Boeren in Canada

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Boeren in Canada

Berichtdoor macdonalds » za nov 17, 2018 17:48

ja in een land met mischien een dag per jaar zomer, verder alleen regen wind en sneeuw en mensen die allemaal een spraak gebrek hebben :mrgreen:
we came on different ships, but we now all in the same sinking boat
macdonalds

Beroep: dairy, crop, hog and poultry farmer

Berichtdoor poekske » za nov 17, 2018 20:05

Asje 4 miljoen euri heb moet je goed gek zijn om een farm te kopen en met je poten in de stront* te werken.
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor auke » za nov 17, 2018 21:20

poekske schreef:met je poten in de string te werken.

ik zit daar ook liever met mn handen :shock: :shock: :shock:
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor poekske » za nov 17, 2018 22:20

auke schreef:

Klote autocorrectie :oops: :twisted:
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Flyinghollander » za nov 17, 2018 22:39

poekske schreef:
auke schreef:

Klote autocorrectie :oops: :twisted:

ja ja :mrgreen: :mrgreen:
Flyinghollander

Berichtdoor Grazy » zo nov 18, 2018 02:42

Roderick schreef:Zover ik weet staat dit bedrijf nog steeds te koop, en 1 van de redenen is volgens mij dat er gewoon $2 miljoen teveel gevraagd wordt. :yes: , Maar vragen mag :wink: (y) , zakken kan altijd nog. :!:

Maar dat betekend nog steeds dajje met krap 4 miljoen euries moet komen om het te kunnen kopen. :yes:
Dus Pieter, als je wil is dit je kans :yes: (y)

Voor 2 miljoen heb je hier ook zo'n bedrijf, kun je lekker boeren zonder financiering en rentenieren van de rest :yes: :cheers:
Grazy

Beroep: Master Grazier

Berichtdoor Arno » zo nov 18, 2018 16:34

Naahjaah ,dat bedrijf in canada is in 20 jaar 4x zoveel waard geworden bij hetzelfde formaat ,die van jouw word alleen maar minder waard ,tot nog toe niet zon slechte investering dus :no:
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor Grazy » zo nov 18, 2018 16:56

Arno schreef:Naahjaah ,dat bedrijf in canada is in 20 jaar 4x zoveel waard geworden bij hetzelfde formaat ,die van jouw word alleen maar minder waard ,tot nog toe niet zon slechte investering dus :no:

Ik wou dat ik hier 20 jaar geleden gestart was :? Toen waren de grondprijzen $400,- per acre nu is het $4000,- is 10x zoveel :yes:
Grazy

Berichtdoor Piet . FR. » zo nov 18, 2018 18:15

Grazy schreef:
Arno schreef:Naahjaah ,dat bedrijf in canada is in 20 jaar 4x zoveel waard geworden bij hetzelfde formaat ,die van jouw word alleen maar minder waard ,tot nog toe niet zon slechte investering dus :no:

Ik wou dat ik hier 20 jaar geleden gestart was :? Toen waren de grondprijzen $400,- per acre nu is het $4000,- is 10x zoveel :yes:

Nu en volgend jaar komen veel bedrijven leeg te staan en tekoop, hier zuid Wisconsin grond rond $7000 per ac, moeilijk te verkopen, met als gevolg alles wordt minder waard nu .kan beter maar in Canada investeren :yes:
Piet . FR.

Beroep: melkveehouder.

Berichtdoor Arno » zo nov 18, 2018 18:51

Yup ,hier in us moet je het van in de dairy van cash flow hebben ,grond is zeer zeker geen 10x zoveel waard geworden ,in meeste gebieden 2 tot 3x in de laatste 20 jaar ,dat is dus waar je waarde is ,gelukkig een heel dotje gekocht in de laatste 10 jaar (y) :yes:
Dairy farms zijn eigenlijk zowat niet te verkopen omdat die al gauw achterhaald en ouwerwets zijn en je dus beter nieuw kunt bouwen of je moet ze voor een habbekrats kopen.
Wij hadden indertijd niet genoeg geld om in canada te beginnen maar degene die dat wel hadden 20 jaar terug hebben het daar gewoon (y) (y) gedaan financieel ,daar hoeven we niet zo spastisch over te doen :no
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor boer pieter » zo nov 18, 2018 21:45

Dat is bijna overal zo volgens mij ik heb 20 jaar geleden nog land voor 30000 dkk 4 duizend euro toen zei die oude eigenaar dat kan nooit nu is het 150000 dik 20000 duizend euro
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor boer 19 » zo nov 18, 2018 21:49

Arno schreef:Yup ,hier in us moet je het van in de dairy van cash flow hebben ,grond is zeer zeker geen 10x zoveel waard geworden ,in meeste gebieden 2 tot 3x in de laatste 20 jaar ,dat is dus waar je waarde is ,gelukkig een heel dotje gekocht in de laatste 10 jaar (y) :yes:
Dairy farms zijn eigenlijk zowat niet te verkopen omdat die al gauw achterhaald en ouwerwets zijn en je dus beter nieuw kunt bouwen of je moet ze voor een habbekrats kopen.
Wij hadden indertijd niet genoeg geld om in canada te beginnen maar degene die dat wel hadden 20 jaar terug hebben het daar gewoon (y) (y) gedaan financieel ,daar hoeven we niet zo spastisch over te doen :no

Hoe worden daar eigenlijk grote dairy 's gefinancierd? Investeerders :?:
boer 19

Berichtdoor Grazy » zo nov 18, 2018 21:53

Er staan hier nog steeds weinig bedrijven te koop en de meeste bedrijven worden verkocht voordat ze op de markt komen :yes: Nog steeds veel import uit Pennsylvania :yes: Alleen grote bedrijven (200+ koeien) zijn slecht te verkopen.
Grazy

Berichtdoor boer pieter » ma nov 19, 2018 06:44

Zijn ook te groot
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor kobonde » ma nov 19, 2018 08:23

In DK heb je ook een 20 jarige periode gehad dat de grond prijs mer dan 10 keer steeg(van 1988 tot 2008) vervolgens klapt de grondprijs in elkaar maar die is nog steeds 3 keer zo hoog als in als 20 jaar geleden. In CA grond kopen op dit moment is zeer risikovol, ten eerst omdat de grond prijs zoveel is gestegen en daarnaast komt het qwotum systeem steeds meer onderdruk te staan.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie