vereniging bijna alles laten sturen ,die zijn hier heilig, banken geloven bijna alles en varen ook veel blind op hun adviesen ,ik zit bij een klein bankje en heb een klein boekhoud kantoortje waar we elkaar nog kennen :yes: nu maar terug naar fosfaat quota

Volgens mij is dat in NL wanneer je in Bijzonder Beheer zit dat je snuiters moet betalen die jou komen vertellen hoe t moet.

Fosfaatprijzen zijn na een kleine opleving weer zakkende. Ideaal voor die 66% die te weinig fosfaat heeft... :wink:

nou niet het verhaal ook nog gaan verdraaien henk.. 33%
Talis

Berichtdoor h.groothuis » ma nov 12, 2018 16:13

Zal er wel worden beboet als het nationaal plafond niet wordt overschreden ?
h.groothuis

Berichtdoor Talis » ma nov 12, 2018 20:00

h.groothuis schreef:Zal er wel worden beboet als het nationaal plafond niet wordt overschreden ?

dat mag ik toch wel hopen. Anders zijn het weer diegenen die maar doordoen die aan het langste eind trekken.
Talis

Berichtdoor Hookwood Holsteins » ma nov 12, 2018 22:46

Talis schreef:
h.groothuis schreef:Zal er wel worden beboet als het nationaal plafond niet wordt overschreden ?

dat mag ik toch wel hopen. Anders zijn het weer diegenen die maar doordoen die aan het langste eind trekken.

Nou idd. Er is geen verevening groothuis bij het fosfaatstelsel. Zit je er boven krijg je zelfs te maken met een dagplafond waar je niet boven mag zitten.
Hookwood Holsteins

Berichtdoor Talis » di nov 13, 2018 11:14

hoorde net dat je koopquotum voor dit jaar leveren voor 15 nov moet regelen. omdat rvo 6 weken nodig heeft om het te verwerken. weet iemand of dit klopt..
Talis

Berichtdoor G.U. » di nov 13, 2018 11:27

Talis schreef:hoorde net dat je koopquotum voor dit jaar leveren voor 15 nov moet regelen. omdat rvo 6 weken nodig heeft om het te verwerken. weet iemand of dit klopt..

was dat met het melkquotum ook niet zo?
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Henk » di nov 13, 2018 14:01

Talis schreef:hoorde net dat je koopquotum voor dit jaar leveren voor 15 nov moet regelen. omdat rvo 6 weken nodig heeft om het te verwerken. weet iemand of dit klopt..

Mij niks over bekend. Kan er ook niks over vinden op RVO.
Registratie bij RVO gaat het laatste half jaar overigens vrij snel (y)
Waar vaak onverhoeds tijd in sluipt is het traject van de koopovereenkomst. Eerst gaat ie naar koper. Sommigen laten dat ding gerust een hele tijd liggen met t idee ach tis toch rond, proberen maar de betaling zo lang mogelijk te rekken. In het begin ooit bijna 3 weken moeten wachten (n)

Henk

Berichtdoor sivert » wo nov 14, 2018 12:33

G.U. schreef:

Met melkquotum kon je nog tot ongeveer de kerst kopen. Als ze de papieren maar op tijd hadden was het klaar.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Hindrik » wo nov 14, 2018 13:09

sivert schreef:
G.U. schreef:

Met melkquotum kon je nog tot ongeveer de kerst kopen. Als ze de papieren maar op tijd hadden was het klaar.

Was de registratie v/h melkquotum niet bij COS?

En als je even op de site van RVO zoekt kom je hier;
https://mijn.rvo.nl/fosfaatrechten
daar staat dat de verwerking binnen 8 wkn word verwerkt nadat de € 100 kosten is betaald.
Echter daar staat overdracht melden ook onder ''direct regelen''.
Ik neem aan dat je daar de overdracht kunt melden, en dat dan beide partijen de transactie kunnen bevestigen/ondertekenen met een tan code
Heb op die manier op 15/5 ook nog betalingsrechten gehuurd, en dat kan zeer snel en is direct geldig.
En daarbij; als er 6 wkn tussen zouden zitten, zou de markt op dit moment niet zo rustig zijn denk ik dan.
Kan in Dec wel eens wat drukker worden als de waarschijnlijke eindstand op 31/12 duidelijk word en de Dec Klaas is geweest.
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Henk » wo nov 14, 2018 13:34

Hindrik schreef:
En als je even op de site van RVO zoekt kom je hier;
https://mijn.rvo.nl/fosfaatrechten
daar staat dat de verwerking binnen 8 wkn word verwerkt nadat de € 100 kosten is betaald.
Echter daar staat overdracht melden ook onder ''direct regelen''.
Ik neem aan dat je daar de overdracht kunt melden, en dat dan beide partijen de transactie kunnen bevestigen/ondertekenen met een tan code

Gewoon op klikken Hindrik :wink: 'direct regelen' is altijd een link naar het betreffende formulier of bestand :yes: en niet een shortcut :no: de ambtenaren moeten tenslotte wel werk houwe he :wink:

Henk

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie