Fosfaatquotum lopend jaar

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Fosfaatquotum lopend jaar

Berichtdoor boer pieter » do dec 06, 2018 17:20

Of gewoon geen geld
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Wim R » do dec 06, 2018 21:16

h.groothuis schreef:Net EXLAN gebeld, doen handel tot volgende week vrijdag, maar krijgen het aanbod niet weggezet voor die tijd, zijn blijkbaar zat die te ruim in de rechten zitten. :yes:

Oude tijden herleven :D :D :D . Tis net met de melkklotum handel. Blijft leuk :cheers: :cheers:
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor Henk » vr dec 07, 2018 15:31

boer pieter schreef:Of gewoon geen geld

Ik begreep hier dat de melkprijs tegen de 50 ct aanschoert. Als je dan al geen marge hebt kun je maar beten stoppen lijkt me...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Hookwood Holsteins » zo dec 09, 2018 08:29

h.groothuis schreef:Net EXLAN gebeld, doen handel tot volgende week vrijdag, maar krijgen het aanbod niet weggezet voor die tijd, zijn blijkbaar zat die te ruim in de rechten zitten. :yes:

Ik zat er ook nog wat te ruim in, heb vrijdag wat verkocht maar niks teruggekocht. Komend voorjaar maar eens kijken wat de markt doet. 0-% leverbaar begint wat schaars te worden als ik mijn quotumhandelaar mag geloven. Veel boeren willen hun te verkopen 100% leverbaar namelijk direct afdekken met 0% leverbaar.
Hookwood Holsteins

Berichtdoor sivert » zo dec 09, 2018 14:38

Hookwood Holsteins schreef:

Ik zat er ook nog wat te ruim in, heb vrijdag wat verkocht maar niks teruggekocht. Komend voorjaar maar eens kijken wat de markt doet. 0-% leverbaar begint wat schaars te worden als ik mijn quotumhandelaar mag geloven. Veel boeren willen hun te verkopen 100% leverbaar namelijk direct afdekken met 0% leverbaar.

Loop je er dan niet tegen aan dat de verkoop opbrengst in 1 keer in het resultaat valt? Door een dalende productie hebben we i.p.v. iets tekort nu ook wat over om te verhuren, verkopen durf ik om fiscale redenen niet aan.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Hookwood Holsteins » zo dec 09, 2018 15:12

Ik heb mei/mei boekhouding ;) moet voor mei dus terugkopen.

Verstuurd vanaf mijn G8441 met Tapatalk
Hookwood Holsteins

Berichtdoor sivert » zo dec 09, 2018 15:32

Hookwood Holsteins schreef:Ik heb mei/mei boekhouding ;) moet voor mei dus terugkopen.

Voor zover ik weet schrijf je dan af op het aangekochte fosfaat en valt de verkochte fosfaat volledig onder opbrengsten. Ik weet niet of je mag rekenen met het verschil.
sivert

Berichtdoor opelmanta » zo dec 09, 2018 15:35

Volgens mijn boekhouder binnen drie jaar herinvesteren in fosfaatrechten.
Ik verkoop/verlease niet. Netto-netto blijft er mij te weinig over als je 10 % afroming moet terugkopen.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor Hookwood Holsteins » zo dec 09, 2018 15:48

Volgens Alfa kan ik de kg's omruilen en is het prijsverschil belast. Binnen hetzelfde boekjaar.
sivert schreef:
Hookwood Holsteins schreef:Ik heb mei/mei boekhouding ;) moet voor mei dus terugkopen.

Voor zover ik weet schrijf je dan af op het aangekochte fosfaat en valt de verkochte fosfaat volledig onder opbrengsten. Ik weet niet of je mag rekenen met het verschil.

Hookwood Holsteins

Berichtdoor Hookwood Holsteins » zo dec 09, 2018 15:52

opelmanta schreef:Volgens mijn boekhouder binnen drie jaar herinvesteren in fosfaatrechten.
Ik verkoop/verlease niet. Netto-netto blijft er mij te weinig over als je 10 % afroming moet terugkopen.
Volgens Alfa moet dit in hetzelfde boekjaar omdat de opbrengst van de verkoop niet in HIR kan volgens de fiscus maar dat het ruilarrest wel kan worden toegepast.

Hookwood Holsteins

Berichtdoor van wijk » zo dec 09, 2018 15:54

Huur is aankoop en verkoop tegelijk. Dus fiscaal maakt dat niks uit.
3 maand terug was t mooie handel, maar nu is t zenuwenzooi. Prijs vliegt met paar dagen zo 25 euro op en neer :D :D
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor sivert » zo dec 09, 2018 16:13

Hookwood Holsteins schreef:
opelmanta schreef:Volgens mijn boekhouder binnen drie jaar herinvesteren in fosfaatrechten.
Volgens Alfa moet dit in hetzelfde boekjaar omdat de opbrengst van de verkoop niet in HIR kan volgens de fiscus maar dat het ruilarrest wel kan worden toegepast.

Duidelijk antwoord (y)
sivert

Vorige

Keer terug naar Koe en economie