Fusie Royal Friesland Foods & Campina

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Fusie Royal Friesland Foods & Campina

Berichtdoor G.U. » ma okt 01, 2018 17:15

MarcB schreef:ZE WILLEN JULLIE WEG en ze hebben er een GROTE ZAK MET GELD voor over.

Dat eerste geloof ik wel, dat tweede niet
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor boer pieter » ma okt 01, 2018 18:48

Waarom niet ze geven je toch je leden kapitaal mee
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Henk » ma okt 01, 2018 19:21

boer pieter schreef:Ik ben blij dat ik het niet meer snap wat een gedoe snap wel dat er veel boeren weg willen

Ik ben blij dat ik van dat circus af ben. Ik denk da'k het niet meer zou kunnen volgen :no: :oops:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor opelmanta » di okt 02, 2018 11:28

Hookwood Holsteins schreef:Volgens mij kan het niet zo zijn dat het individuele vergelijkingsvolume zoals die nu wordt vastgesteld kleiner wordt als je de komende 5 jaar er onder zou zitten. Dat is volgens mij ook niet de bedoeling. Het artikel gaat over de collectieve verrekening na 5 jaar. Mijns inziens is de tekst geschreven vanuit het perspectief dat een ieder meer gaat leveren dan dat ie nu aan individueel vergelijkingsvolume heeft. Maar wel even een punt om mee te nemen in de komende districtsraadsvergadering.

Dat geloof ik niet, dat er dubbelzinnigheden in staan.

Het is een tekst geschreven voor een multinational, een bedrijf met 24.000 werknemers. Een paar jaar geleden noemde jij het nog "gewoon het beste bedrijf van Nederland". Het gaat over referenties in de toekomst, quota, emoties van leden, het inkomen van leden en eventueel het verdrag voor de rechten van de mens.

Als een groot bedrijf een zo belangrijke tekst opstelt dan is de tekst begrijpelijk en voor maar één uitleg vatbaar. Begrijpelijk omdat er zorg is besteed aan het verwoorden van toekomstig beleid. Voor één uitleg vatbaar omdat een jurist er naar heeft gekeken. Als de tekst op meerdere manieren kan worden uitgelegd dan hoort uiteindelijk de rechter uitleg te geven. En dat kan nooit de bedoeling zijn.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor Hookwood Holsteins » di okt 02, 2018 11:40

MarcB schreef:Eerst de overheid nu Campina, zien jullie niet wat ze willen.
ZE WILLEN JULLIE WEG en ze hebben er een GROTE ZAK MET GELD voor over.

Het is een grote misvatting dat RFC minder leden en minder melk wil. Wat wel een feit is, is dat wanneer je naar een andere afnemer overstapt je het ledenkapitaal liquide kunt maken wat nu vast zit in Ledenobligaties Vast. Daarnaast krijg je als gevolg van de fusieafspraken die destijds zijn gemaakt met Brussel 5 ct mee als vertrekpremie. Voor een beetje bedrijf praat je dan over tonnen die je zo liquide maakt.

Hier kun je de voorwaarden met betrekking tot de fusieafspraken lezen: http://www.stichtingdmf.nl/

RFC levert nu via het DMF melk aan Arla Nijkerk, De Graafstroom in Bleskensgraaf en Aware in Heerenveen. In totaal moet er 1,2 miljard kg melk beschikbaar worden gesteld. De melk van overstappers naar Aware gaat af van deze 1,2 miljard en levert daarmee ook geen extra capaciteit op voor RFC aangezien deze melk al niet zelf verwerkt werd maar door Aware. Per saldo veranderd daar dus niks behalve dat deze collega's straks hun melkgeld beuren van Aware ipv RFC. Aware neemt straks niks meer af vanuit het DMF. Per saldo hebben ze dan niet meer melk dan voorheen. Willen ze die mozzarellafabriek vol maken dan hebben ze dus nog meer melk nodig.
Hookwood Holsteins

Berichtdoor Hookwood Holsteins » di okt 02, 2018 11:47

opelmanta schreef:
Hookwood Holsteins schreef:Volgens mij kan het niet zo zijn dat het individuele vergelijkingsvolume zoals die nu wordt vastgesteld kleiner wordt als je de komende 5 jaar er onder zou zitten. Dat is volgens mij ook niet de bedoeling. Het artikel gaat over de collectieve verrekening na 5 jaar. Mijns inziens is de tekst geschreven vanuit het perspectief dat een ieder meer gaat leveren dan dat ie nu aan individueel vergelijkingsvolume heeft. Maar wel even een punt om mee te nemen in de komende districtsraadsvergadering.

Dat geloof ik niet, dat er dubbelzinnigheden in staan.

Het is een tekst geschreven voor een multinational, een bedrijf met 24.000 werknemers. Een paar jaar geleden noemde jij het nog "gewoon het beste bedrijf van Nederland". Het gaat over referenties in de toekomst, quota, emoties van leden, het inkomen van leden en eventueel het verdrag voor de rechten van de mens.

Als een groot bedrijf een zo belangrijke tekst opstelt dan is de tekst begrijpelijk en voor maar één uitleg vatbaar. Begrijpelijk omdat er zorg is besteed aan het verwoorden van toekomstig beleid. Voor één uitleg vatbaar omdat een jurist er naar heeft gekeken. Als de tekst op meerdere manieren kan worden uitgelegd dan hoort uiteindelijk de rechter uitleg te geven. En dat kan nooit de bedoeling zijn.

Dat zou idd niet de bedoeling moeten zijn. Maar dit staat ook in de tekst:

'Het restant tussen het individuele vergelijkingsvolume + het marktconform groeipercentage + de toegerekende
latente ruimte, en het 5-jaars gemiddelde volume wordt dan collectief verrekend.'

Hier wordt dus nog steeds gesproken over het individuele vergelijkingsvolume en wordt het vergeleken met het 5 jaars gemiddelde volume. Daar zit dus verschil in en daarmee kan het dus niet zo zijn dat het 5 jaars gemiddelde volume het individuele vergelijkingsvolume gaat vervangen.

Maar zoals gezegd als dit zoveel onduidelijkheid geeft moet daar goed naar worden gekeken.
Hookwood Holsteins

Berichtdoor opelmanta » di okt 02, 2018 11:51

Eigenlijk is het heel erg onfatsoenlijk om mensen dit soort teksten te sturen.
opelmanta

Berichtdoor opelmanta » di okt 02, 2018 11:51

En onprofessioneel.
opelmanta

Berichtdoor opelmanta » ma nov 19, 2018 13:00

Wtf is dit op blz. 3 met de condens gvd.
opelmanta

Berichtdoor john jakobs » ma nov 19, 2018 14:20

:?: :?: :?: :?:
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor G.U. » ma nov 19, 2018 14:53

Ja ik snap hem ook even niet...
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor opelmanta » ma nov 19, 2018 15:20

Leeuwarder Courant heden blz 3.
Vestiging Kon. FrieslandCampina Leeuwarden, voorheen de condens, draait op 60 % capaciteit. Recent uitgebreide fabriek heeft mede last van concurrentie fabriek Ivoorkust.

https://www.lc.nl/friesland/Markt-zit-t ... 33488.html
opelmanta

Berichtdoor opelmanta » ma nov 19, 2018 15:23

john jakobs schreef::?: :?: :?: :?:

G.U. schreef:Ja ik snap hem ook even niet...

Ja, dat had ik ook vanmorgen.
opelmanta

Berichtdoor john jakobs » ma nov 19, 2018 16:03

maar wat wil je dan loods huren vol stapelen volgende loods huren en weer volstapelen enz enz
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor opelmanta » ma nov 19, 2018 18:51

Laat ze, de royal FrieslandCampina, ten eerste nooit weer zeuren over capaciteit inhuren.
Ten tweede: de koper is altijd al geboren.

De leukste, van wie denk je dat die fabriek in Ivoorkust is.
opelmanta

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie