Melkstal (deel 3)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Melkstal (deel 3)

Berichtdoor kobonde » di nov 20, 2018 09:27

boer pieter schreef:Ik ken genoeg boeren hier die mensen hebben die alles doen , die mensen blijven vaak ook langer, je moet ze natuurlijk wel leren om met die machines te werken maar iedereen kan het leren ,ik ben van mening je moet uit gaan van je zelf ,ik melk ook graag maar niet uren achter elkaar aan ,en zo is dat met een ander ook , vaak zie je dat ze mensen uit Oostbloklanden laten melken maar ze kunnen ook prima ën wagen voer laden zo moeilijk is dat nou ook weer niet ,beetje afwisselend werk is voor iedereen beter

Pieter, jij denk dat iedereen hetzelfde is als jij, dat is niet zo de meeste mensen doen het lieftst steeds het zelfde en
het blijkt ook dat als je altijd de zelfde met een bepaalde machine laat werken ze er beter mee omgaan. Mensen die graag
veel verschillende dingen doen en veel dingen goed kunnen zijn een minderheid.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor G.U. » di nov 20, 2018 09:32

kobonde schreef:
boer pieter schreef:Ik ken genoeg boeren hier die mensen hebben die alles doen , die mensen blijven vaak ook langer, je moet ze natuurlijk wel leren om met die machines te werken maar iedereen kan het leren ,ik ben van mening je moet uit gaan van je zelf ,ik melk ook graag maar niet uren achter elkaar aan ,en zo is dat met een ander ook , vaak zie je dat ze mensen uit Oostbloklanden laten melken maar ze kunnen ook prima ën wagen voer laden zo moeilijk is dat nou ook weer niet ,beetje afwisselend werk is voor iedereen beter

Pieter, jij denk dat iedereen hetzelfde is als jij, dat is niet zo de meeste mensen doen het lieftst steeds het zelfde en
het blijkt ook dat als je altijd de zelfde met een bepaalde machine laat werken ze er beter mee omgaan. Mensen die graag

Of ze kunnen van alles wat maar zijn overal niet heel goed in...
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Erik1979 » di nov 20, 2018 09:59

G.U. schreef:
kobonde schreef:

Of ze kunnen van alles wat maar zijn overal niet heel goed in...

Waar ik tegen aanloop is dat mensen die veel verschillende taken hebben niet goed prioriteiten kunnen stellen en daardoor het minder leuke werk blijft liggen.

Alles kunnen en ook nog goed indelen is voor weinig mensen weg gelegd. Als je veel mensen moet aansturen kun je niet iedereen bij de hand nemen.
Erik1979

Berichtdoor Kees99 » di nov 20, 2018 11:58

Is het zelfde met stage lopers. Hoorde laatst een jonge die op nieuwe stage plek begon waar verwacht werd dat die direct op een trekker met kippers[24 ton totaal] over de weg moest terwijl die een half jaar het trekker rijbewijs had. Was niet vertrouwd[ logisch] In plaats door hem daar bij te helpen moest die maar aan vegen en op ruimen. Met de mededeling ik kan je zo niet verwaarden. Dan zeg ik pak je fietsie maar weer en zoek een andere stage plek.
Kees99

Berichtdoor wijnbergen » di nov 20, 2018 13:26

boer pieter schreef:Gister voor het eerst in een buitenmelker gemolken bij mijn dochter op het werk ,ik weet het is maar 1 keer maar na 400 koeien vond ik het wel goed ,vind het dus niks dat gewurm tussen de poten door maar het ergste vond ik het verre rijken naar kleinere koeien die te ver vooruit staan ,heb ook wel eens in een zij aan zij gemolken en daar kon je de koeien achter uit drukken wat wel een groot verschil maakt

Bij gea worden ze per koe geindexeerd, dan heb je niet dat een kleinere koe te ver naar voren gaat staan.
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor Henk » di nov 20, 2018 14:11

G.U. schreef:Of ze kunnen van alles wat maar zijn overal niet heel goed in...

Daar herken ik mezelf wel een beetje in ja :yes: :oops:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Corjan » di nov 20, 2018 14:16

Henk schreef:
G.U. schreef:Of ze kunnen van alles wat maar zijn overal niet heel goed in...

Daar herken ik mezelf wel een beetje in ja :yes: :oops:

Ik herken dat ook :oops: Maar gelukkig een goed medewerker die een lijste maakt die af gestreept word. Ja ze zijn er nog :!: Medewerkers die mee denken (y) (y) En gewoon uit de buurt ipv ingevlogen uit een gat vandaan :wink:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor MelkboerLuc » di nov 20, 2018 14:35

mensen, kunnen jullie in een topic over melkstallen (en andere) verder bij het onderwerp blijven aub
wel zo handig om de juiste rubriek mee te lezen

misschien wil iemand wel een topic aanmaken over werk-organisatie
of misschien bestaat het wel
Freedom of speech: je hebt altijd het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk gelijk had ---> Bedrijf
MelkboerLuc

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Koeien + melk

Vorige

Keer terug naar Koe en melken