LTO lid, waarom wel? waarom niet?

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: LTO lid, waarom wel? waarom niet?

Berichtdoor opelmanta » di dec 04, 2018 09:07

Erik1979 schreef:Ons hebben ze vroeger als uitruil gebruikt om de bestuursleden van de plaatselijke LTO uit de groene hoofdstructuur te halen. De plaatselijke milieu man was daar wel over te spreken omdat hij een neef van mijn vader is en milieu vereniging in het land van cuijk toen alleen bestond uit gestopte boeren.

Antwoord is heel simpel. Dat moet de boer zelf doen met een goede advocaat.

Brabantse toestanden, Brabantse toestanden.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor G.U. » di dec 04, 2018 10:20

https://m.facebook.com/Stichting-Agri-F ... 257521873/
Heb meer vertrouwen in deze ploeg dat ze voor ons opkomen. Gemeentelijk en provinciaal zie ik direct nog niet een betere belangenvertegenwoordiger dan lto... wat bestemmingsplan aangaat, dat kun en hoor je zelf ook te volgen. Wat ik wel belachelijk vind is dat de gemeente het bestemmingsplan wel mag wijzigen maar de eigenaren niet aanschrijft dat er iets verandert is
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor sivert » di dec 04, 2018 21:59

Wij krijgen een koelwaterleiding door het land (die loopt van Garmerwolde naar de Eemshaven) en in de onderhandelingen heeft LTO een behoorlijke verhoging van de standaardtarieven weten te bewerkstelligen, dat bedrag geldt ook voor niet-leden. Met dat soort dingen en met plannen van provincies en gemeentes kan LTO zeker wat betekenen. Wat je nu ziet is dat LTO als medeveroorzaker wordt gezien van beleid (meer wanbeleid door verkeerde keuzes van de politiek in het verleden) van de landelijke politiek en iedere keer als er een groep boeren knijp komt is er weer een aantal opzeggers, iets wat ik ook kan begrijpen. De contributie is fors en opzeggen levert direct geld op. En dan heb je ook nog eens tegengestelde belangen tussen en binnen sectoren. Al met al krijgen ze (de linkse kliek op RVO) de landbouw wel waar ze die willen hebben, een sector met een club die door te weinig leden amper vertegenwoordiger van de sector kan zijn.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor hulsteins » di dec 04, 2018 22:49

typisch NL : geen visie geen ideologie maar clientélisme
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor jan.nl » di dec 04, 2018 23:54

sivert schreef:Wij krijgen een koelwaterleiding door het land (die loopt van Garmerwolde naar de Eemshaven) en in de onderhandelingen heeft LTO een behoorlijke verhoging van de standaardtarieven weten te bewerkstelligen, dat bedrag geldt ook voor niet-leden. Met dat soort dingen en met plannen van provincies en gemeentes kan LTO zeker wat betekenen. Wat je nu ziet is dat LTO als medeveroorzaker wordt gezien van beleid (meer wanbeleid door verkeerde keuzes van de politiek in het verleden) van de landelijke politiek en iedere keer als er een groep boeren knijp komt is er weer een aantal opzeggers, iets wat ik ook kan begrijpen. De contributie is fors en opzeggen levert direct geld op. En dan heb je ook nog eens tegengestelde belangen tussen en binnen sectoren. Al met al krijgen ze (de linkse kliek op RVO) de landbouw wel waar ze die willen hebben, een sector met een club die door te weinig leden amper vertegenwoordiger van de sector kan zijn.

60 % is lid van lto heb ik ergens gelezen,op dit moment zijn er wat lieden(gefrusteerde boeren) die boeren tegen elkaar op wil zetten,proberen een hetse tegen de belangen behartigers aan te wakkeren ten koste van alles,natuurlijk heel handig voor de politiek ,verdeel en heers. :| Tis een drama voor een aantal boeren aan het worden,en dan is schieten op een belangenbehartiger de makkelijkste weg.. :yes:
jan.nl

Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor durk » wo dec 05, 2018 11:00

jan.nl schreef:
sivert schreef:Wij krijgen een koelwaterleiding door het land (die loopt van Garmerwolde naar de Eemshaven) en in de onderhandelingen heeft LTO een behoorlijke verhoging van de standaardtarieven weten te bewerkstelligen, dat bedrag geldt ook voor niet-leden. Met dat soort dingen en met plannen van provincies en gemeentes kan LTO zeker wat betekenen. Wat je nu ziet is dat LTO als medeveroorzaker wordt gezien van beleid (meer wanbeleid door verkeerde keuzes van de politiek in het verleden) van de landelijke politiek en iedere keer als er een groep boeren knijp komt is er weer een aantal opzeggers, iets wat ik ook kan begrijpen. De contributie is fors en opzeggen levert direct geld op. En dan heb je ook nog eens tegengestelde belangen tussen en binnen sectoren. Al met al krijgen ze (de linkse kliek op RVO) de landbouw wel waar ze die willen hebben, een sector met een club die door te weinig leden amper vertegenwoordiger van de sector kan zijn.

60 % is lid van lto heb ik ergens gelezen,op dit moment zijn er wat lieden(gefrusteerde boeren) die boeren tegen elkaar op wil zetten,proberen een hetse tegen de belangen behartigers aan te wakkeren ten koste van alles,natuurlijk heel handig voor de politiek ,verdeel en heers. :| Tis een drama voor een aantal boeren aan het worden,en dan is schieten op een belangenbehartiger de makkelijkste weg.. :yes:

Die 60% wil ik eerst nog wel eens zien. En dan natuurlijk van de praktiserende boeren.
Het is hier allemaal oude garde en renteniers die nog lid zijn. Hun opvolgers zijn geen lid meer maar krijgen wel zaterdagmiddag Nieuwe Oogst en pa doet het verhaal na de vergaderingen. Zelf zijn ze soms lid van NMV en/of GRONDig, vooral veel goedkoper.

LTO en de grote cooperaties zitten veel te dicht op de beleidsmakers. Vroeger was het getrapt met Landbouwschap en NCR als vertegenwoirdiger richting de macht. Maar de politiek (met Rutte voorop) wilde bewust verdeeldheid scheppen en dus moesten Landbouwschap en NCR opgeheven worden.
durk

Berichtdoor Henk » wo dec 05, 2018 11:33

jan.nl schreef:

Je vergeet er bij te zeggen Jan dat je in hetzelfde bericht kon lezen dat de WUR opdracht kreeg om te onderzoeken hoeveel leden LTO heeft. Iemand vragen om de mensen op je ledenlijst te laten tellen :lol: Ben ik nu de enigste die dat bijzonder vindt :lol: Een ledenlijst draai je toch met 1 druk op de knop toch zo uit :yes:

En na een onderzoek van 5 maanden!!! :lol: is er blijkbaar een uitkomst maar die wil LTO met niemand delen :D

Wat jij niet wil zien Jan is dat het gedrag van LTO mijlenver van de achterban staat :idea: Even een korte samenvatting van afgelopen jaren:
- Hans H die extensieve boeren schoffeert door te stellen dat ze hun latente ruimte maar eerder hadden moeten vol zetten. Ze hebben botte pech. Inmiddels is Hans snel opgestapt bij e ZLTO
- v Hooff die iets van soortgelijke strekking riep in een column. Ook hij was daarna vertrokken bij ZLTO
- Calon, die er een kei in is om eigen leden te beledigen en fraudeurs te noemen. Onbegrijpelijk dat deze gast nog de baas is bij LTO. Zou LTO ook maar enige voeling met de werkvloer hebben hadden ze die blaaskaak allang buiten gegooid.
- Meulenbroeks, dé echo van Calon. Als ik aan Meulenbroeks denk zie ik een jongetje dat achter vriendje Calon staat, en af en toe zn hoofd laat zien om Calon te herhalen, om vervolgens zich weer te verstoppen.

En tuurluk heeft Jan een punt dat we samen sterker zijn (y) maar dan moet je je collega's niet aanvallen (n) maar degene die er schuld aan heeft dat de veehouderij zo versplinterd is.
En zolang de LTO top niet met de voetjes terug op aarde landt wordt het niks met deze klup :no:

Hoe is het eigenlijk afgelopen met 'LTO 2.0' wat enkele jaren geleden met veel bravoure werd aangekondigd :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor melker » wo dec 05, 2018 18:08

Hier zijn ze afgelopen jaar gefuseerd met 3 of 4 afdelingen, sindsdien geen een bijeenkomst bijgewoond, geen interessante onderwerpen allemaal nieuw volk en heb ook niet het gevoel iets gemist te hebben. Was altijd wel trouw bezoeker maar ben er nu wel klaar mee, heb verder niets tegen LTO. Maar dat LTO 2.0 is geworden LTO 0.5 :(
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor jan.nl » wo dec 05, 2018 19:31

Henk@,lto hoef ik niet verdedigen,maar kan ook geen andere vinden die dicht bij politiek zit ,gemeentelijk tot eu...
Hoor ook van plaatselijke bestuurders dat er weinig kontact is naar landelijk,maar kan inmiddels wel weer verbeterd zijn :wink:
Ik doe hier af en toe hier verslag vd regio vergaderingen,en daar kan je terug lezen dat er nog al wat gebeurd door lto...,niet met alles wordt je :D maar in grote lijnen ben ik het er mee eens,en zo niet dan geef ik op deze vergadering direct mijn mening :yes: Tis een belangen organisatie voor alle boeren,maar betekend tegelijkertijd dat een individuele boer zich niet altijd kan vinden in het beleid .omdat er evenveel verschillende bedrijven zijn als boeren.
Pas als er geen boeren belangen organisatie meer is in dit land zal je merken dat je totaal overgeleverd bent aan de politiek,die per direct de halve veestapel naar slachthuis stuurt. :yes:
jan.nl

Berichtdoor Henk » wo dec 05, 2018 20:08

Je kan wel bij de politiek op schoot kruipen maar als dit uiteindelijk nix bijdraagt voor de boeren blijft het asskissen.
En als de overheid het plan heeft de helft van de veestapel weg te saneren houdt een LTO dat niet tegen :no: met daarbij de aantekening dat ik ook totaal niet de indruk heb dat ze daar überhaupt mee bezig zijn :no:

Onszelf verenigen is idd belangrijk (y) maar heeft nul waarde wanneer dit niet wordt omgezet in dadenkracht :idea:
Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat er vanuit geen enkele hoek echt stappen worden gezet :no: Er is een sterk toenemende verontwaardiging onder de boeren maar tot heden weet eigenlijk niemand dit om te zetten in daadkracht...

Misschien moeten we maar gewoon gele hesjes aanschaffen. De Fransozen scoren er iig goed mee (y) Is ook logisch :yes: want zij trekken de aandacht en leggen het land plat.
Hier in NL vinden we dat not done en proberen we vooral niet op te vallen, laat staan iemand een strobreed in de weg leggen.
De NH veehouders zijn eik de enigsten die de aandacht opgeëist hebben voor hun probleem. Hun verhaal staat breeduit in de media (y) plus ze weten dat de plannen van de provincie de stedelingen recht in hun -groene- hart treft :idea:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Hindrik » wo dec 05, 2018 22:46

Ook onder de werknemers in Ned zijn er steeds meer die niet bijdragen aan het werk van de vakbonden, maar wel altijd mee profiteren van het werk van die vakbonden bv omdat de cao's voor iedereen gelden die in die branche werkzaam is.
Het zou een goeie zaak zijn dat ongeorganiseerden hun eigen boontjes mochten doppen, dus dat een georganiseerde de cao afspraken als recht kon doen gelden, en de ongeorganiseerde dit zelf mocht regelen bij de werkgever.
Bij boeren dus dat de ongeorganiseerden, de goothoogte en bv omvang bouwblok e.d. in bestemmingsplan op hun bedrijf, de vergoedingen van nam e.d. zelf mogen regelen terwijl de wel georganiseerden de afspraken hierover van hun belangenbehartiger mogen gebruiken.
Dan word ook eens duidelijk wat belangenbehartigers WEL doen, ipv dat ze altijd [meestal door niet of ex georganiseerden] worden gewezen op wat ze niet doen.
Dus ja ik krijg nog iedere week de 'nieuwe oogst'
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor jan.nl » wo dec 05, 2018 23:51

Henk schreef:
Misschien moeten we maar gewoon gele hesjes aanschaffen. De Fransozen scoren er iig goed mee (y) Is ook logisch :yes: want zij trekken de aandacht en leggen het land plat.
Hier in NL vinden we dat not done en proberen we vooral niet op te vallen, laat staan iemand een strobreed in de weg leggen.
De NH veehouders zijn eik de enigsten die de aandacht opgeëist hebben voor hun probleem. Hun verhaal staat breeduit in de media (y) plus ze weten dat de plannen van de provincie de stedelingen recht in hun -groene- hart treft :idea:

De Fransen staken hun land helemaal kapot,gele hesjes zijn raddraaiers en de hele meute gaat er blind achteraan.Franse boeren gaan volgende week ook meedoen,wegblokkades enz,is goed voor de economie.....
Noordhollanders hebben goed van zich laten horen,geen blokkades, hun stem is gehoord,of het zal helpen zal de tijd leren,maar veengronden die zakken is wel een serieus dingetje bij de politiek :yes:
jan.nl

Berichtdoor poekske » do dec 06, 2018 07:33

:lol:
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor opelmanta » do dec 06, 2018 12:51

Hindrik schreef:Ook onder de werknemers in Ned zijn er steeds meer die niet bijdragen aan het werk van de vakbonden, maar wel altijd mee profiteren van het werk van die vakbonden bv omdat de cao's voor iedereen gelden die in die branche werkzaam is.
Het zou een goeie zaak zijn dat ongeorganiseerden hun eigen boontjes mochten doppen, dus dat een georganiseerde de cao afspraken als recht kon doen gelden, en de ongeorganiseerde dit zelf mocht regelen bij de werkgever.

Vakbonden dat zijn die etters waardoor je niet meer dan 48 uur betaalt mag krijgen. En waardoor je niet meer in de auto een weekend mag overstaan.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor poekske » do dec 06, 2018 13:26

Is het verboden om bij meer dan 1 werkgever te werken mss in nl? Of 2 fulltime Jobs te combineren bij 2 bazen?
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie