Actualiteiten (deel 5)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Actualiteiten (deel 5)

Berichtdoor Gerben77 » di dec 04, 2018 09:06

https://climatechangedispatch.com/new-research-methane-emissions-from-livestock-have-no-detectable-effect-on-the-climate/?fbclid=IwAR3bXCbH_Ba1Afey9NtY0rtUQicf-ZtBN9IVDwwbwO0IL0_NIRNb2BA1YDc

New Research: Methane Emissions From Livestock Have No Detectable Effect On The Climate
Agrobiologist and scientific researcher Dr. Albrecht Glatzle, author of over 100 scientific papers and two textbooks, has published research that shows “there is no scientific evidence, whatsoever, that domestic livestock could represent a risk for the Earth’s climate” and the “warming potential of anthropogenic GHG [greenhouse gas] emissions has been exaggerated.”

Dus stoppen met idiote gedoe om de koe, en zeker die paar koetjes in nederland de schuld te geven van alle klimaatproblemen !
Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor G.U. » di dec 04, 2018 10:02

john jakobs schreef:https://www.dvhn.nl/drenthe/Schadevergoeding-van-NS-aan-Holocaust-slachtoffers-is-goed-en-prachtig-23876799.html ik snap hier niks van ,,, als je een opdracht van een duitser niet uitvoerde kreeg je een kogel door je kop ,

Ik snap het ook niet. Maar aan wie gaan ze nou nog schadevergoeding uitbetalen? Die generatie is er al bijna niet meer...
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor john jakobs » di dec 04, 2018 11:58

maar er is toch vast wel iemand die dit kan uitleggen
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Hindrik » di dec 04, 2018 12:26

Bezettingstijd[bewerken]

In de Tweede Wereldoorlog kon de NS voortbestaan als zelfstandig bedrijf. De prijs die men ervoor betaalde was dat aan alle wensen van de Duitse bezetter tegemoet werd gekomen. Zo werd door de NS het spoortraject naar kamp Westerbork aangelegd. Bijna honderdduizend Joden zijn met hulp van NS-personeel naar de kampen afgevoerd. In 1943 weigerde het NS-personeel, ondanks een dringende oproep van de stakers, zich aan te sluiten bij de april-meistaking tegen het afvoeren van oud-militairen in krijgsgevangenschap. Directeur Willem Hupkes beargumenteerde later dat de staking geen succes zou zijn geworden en dat er geen oproep was gedaan door de Nederlandse regering in Londen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Spoorwegen
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Hindrik » di dec 04, 2018 12:32

Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor john jakobs » di dec 04, 2018 13:30

oke duidelijk
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Henk » di dec 04, 2018 13:52

Gerben77 schreef:
Dus stoppen met idiote gedoe om de koe, en zeker die paar koetjes in nederland de schuld te geven van alle klimaatproblemen !

Dat is al jaren bekend. Geloof maar dat gegenen die de veehouderij kapot willen maken dit allang weten. Probleem is dat de weerstand (nog) te klein is waardoor zij de boel gewoon doordrammen.
Maar er gelukkig is een kentering gaande (y) Steeds meer veehouders raken er van doordrongen dat ze ongewenst zijn. Zij gaan zich beter inlezen en snappen daarom dat je kop in het zand steken niet slim is wanneer je eigen bedrijf wordt aangevallen.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Erik1979 » do dec 06, 2018 19:58

Henk schreef:
Gerben77 schreef:

Dat is al jaren bekend. Geloof maar dat gegenen die de veehouderij kapot willen maken dit allang weten. Probleem is dat de weerstand (nog) te klein is waardoor zij de boel gewoon doordrammen.
Maar er gelukkig is een kentering gaande (y) Steeds meer veehouders raken er van doordrongen dat ze ongewenst zijn. Zij gaan zich beter inlezen en snappen daarom dat je kop in het zand steken niet slim is wanneer je eigen bedrijf wordt aangevallen.

Er zijn weer mensen met de trekker gaan demonstreren. Echt goed!!! 2 keer dit jaar! Vanwege gas en vanwege veenweide gebieden.

Beide volgens mij beperkte informatie goed ontvangen.

Mijn complimenten aan de organisatie!

Nu demonstreren tegen de volgende maatregelingen. Er komt nog wat op jullie af! Huidige rotzooi is er niets bij.
Erik1979

Berichtdoor jan.nl » do dec 06, 2018 22:22

Erik1979 schreef:
Henk schreef:
Gerben77 schreef:

Er zijn weer mensen met de trekker gaan demonstreren. Echt goed!!! 2 keer dit jaar! Vanwege gas en vanwege veenweide gebieden.

Beide volgens mij beperkte informatie goed ontvangen.

Mijn complimenten aan de organisatie!

Nu demonstreren tegen de volgende maatregelingen. Er komt nog wat op jullie af! Huidige rotzooi is er niets bij.

Kom op ,stook de boel ff lekker op hier :lol:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Erik1979 » do dec 06, 2018 22:26

jan.nl schreef:Kom op ,stook de boel ff lekker op hier :lol:

Deze keer heb Ik voorkennis :cheers: :cheers: :cheers:
Erik1979

Berichtdoor Hindrik » do dec 06, 2018 22:54

Erik1979 schreef: