LTO lid, waarom wel? waarom niet?

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: LTO lid, waarom wel? waarom niet?

Berichtdoor boer pieter » do dec 06, 2018 15:40

opelmanta schreef:
Hindrik schreef:Ook onder de werknemers in Ned zijn er steeds meer die niet bijdragen aan het werk van de vakbonden, maar wel altijd mee profiteren van het werk van die vakbonden bv omdat de cao's voor iedereen gelden die in die branche werkzaam is.
Het zou een goeie zaak zijn dat ongeorganiseerden hun eigen boontjes mochten doppen, dus dat een georganiseerde de cao afspraken als recht kon doen gelden, en de ongeorganiseerde dit zelf mocht regelen bij de werkgever.

Vakbonden dat zijn die etters waardoor je niet meer dan 48 uur betaalt mag krijgen. En waardoor je niet meer in de auto een weekend mag overstaan.

Wat is daar mis mee goede regel vind ik
boer pieter
 
Berichten: 9528
Woonplaats: denemarken
Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Re: LTO lid, waarom wel? waarom niet?

Berichtdoor king » do dec 06, 2018 18:18

Ben t met het 1e van Manta wel eens, zou je als werkgever en nemer gewoon zelf moeten kunnen afspreken, heeft verder niemand wat mee te maken, als je dat zelf beide wilt.
Wat ie met dat 2e bedoelt snap ik dan weer niet :oops:
You can blow out a candle
But you can't blow out a fire
Avatar gebruiker
king
 
Berichten: 3035
Woonplaats: noordhollands midden
Beroep: veehouder
Interesses: fokkerij,sport,muziek

Re: LTO lid, waarom wel? waarom niet?

Berichtdoor opelmanta » do dec 06, 2018 18:57

Internationaal chauffeur pesten. Afgelopen zomer liepen fnv-knakkers parkeer terreinen na. Een helder iemand heeft bedacht dat het sneu is om in het weekend in je auto te slapen. Sukkels, sneue fnv-sukkels.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta
 
Berichten: 2025

Re: LTO lid, waarom wel? waarom niet?

Berichtdoor boer pieter » do dec 06, 2018 19:38

Dat vind jij een hele week hard werken dan wil je in het weekend toch in een goed bed slapen of niet
boer pieter
 
Berichten: 9528
Woonplaats: denemarken
Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Re: LTO lid, waarom wel? waarom niet?

Berichtdoor G.U. » do dec 06, 2018 21:00

Die slaapcabines zijn anders prima om in te pitten. En vooral de buitenlandse chauffeurs willen uren maken
Wâldgaren dairy
G.U.
 
Berichten: 5765
Woonplaats: Rinsumageast
Beroep: boer

Re: LTO lid, waarom wel? waarom niet?

Berichtdoor Hindrik » do dec 06, 2018 21:24

opelmanta schreef:
Hindrik schreef:Ook onder de werknemers in Ned zijn er steeds meer die niet bijdragen aan het werk van de vakbonden, maar wel altijd mee profiteren van het werk van die vakbonden bv omdat de cao's voor iedereen gelden die in die branche werkzaam is.
Het zou een goeie zaak zijn dat ongeorganiseerden hun eigen boontjes mochten doppen, dus dat een georganiseerde de cao afspraken als recht kon doen gelden, en de ongeorganiseerde dit zelf mocht regelen bij de werkgever.

Vakbonden dat zijn die etters waardoor je niet meer dan 48 uur betaalt mag krijgen. En waardoor je niet meer in de auto een weekend mag overstaan.


https://www.ad.nl/binnenland/kamer-stop ... ~a0d6e3a4/
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik
 
Berichten: 1919
Woonplaats: Fryslan
Beroep: Veehouder

Re: LTO lid, waarom wel? waarom niet?

Berichtdoor boer pieter » do dec 06, 2018 22:21

Dat bedoel ik hier een paar km vandaan zit een overslagbedrijf daar staan ze ook en mogen ze douchen en gebruik maken van de wc maar verder zitten ze de hele dag in de auto. Niet goed
boer pieter
 
Berichten: 9528
Woonplaats: denemarken
Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Re: LTO lid, waarom wel? waarom niet?

Berichtdoor Wim R » do dec 06, 2018 22:37

G.U. schreef:Die slaapcabines zijn anders prima om in te pitten. En vooral de buitenlandse chauffeurs willen uren maken


He G.U. Het is een hele grote bende op de parkeerplaatsen. Dronken vooral oost Europeaanse chauffeurs in het weekend die rondzwalken op parkeerplaatsen. Stinkt er naar pies/stront en overal ligt rotzooi, beetje fatsoen is ver te zoeken. Koken op gasstelletjes onder of in de oplegger en noem maar meer van deze zaken. Weet niet wat die gasten beuren maar daar komt een NLder zijn nest echt niet voor uit. Daarbij worden die mannen gewoon uitgebuit door hun werkgever met een hongerloontje. Zijn er wel die fatsoenlijk kunnen rijden maar veel hebben hun rijbewijs bij een pak waspoeder gekregen.
Wim R
 
Berichten: 6172
Woonplaats: Diessen
Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Re: LTO lid, waarom wel? waarom niet?

Berichtdoor Wim R » do dec 06, 2018 22:40

boer pieter schreef:Dat bedoel ik hier een paar km vandaan zit een overslagbedrijf daar staan ze ook en mogen ze douchen en gebruik maken van de wc maar verder zitten ze de hele dag in de auto. Niet goed


Nog een bedrijf wat zijn voorzieningen openstelt voor die gasten. Een van de weinigen. Op veel plaatsen is het gedaan met die service richting de oost europese chauffeurs omdat ze er gewoon een vieze bende van maken.
Wim R
 
Berichten: 6172
Woonplaats: Diessen
Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Re: LTO lid, waarom wel? waarom niet?

Berichtdoor Flyinghollander » do dec 06, 2018 22:47

ze krijgen iets van de 300-600 euro. GU ze vinden het best omdat ze het geld nodig hebben. Moderne vorm van slavernij.
Moet je eens zien wat sommige bedrijven van "hotels" voor hun chauffeurs maken, daar word je niet blij van. Ga mij nu niet vertellen dat die 1500-2000 euro salaris het verschil gaat maken in de kosten op transport. 30 ton per 2 dagen van plek, is 450 ton is per kg hoeveel cent?
Avatar gebruiker
Flyinghollander
 
Berichten: 5775

Re: LTO lid, waarom wel? waarom niet?

Berichtdoor Hindrik » do dec 06, 2018 22:50

Wim R schreef:
boer pieter schreef:Dat bedoel ik hier een paar km vandaan zit een overslagbedrijf daar staan ze ook en mogen ze douchen en gebruik maken van de wc maar verder zitten ze de hele dag in de auto. Niet goed


Nog een bedrijf wat zijn voorzieningen openstelt voor die gasten. Een van de weinigen. Op veel plaatsen is het gedaan met die service richting de oost europese chauffeurs omdat ze er gewoon een vieze bende van maken.


Chauffeurs krijgen daar veelal ook geen vergoeding voor, evenals de wachturen.
Dit veroorzaakt onmenselijke situatie's, een teringbende en oneerlijke concurrentie.
En als er dan mensen zijn die daar een einde aan willen, zijn dat volgens sommige hier; ''etters''
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik
 
Berichten: 1919
Woonplaats: Fryslan
Beroep: Veehouder

Re: LTO lid, waarom wel? waarom niet?

Berichtdoor Wim R » do dec 06, 2018 22:59

Hindrik schreef:
Wim R schreef:
boer pieter schreef:Dat bedoel ik hier een paar km vandaan zit een overslagbedrijf daar staan ze ook en mogen ze douchen en gebruik maken van de wc maar verder zitten ze de hele dag in de auto. Niet goed


Nog een bedrijf wat zijn voorzieningen openstelt voor die gasten. Een van de weinigen. Op veel plaatsen is het gedaan met die service richting de oost europese chauffeurs omdat ze er gewoon een vieze bende van maken.


Chauffeurs krijgen daar veelal ook geen vergoeding voor, evenals de wachturen.
Dit veroorzaakt onmenselijke situatie's, een teringbende en oneerlijke concurrentie.
En als er dan mensen zijn die daar een einde aan willen, zijn dat volgens sommige hier; ''etters''


Het enigste wat misschien gaat helpen is net er al geschreven word is de bedrijven aanpakken. Bedrijven als Wabberes, Willi Betz, de Rooy en onze Vos zijn uitmuntend om deze chauffeurs uit te buiten via maffia praktijken. Jammer genoeg verwacht ik dat het transport over de weg de komende jaren nog meer gaat gebeuren door oost Europeanen.
Wim R
 
Berichten: 6172
Woonplaats: Diessen
Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Re: LTO lid, waarom wel? waarom niet?

Berichtdoor opelmanta » do dec 06, 2018 23:27

Hoeveel van jullie hebben ooit internationaal gereden. Je weet niet half hoe mooi of dat is.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta
 
Berichten: 2025

Re: LTO lid, waarom wel? waarom niet?

Berichtdoor Hindrik » vr dec 07, 2018 08:12

opelmanta schreef:Hoeveel van jullie hebben ooit internationaal gereden. Je weet niet half hoe mooi of dat is.


Ik nog nooit, maar ook dan kan ik je nog wel verzekeren dat er een wezenlijk verschil zit tussen internationaal rijden, en verplicht op een parkeerplaats moeten kamperen zonder loon en voorzieningen
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik
 
Berichten: 1919
Woonplaats: Fryslan
Beroep: Veehouder

Re: LTO lid, waarom wel? waarom niet?

Berichtdoor opelmanta » vr dec 07, 2018 10:19

Tjonge, tjonge, tjonge. Wat is het leven hard.
Mensen komen hier om er wat beter van te worden. Maak ze niet belachelijk met het fnv medelijden.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta
 
Berichten: 2025

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten