Robotmelken (deel 9)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Robotmelken (deel 9)

Berichtdoor opelmanta » za nov 17, 2018 09:32

Schoonvelde schreef:Voor rug en knieën zijn er nog wel stappen te maken.

Verplaatsen naar topic grupstalmelken?
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor h.groothuis » za nov 17, 2018 10:08

Schoonvelde schreef:Volgens mij is daar nog wel een flinke slag te maken. De robots onderhoudsvriendelijker maken. Bij lely kun je ook slecht bij veel dingen komen en zitten de monteurs veel te stoeien met kleine schroefjes etc terwijl ze op hun rug onder de arm liggen. Voor rug en knieën zijn er nog wel stappen te maken. Daarnaast kun je gewoon slecht bij veel dingen komen. Zoals het vervangen van de slangen aan de melkbekers.

Heb van de zomer een lely A4 stal bekeken met 4 robot's met een put er naast waarbij je gewoon rechtopstaan kon blijven met het onderhoud van de arm :yes: Lely wou dit absoluut niet :roll: maar het was een voorwaarde van de boer om de koop door te laten gaan.

Boer 8) was er zeer over te spreken en kon me er wat bij voorstellen, later bij CJ had het niet maar wist me wel te vertellen dat het bij deze boer wel zo was.

Wou er een foto van plaatsen maar lukt ons met geen mogelijkheid :roll:
h.groothuis

Berichtdoor G.U. » za nov 17, 2018 10:38

h.groothuis schreef:
Schoonvelde schreef:Volgens mij is daar nog wel een flinke slag te maken. De robots onderhoudsvriendelijker maken. Bij lely kun je ook slecht bij veel dingen komen en zitten de monteurs veel te stoeien met kleine schroefjes etc terwijl ze op hun rug onder de arm liggen. Voor rug en knieën zijn er nog wel stappen te maken. Daarnaast kun je gewoon slecht bij veel dingen komen. Zoals het vervangen van de slangen aan de melkbekers.

Heb van de zomer een lely A4 stal bekeken met 4 robot's met een put er naast waarbij je gewoon rechtopstaan kon blijven met het onderhoud van de arm :yes: Lely wou dit absoluut niet :roll: maar het was een voorwaarde van de boer om de koop door te laten gaan.

Boer 8) was er zeer over te spreken en kon me er wat bij voorstellen, later bij CJ had het niet maar wist me wel te vertellen dat het bij deze boer wel zo was.

viewtopic.php?p=552133#p552133
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Henk » za nov 17, 2018 13:27

Harry K schreef:Kan nu als ik op de robot inlog, middels snelkoppeling op dat bureaublad, op afstand de stroom van de robot doen. En er ook weer opzetten en de startknop indrukken.
Zelfredzaam nu.
Als dat vaker voor zou komen dan is er best een 'vastloopsensor' op te zetten, waarna de stroomonderbreking met aansluitende heropstart automatisch ingezet kunnen worden. Dus.. dan hersteltie zichzelf :cheers:

jan.nl schreef:Robots worden steeds beter,de nieuwste kan je dadelijk zelf onderhouden, en een zelfdenkende robot is een kwestie van tijd :yes:

Niet bang voor hackers :?: Zag laatst een programma waaruit bleek dat elektrische auto's met boord comp. relatief eenvoudig zijn te hacken.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Flyinghollander » za nov 17, 2018 14:26

Zorg gewoon voor goede programma's also norton of kaspersky.

En wat minder natuurfilms kijken op de computer en dagelijks/wekelijks back-up in cloud of external hard drive maken.
Flyinghollander

Berichtdoor Harry K » za nov 17, 2018 16:06

Henk schreef:
Harry K schreef:Kan nu als ik op de robot inlog, middels snelkoppeling op dat bureaublad, op afstand de stroom van de robot doen. En er ook weer opzetten en de startknop indrukken.
Zelfredzaam nu.
Als dat vaker voor zou komen dan is er best een 'vastloopsensor' op te zetten, waarna de stroomonderbreking met aansluitende heropstart automatisch ingezet kunnen worden. Dus.. dan hersteltie zichzelf :cheers:

jan.nl schreef:Robots worden steeds beter,de nieuwste kan je dadelijk zelf onderhouden, en een zelfdenkende robot is een kwestie van tijd :yes:

Niet bang voor hackers :?: Zag laatst een programma waaruit bleek dat elektrische auto's met boord comp. relatief eenvoudig zijn te hacken.

Nee joh, PC is bij Delaval goed beveiligd. Draait ook niet veel meer op dan Delpro. En ook zonder de PC draait de robot gewoon door.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.
Harry K

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor Corjan » za nov 17, 2018 16:23

h.groothuis schreef:

Gewoon een bietje rondkijken en uitfiggeren wat je het beste past :idea: Laat die robot salessnuiters maar lullen als jou idee niet aanstaat. Wij hebben ook voor een eigen opzet gekozen. Niet ideal maar toch blij dat ik het zo gedaan heb. Zo'n diep putje bij de robot als bij Henri vind ik weer niks. Maar een verdieping van 30cm weer wel. Wat werkt voor Henri is voor mij het bewandelen van de Chinese muur voordat je bij de laaste robot ben :lol:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Corjan » za nov 17, 2018 16:26

Kasé5 schreef:hoeveel molk je dan max per robot per dag Corjan :?:
Hoe hoog zit je nu

Heb hier nog nooit langere tijd 2000 kg kunnen halen en heb het idee dat iedereen dat met 10 vingers in de neus haalt :?

Denk dat we nu de 2000 kg wel kunnen halen. Maar een paar jaar geleden hield het wel op bij 1800 tot 1900 liter. En ik houd niet van een testrak gespannen boog. Ik hou van wat ruimte :idea:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor nestor973 » zo nov 18, 2018 09:01

Flyinghollander schreef:Zorg gewoon voor goede programma's also norton of kaspersky.

En wat minder natuurfilms kijken op de computer en dagelijks/wekelijks back-up in cloud of external hard drive maken.

Norton :shock: :shock: :shock: (n) (n) (n) (n) (n)
nestor973

Interesses: Al wat melkt geeft en vliegt, liefst niet gecombineerd.

Berichtdoor Mellek » zo nov 18, 2018 12:23

Flyinghollander schreef:En wat minder natuurfilms kijken op de computer en dagelijks/wekelijks back-up in cloud of external hard drive maken.

Hebbie geen Discovery Tsjennull ??

https://www.youtube.com/watch?v=xat1GVnl8-k
99 problems but a cow aint one
Mellek

Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor wit » zo nov 18, 2018 14:23

nestor973 schreef:
Flyinghollander schreef:Zorg gewoon voor goede programma's also norton of kaspersky.

Komt als een van de beste uit de test van de consumentenbond.
wit

Berichtdoor Arie » zo nov 18, 2018 18:22

Hier microsoft security essentials, is gratis en vtf-en gaat al zowat 7,5 jaar prima 8)
Arie

Interesses: melkkoeien

Berichtdoor nestor973 » zo nov 18, 2018 18:24

wit schreef:
nestor973 schreef:

Komt als een van de beste uit de test van de consumentenbond.

Als je een logge pc wilt , dan is Norton wat je nodig hebt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
nestor973

Interesses: Al wat melkt geeft en vliegt, liefst niet gecombineerd.

Berichtdoor kobonde » ma nov 19, 2018 08:30

Het risiko op virus ligt vooral aan hoe je de PC gebruikt, maar met een pc waar robots op lopen moet je van het internet
wegblijven alleen diergegevens uitwissellen en afstandsbediening met een beveiligde router.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor HoK » ma nov 19, 2018 19:22

PC's en modems worden tegenwoordig iig hier in NL wel met beveiliging geleverd. Vaak zit er al een firewall op je modem en je PC wordt standaard geleverd met Microsoft Security Essentials/Defender. Die kan naar mijn weten best redelijk meekomen. Grootste gevaar is tegenwoordig je interne netwerk met allerhande smart apparatuur. Die zijn slechter beveiligd als menig PC.
HoK

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en melken