Fosfaatrechten vleesvee komen eraan

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Fosfaatrechten vleesvee komen eraan

Berichtdoor Hans van Bergen » ma nov 12, 2018 11:15

De vleesveeboeren zijn nu al door het fosfaatplafond geknald :? :shock: Dat zou dan betekenen da ze vleesveefosfaat rechten toegewesen zouden moeten krijgen. Of nie :?:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Re: Fosfaatrechten vleesvee komen eraan

Berichtdoor Henk » ma nov 12, 2018 13:41

Lamar komen :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor G.U. » ma nov 12, 2018 14:11

Zullen we de geiten en schapen en kweekvissen en insekten en alle andere categorieen uit de mestwettabel dan gelijk ook maat doen?
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Hans van Bergen » ma nov 12, 2018 15:01

Geiten schapen paarden zitten drin :yes: kweenie pezies hoet allemaal zit so vandaar dees topic :yes:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Berichtdoor BDC » ma nov 12, 2018 15:10

Als koeien, schapen, geiten, vleesvee, varkens enz allemaal fosfaat rechten moeten hebben dan is het niet meer dan eerlijk dat mensen ook fosfaat rechten krijgen. Die produceren net zoveel of meer fosfaat....
Het mot bij jullie allemaal niet gekker worden. Ik herken eigen niet veel meer van de Nederlandse landbouw sinds ik 20 jaar terug weg ben gegaan. Roomser dan de paus, en alles in het Europese belang maar behalve Duitsland heeft iedereen schijt aan Europa behalve als er geld valt te halen.
BDC

Berichtdoor Hindrik » di nov 13, 2018 12:59

Hans van Bergen schreef:Geiten schapen paarden zitten drin :yes: kweenie pezies hoet allemaal zit so vandaar dees topic :yes:

Dat blijkt Hans, je had even kunnen googlen op sectorplafond.
Weet de boerenlibelle je al snel wijzer te maken;

''Wat overblijft, is ruimte voor vleesvee en overige diersoorten (schapen, geiten, paarden en pony’s, konijnen en pelsdieren). Vleesvee was in 2016 goed voor een fosfaatproductie van 10,1 miljoen kilo, duidelijk minder dan het sectorplafond (12,5 miljoen kilo). De overige diersoorten produceerden 6,6 miljoen kilo fosfaat in 2016. Dat is 1,8 miljoen kilo minder dan in 2002. Mede daardoor ontspringen deze sectoren (vleesvee en overig) de dans als het gaat om fosfaatrechten''

https://www.boerderij.nl/Home/Achtergro ... i-143278E/

Heb je ook een bron voor je stelling in je openingstopic, of is de wens de vader van de gedachte :?:
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Hans van Bergen » di nov 13, 2018 16:46

Enerzijds kraak je het vakblad Boederij af door een vergelijk te maken met gezelligheids blad Libelle anderszijds gebruik je het als alleswetende bron. net als velen trouwens. De minister de Rabobank de grote accountants kantoren. Al fucking licht heb ik een rondje gegoogeld. De cijfers die eraan komen gaan voor t/m sept 11.1 miljoen kg p geven. . dat betekend da het p Plafond voor vleesvee en overigen al ruimschoots doorbroken is en da iedere produktie vanaf nu korting is/zou zijn. Artikel wat jij aanhaalt is van 2017 en heeft niets met 2018 van doen.
Hans van Bergen

Berichtdoor Hindrik » di nov 13, 2018 21:19

Hans van Bergen schreef:Geiten schapen paarden zitten drin :yes: kweenie pezies hoet allemaal zit so vandaar dees topic :yes:

Hier schreef je dat geiten, schapen en paarden er in zouden zitten, en dat je het ook niet precies wist
Als er voor die dieren een p recht aan zat te komen was dat voor mij mss wel zo belangrijk om te weten dan voor jou denk ik dan.
Dus dan ben ik wel geïnteresseerd in een bron.
Het door mij geplaatste artikel uit boerderij mag dan van 2017 zijn, het benoemd ook de plafonds per sector in 2002 en ik neem aan dat dat niet veranderd als de datum van het artikel wijzigt.
Maar kan het mss ook zo zijn dat jij de sectorplafonds uit dat artikel, en de aangekondigde sectorplafonds in 2020 door elkaar haalt :?:
De vier cijfers zijn weliswaar gelijk,de volgorde net even anders.
In de huidige plafonds obv 2002 zitten vleesvee en schapen e.d. niet bij elkaar in.
In die voor 2020 wel, en wel omdat daar alleen voor melkvee, varkens en pluimvee een sectorplafond geldt [die diersoorten waarvoor rechten bestaan] en de rest in overige, waarvoor dan het overblijvende deel van het nationale plafond beschikbaar is.
p.s.
Vers van de pers; de minister heeft besloten de eenden uit het plafond voor pluimvee over te hevelen naar overig, reden; voor eenden gelden er geen rechten.
Hindrik

Berichtdoor Hans van Bergen » di nov 13, 2018 22:44

Je hebt gelijk Hindrik (y)
Hans van Bergen

Berichtdoor Hans van Bergen » wo nov 14, 2018 11:51

Na inmiddels is duidelijk voor mij ook dat het een prognose betreft. Volgens die prognose zalt vleesvee kotum voor kerstmis vol komen en zullen er vleesvee p rechten komen :yes: alleen nie dees kertmis :no: :no:
Hans van Bergen

Berichtdoor Hindrik » wo nov 14, 2018 12:36

Hans van Bergen schreef:Na inmiddels is duidelijk voor mij ook dat het een prognose betreft. Volgens die prognose zalt vleesvee kotum voor kerstmis vol komen en zullen er vleesvee p rechten komen :yes: alleen nie dees kertmis :no: :no:

Na, is denk ik weer een aanname van jou Hans...
Als het vleesvee al door z,n sectorplafond gaat is het denk ik nog maar de vraag of dat per definitie leid tot invoering van rechten voor vleesvee.
Zolang het allemaal nog past binnen het nationale plafond zal daar niet veel noodzaak voor zijn, en RFC/NZO heeft geen belang bij minder vleesvee :idea:
Of geloof jij nog dat mv P rechten iets met milieu van doen hebben :?:
Hindrik

Berichtdoor Henk » wo nov 14, 2018 13:36

Snap niet dat er door de overheid zo spastisch wordt gedaan :? Gewoon alle fosfaat van alle dieren op n hoop donderen :idea:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Erik1979 » wo nov 14, 2018 13:59

Henk schreef:Snap niet dat er door de overheid zo spastisch wordt gedaan :? Gewoon alle fosfaat van alle dieren op n hoop donderen :idea:

Probleem daarvan ligt bij Rabobank en dochter Campina. Campina wil minder melk.

Eigenlijk mag volgens Europese eisen zoals ik het begrepen heb vleesvee maar ook jongvee die niet op een melkvee bedrijf staan zonder fosfaat rechten gehouden worden omdat die niet onder de 18000 bedrijven vallen van het fosfaat plafond.

Maar het is zo'n zooitje dat wat ik beweer net zo waar is als wat al die bestuurders vertellen. Het hele fosfaat gebeuren is gewoon èèn grote puinzooi geworden wat voor tot achter niet klopt en nog veel rechtzaken zullen volgen. En misschien zelfs de derogatie in Nederland er aan gaat.

Schouten heeft wel veel blah blah. Maar tot nu toe heeft ze ook alleen maar de sector geschaad. Dus wat zij beweert moet je ook altijd checken voor je het als waarheid aanneemt.
Erik1979

Berichtdoor Hans van Bergen » wo nov 14, 2018 14:53

Hindrik schreef:
Hans van Bergen schreef:Na inmiddels is duidelijk voor mij ook dat het een prognose betreft. Volgens die prognose zalt vleesvee kotum voor kerstmis vol komen en zullen er vleesvee p rechten komen :yes: alleen nie dees kertmis :no: :no:

Als het vleesvee al door z,n sectorplafond gaat is het denk ik nog maar de vraag of dat per definitie leid tot invoering van rechten voor vleesvee.
Zolang het allemaal nog past binnen het nationale plafond zal daar niet veel noodzaak voor zijn, en RFC/NZO heeft geen belang bij minder vleesvee :idea:

Dat is WEER een aanname :?: Nee hoor niks daarvan. P wetgeving bestaat al meer dan 25 jaar melkvee P is er al eerder weest. Maar door zakken door plafond ikm mq afgeschaft. Altijd op ieder moment dat er door p plafonds geschoten wordt komen er rechten :yes: En wat Campina of Mien Truus of Henk daar van vinden doet volstrekt niet er zake. Zo probeert NL voorlopig aan de EU wetgeving te voldoen. En de schotten blijven altijd overeind want anders staan er strakkies 200.000 pony's en paarden voort slachthuis omda de P rechten keiduur bunt
Hans van Bergen

Berichtdoor Erik1979 » wo nov 14, 2018 15:16

Hans van Bergen schreef:
Hindrik schreef:

Dat is WEER een aanname :?: Nee hoor niks daarvan. P wetgeving bestaat al meer dan 25 jaar melkvee P is er al eerder weest. Maar door zakken door plafond ikm mq afgeschaft. Altijd op ieder moment dat er door p plafonds geschoten wordt komen er rechten :yes: En wat Campina of Mien Truus of Henk daar van vinden doet volstrekt niet er zake. Zo probeert NL voorlopig aan de EU wetgeving te voldoen. En de schotten blijven altijd overeind want anders staan er strakkies 200.000 pony's en paarden voort slachthuis omda de P rechten keiduur bunt

Grondgebonden fosfaat rechten van vroeger kon je voor iedere tak van sport gebruiken. Dus voor varkens en koeien.

Jij weet net zo goed als iedere andere melkveehouder dat de grootste reden is dat het zo loopt als het loopt dat er enkele gruwelijk profiteren van de fosfaat rechten. Dat ten koste van veel meer melkveehouders. Of het knelgevallen zijn, die van 8,3 % korting of pech gevallen die op dat moment geen of weinig vee hadden.
Erik1979

Volgende

Keer terug naar Koe en economie