Melkprijs (deel 8)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Melkprijs (deel 8)

Berichtdoor hulsteins » ma nov 26, 2018 23:08

Frans V schreef:https://www.google.nl/amp/s/www.rtvnoord.nl/nieuws/amp/138121/FrieslandCampina-neemt-zuivelbedrijf-in-Ivoorkust-over :lol: :? :cry:
Laat ze hier in Leeuwarden volle capaciteit maar "gewone" poeier draaien. Met huidig tempo van verkoop is de EU melkpoeder medio 2019 op! En dan schieten de prijzen van poeier omhoog (y)

Humor Frans ?
ik zei in 2015 dat jullie nog minstens 3 jaar last gingen krijgen van die voorraden
't was ook werkelijk niet te slijten
prijzen ver onder interventie niveau
EN NU , plots , tegen 't einde van 't jaar , met poeier over de datum en contracten voor koelhuizen te vernieuwen
verdwijnt
die poeier als sneeuw voor de zon
Wat denk jij ?
Varkesvoer of registers ?

En HvB , wat denkt die d'r van ?
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor Hans van Bergen » do nov 29, 2018 11:44

Kul altijd worden de EU melkpoeder voorraden op volgorde verkocht. Als het over een bepaalde datum gaat of de kwaliteit is onvoldoende (uit Frankrijk) dan gaat het richting veevoer. Vieze zakken bv is ook afkeur omda het stof int poeier komp :yes: De NL melkpries is veels te hoog om uberhaubt of om veel EU poeier te draaien. Uberigens heeft DE HELE WERELD te maken met de situatie rondom aangaande de EU poeier voorraden :yes: In La Douche France zal het no doubt bon ton zijn om NL de schuld te geven van hun slechte melkprijzen en niet te wijzen op hun vieze fabrieken waar ze zelf staan te prutsen en het geld voor onderhoud en inovatie hebben ze leider grote Peugeots, Renaults en Citroenen van gekocht :cry:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Erik1979 » do nov 29, 2018 13:41

Hans van Bergen schreef:Kul altijd worden de EU melkpoeder voorraden op volgorde verkocht. Als het over een bepaalde datum gaat of de kwaliteit is onvoldoende (uit Frankrijk) dan gaat het richting veevoer. Vieze zakken bv is ook afkeur omda het stof int poeier komp :yes: De NL melkpries is veels te hoog om uberhaubt of om veel EU poeier te draaien. Uberigens heeft DE HELE WERELD te maken met de situatie rondom aangaande de EU poeier voorraden :yes: In La Douche France zal het no doubt bon ton zijn om NL de schuld te geven van hun slechte melkprijzen en niet te wijzen op hun vieze fabrieken waar ze zelf staan te prutsen en het geld voor onderhoud en inovatie hebben ze leider grote Peugeots, Renaults en Citroenen van gekocht :cry:

Bij Hochwald vertelde ze ook dat de interventie voorraden over datum gaan. En daarom niet verkoopbaar. Ik heb het aangehoord maar of het waar is weet ik niet. Ik geloof mensen van melkfabrieken niet zo snel meer.

Dat de Nederlanderse melkprijs momenteel hoger is dan andere landen is tijdelijk. Als het op duurzaamheid aankomt dan worden ze door overheid en onze milieu vrienden iedere keer in kwaad daglicht gezet zodat je het nooit gaat winnen van de extensieve landen. Verder is de melk net zo wit als in de rest van de wereld.
Erik1979

Berichtdoor hulsteins » do nov 29, 2018 18:17

Hans van Bergen schreef:Kul altijd worden de EU melkpoeder voorraden op volgorde verkocht. Als het over een bepaalde datum gaat of de kwaliteit is onvoldoende (uit Frankrijk) dan gaat het richting veevoer. Vieze zakken bv is ook afkeur omda het stof int poeier komp :yes: De NL melkpries is veels te hoog om uberhaubt of om veel EU poeier te draaien. Uberigens heeft DE HELE WERELD te maken met de situatie rondom aangaande de EU poeier voorraden :yes: In La Douche France zal het no doubt bon ton zijn om NL de schuld te geven van hun slechte melkprijzen en niet te wijzen op hun vieze fabrieken waar ze zelf staan te prutsen en het geld voor onderhoud en inovatie hebben ze leider grote Peugeots, Renaults en Citroenen van gekocht :cry:

iedere 1000 liter melk die een Duitse melkfabriek ingaat wordt vervolgens voor 700 € verkocht
iedere 1000 liter melk die een NL melkfabriek ingaat wordt vervolgens voor 1000 € verkocht
iedere 1000 liter melk die een FR melkfabriek ingaat wordt vervolgens voor 1400 € verkocht
hulsteins

Berichtdoor durk » do nov 29, 2018 19:28

hulsteins schreef:

iedere 1000 liter melk die een Duitse melkfabriek ingaat wordt vervolgens voor 700 € verkocht
iedere 1000 liter melk die een NL melkfabriek ingaat wordt vervolgens voor 1000 € verkocht
iedere 1000 liter melk die een FR melkfabriek ingaat wordt vervolgens voor 1400 € verkocht

Zonder omzet geen winst, winst is toch belangrijker dan omzet? Dus wat is de winst per 1.000 liter melk?
durk

Berichtdoor Richt » do nov 29, 2018 19:33

hulsteins schreef:

Heel leuk, nadeel is dat die Franse fabrieken die meerwaarde produceren privé zijn en dus geen meerwaarde aan de leveranciers uit betalen.
Einde van de rit niks beter af dus...
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Erik1979 » do nov 29, 2018 20:20

Richt schreef:
hulsteins schreef:

Heel leuk, nadeel is dat die Franse fabrieken die meerwaarde produceren privé zijn en dus geen meerwaarde aan de leveranciers uit betalen.

Zit wel wat in. In Duitsland hebben de coöperaties ook een vele lagere melkverwaarding als de private. Terwijl ze niet meer uitbetalen. Kritische boeren zeggen dat bestuurders van coöperaties lui zijn. En de private daardoor niet meer hoeven te betalen. De beste zit op 1.20 slechtste op 0.70. Dan denk ik dat ze die bestuurders een schop onder.....
Erik1979

Berichtdoor hulsteins » do nov 29, 2018 21:50

Richt schreef:
hulsteins schreef:

Dat heb ik jou jullie hier dik 5 jaar terug al fijntjes uitgelegd
Toen was jij het daar niet zo mee eens
Maar daarom ben ik gelukkig al weer 2 jaar vrijblijvend out of business

Ik meld dit alleen effe om NL en FR zuivelaars te vergelijken
Terwijl een danoon en een lactalis overal ter wereld grote overnames doen ,
ieder 2 of 3 per jaar , overnames van meestal 500 tot 700 miljoen € perstuk
ook in de US (organic en andere high margin health food niches)
Lactalis is nu 19 miljard omzet , in 2020 zijn ze 2 x zo groot als die NL wereldspeler ..
hoe heet dat ook weer ? die van die lekkere koffiemelk ? O ja Royaal Campina

En terwijl die koffiemelkert dus 20 jaar om concurreren in de bulk markt geschreeuwd heb
en als enigste ter wereld : "we verwerken alle melk die aangeboden wordt"
zijn ze niet alleen de eerste met tijdelijke fabriekskwotums ,
zijn ze degenen die de meeste poeier voor interventie ingeleverd hebben
en nu
sinds 't einde van de interventie
zijn ze zo dick-weakening de weg kwijt dat ze van ondercapaciteit naadloos over gaan in fabriekssluitingen
hulsteins

Berichtdoor Niels » vr nov 30, 2018 06:49

Erik1979 schreef:Zit wel wat in. In Duitsland hebben de coöperaties ook een vele lagere melkverwaarding als de private. Terwijl ze niet meer uitbetalen. Kritische boeren zeggen dat bestuurders van coöperaties lui zijn. En de private daardoor niet meer hoeven te betalen. De beste zit op 1.20 slechtste op 0.70. Dan denk ik dat ze die bestuurders een schop onder.....

Slecht presterande cooperaties in EU fuseren met ARLA zodat die goedkoop zijn omzet vergroten kan ten koste van de bestaande leden.

Lactalis ( die hier een coooeratie in problemen overnam) betaalt hier juist ongeveer drie eurocent meer dan Arla als ik het goed heb gehoord.
Niels

Berichtdoor Hans van Bergen » do dec 06, 2018 11:48

@Hulseins heb je dat zelf allemaal uitgezocht nagevraagd en berekend of heb je het over getiept uit het propaganda blaadje van Laktalis. ik heb je al gewaarschuwd. De schuld van het eigen falen wordt gewoon bij een ander gelgd. Nu is ff Campina aan de beurt. Echter zij betalen een veel betere prijs en hebben daarbij een prima EV. Tuurlijk zij blunderen bij overnames das altijd bij coops. In Frankrijk nie want daar is niet de open cultuur die in NL is. Dus daar gaat altijd alles super :D En as het ietkes minder is is dat de schuld van een ander :? Trap er maar in. Ik zou het ONGELOFELIJK knap vindenvan Campina als zij EN 1 van de hoogste melkprijzen van de EU uitbetalen EN poeier tegen dumppries aan de EU opslag uitleveren
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor G.U. » do dec 06, 2018 13:05

wel meer ongeloofelijk dan knap ofniet hans :lol:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Erik1979 » vr dec 07, 2018 06:59

Hans van Bergen schreef:@Hulseins heb je dat zelf allemaal uitgezocht nagevraagd en berekend of heb je het over getiept uit het propaganda blaadje van Laktalis. ik heb je al gewaarschuwd. De schuld van het eigen falen wordt gewoon bij een ander gelgd. Nu is ff Campina aan de beurt. Echter zij betalen een veel betere prijs en hebben daarbij een prima EV. Tuurlijk zij blunderen bij overnames das altijd bij coops. In Frankrijk nie want daar is niet de open cultuur die in NL is. Dus daar gaat altijd alles super :D En as het ietkes minder is is dat de schuld van een ander :? Trap er maar in. Ik zou het ONGELOFELIJK knap vindenvan Campina als zij EN 1 van de hoogste melkprijzen van de EU uitbetalen EN poeier tegen dumppries aan de EU opslag uitleveren

Dat EV van Campina is kapitaal van de boeren.

Campina kan heel makkelijk een spelletje spelen, of ze het doen weet ik niet.

Als Campina 1 cent extra uitbetaald maar ze verplichten de melkveehouder om die cent 10 jaar in Campina te laten. Dan is de melkveehouder tevreden want die heeft gemiddeld 10.000 euro meer melkgeld gekregen. Campina heeft dan (volgens mij 8.000.000.000 kg melk????) 80.000.000 euro meer e.v.

Of ze het doen weet ik niet. Ik weet wel dat de financiële positie van Campina niet ze is als die geweest is. Ik heb er maar èèn hekel aan dat er zoveel geld in de melkfabriek zit dat voor de melkfabriek achtergesteld vermogen is voor de bank. Ik vind dat er al genoeg geld in zit door dat ze de melk ophalen en niet direct de zelfde dag betalen.
Erik1979

Berichtdoor Kasé5 » vr dec 07, 2018 12:56

Sorry bijna 40-jarige, zou je aan je praat niet zeggen trouwens, want direkt uitbetalen gebeurd in andere takken van sport ook niet :no: :no:
Vind huidige gang van zaken bij FC ook geen hiephiephoera meer maar over betaalgedrag hebben we niks te klagen.
Zelfs als je morgen in loondienst gaat heb je morgenavond niet je flapjes in je lege broodtrommel.
Ken echter collega's die precies net zo praten als jou maar tja, dat zijn beetje kansloze ondernemers, hoe spijtig ook :|
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor poekske » vr dec 07, 2018 13:47

Ik krijg wel direct geld 8)
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor G.U. » vr dec 07, 2018 13:57

poekske schreef:Ik krijg wel direct geld 8)

Heeft één van ons toch nog de juiste baan gekozen (y)
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie