Boeren in Frankrijk

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Boeren in Frankrijk

Berichtdoor Hindrik » zo dec 02, 2018 23:03

Henk schreef:
Hindrik schreef:
hulsteins schreef:jawoor gewoon rooie diesel , onder de 1 euro ex btw nu schat ik zo in

en de belangrijkste opstand sinds mei '68 en waarschijnlijk sinds WO2 iedere dag live op tv

de tandpasta is de tube uit en krijg 'm er dan maar weer eens in

Hier in Ned hadden we vandaag ook lieden met een geel hesje aan, 1 van hun eisen zou zijn dat Rutte opstapt.............
Tja bananen hebben ook een geel jasje, oftewel deze lui pleiten voor een bananenrepubliek.
Stelletje onnozele idioten

Bananenrepubliek leven we hier al weer effe in..

Rutte moet idd asap wegwezen. Altijd maar liegen met die stomme grijns van 'm :?
Punt is alleen, wie kan 't van 'm overnemen en beter doen :roll: want eind van't liedje liegen en bedriegen ze allemaal...

En daar zijn we er Henk, de gele hesjes eisen dat Rutte opstapt maar een goed alternatief hebben ze niet.
Iets met oude schoenen en weggooien ofzo.
En stiekem kan ik [hoewel het niet mijn keus is bij verkiezingen] wel genieten van zijn flexibiliteit in het debat
Hetzelfde gold voor Pechtold, niet mijn keuze maar wel de gave van het debatteren
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Henk » ma dec 03, 2018 19:48

Hindrik schreef:
En daar zijn we er Henk, de gele hesjes eisen dat Rutte opstapt maar een goed alternatief hebben ze niet.
Iets met oude schoenen en weggooien ofzo.
En stiekem kan ik [hoewel het niet mijn keus is bij verkiezingen] wel genieten van zijn flexibiliteit in het debat
Hetzelfde gold voor Pechtold, niet mijn keuze maar wel de gave van het debatteren

Nee klopt, niks doen is veel beter... :roll:
En van die draaikonterij van Rutte wordt ik niet vrolijk :no: Snap überhaupt al niet dat er mensen zijn die vrijwillig naar dat gezwam luisteren. Vandaag praten ze zus maar morgen weer zo, net naargelang het hun zelf past.
Jij kan het een gave noemen, ik vind het een afwijking.

Hoorde op het nieuws dat we de komende jaren nog niet over kunnen van zomer/wintertijd naar de oude vaste tijd, want Nederland wil er eerst een grondig onderzoek naar laten doen :roll: Wat valt er nu helemaal aan te onderzoeken dan :?: Je gaat wel of niet terug naar de vaste oude tijd, zo moeilijk is het toch niet :no:
Maar het moet gewoon weer een hoop geld kosten, er moet oeverloos over gepolderd worden, kortom Nederland weer op zn smalst...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Hindrik » ma dec 03, 2018 22:36

Hoop dat ze nog heel lang onderzoek doen, doe maar een jaartje of 30 minimaal :yes:
En wat je zelf al zei;
''Punt is alleen, wie kan 't van 'm overnemen en beter doen :roll: want eind van't liedje liegen en bedriegen ze allemaal...''
Wat schiet je er dan mee op om deze of gene weg te eisen?
Mss dat mevr Rita nog een optie is, die was tenslotte recht door zee [naar eigen zeggen] maar of we daar de oorlog mee gaan winnen :?:
Dus ja, soms helpt niks doen net zoveel of is zelfs beter.
Maar jij wilt iets doen dus desnoods gooi je een ruit, dan doe je toch wat.
Mss krijg je noch begrip als je dat bij je 'tegenstander' doet, maar als je je eigen glazen ingooit......
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor hulsteins » di dec 04, 2018 20:09

Frans V schreef:De staatsomroep heeft hier de nieuwe Franse revolutie vakkundig geminimaliseerd tot een gele hesjes opstand van waarschijnlijk radicalen

goed tussen m'n regels doorgelezen Frans

vandaag zijn alle aangekondigde accijnsverhogingen teruggedraaid , incl voor gas en elektrisch
en de APK die van 124 naar 400 controlepunten is gegaan is ook teruggedraaid
Maar , itt tot 't verhaal van Hvd , vindt niemand maar dan ook niemand 't genoeg

Ik weet niet of we hier over 2 weken nog een regering en een volksvertegenwoordiging hebben
of noodtoestand en nachtklok en nieuwe verkiezingen met een frexit-partij
en dan is 't 1 jaar later helemaal over met de EU
(frankrijk je kunt er niet omheen)
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor hulsteins » wo dec 05, 2018 20:41

1 week
zaterdag

einde €uro in 2020
hulsteins

Berichtdoor melker » wo dec 05, 2018 23:23

Mag toch hopen dat je er dit keer ver naast zit :shock:
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor jan.nl » wo dec 05, 2018 23:36

Misschien komt er een noord en zuid europa,met eigen euro,of we moeten blijven betalen aan het zuiden.
Euro blijft wel maar het zuiden kan het noorden niet meer bijbenen. :no:
Frankrijk ook maar ff opdelen in noord en zuid, :yes:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor G.U. » do dec 06, 2018 08:30

jan.nl schreef:Misschien komt er een noord en zuid europa,met eigen euro,of we moeten blijven betalen aan het zuiden.
Euro blijft wel maar het zuiden kan het noorden niet meer bijbenen. :no:
Frankrijk ook maar ff opdelen in noord en zuid, :yes:

Italie ook maar even dan? De lombard heeft weinig met het zuiden op en voelt zich eerder een met zuid duitsland heb ik me laten vertellen. Net als Barcelona trouwens, die hebben ook een hekel aan madrid
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor hulsteins » do dec 06, 2018 18:36

voor de liefhebbers : 't gaat in NL ook wel eens fout :
https://nl.wikipedia.org/wiki/Moord_op_ ... rs_De_Witt
hulsteins

Berichtdoor Henk » vr dec 07, 2018 15:38

hulsteins schreef:
Frans V schreef:De staatsomroep heeft hier de nieuwe Franse revolutie vakkundig geminimaliseerd tot een gele hesjes opstand van waarschijnlijk radicalen

goed tussen m'n regels doorgelezen Frans

vandaag zijn alle aangekondigde accijnsverhogingen teruggedraaid , incl voor gas en elektrisch
en de APK die van 124 naar 400 controlepunten is gegaan is ook teruggedraaid
Maar , itt tot 't verhaal van Hvd , vindt niemand maar dan ook niemand 't genoeg

Ik weet niet of we hier over 2 weken nog een regering en een volksvertegenwoordiging hebben
of noodtoestand en nachtklok en nieuwe verkiezingen met een frexit-partij
en dan is 't 1 jaar later helemaal over met de EU
(frankrijk je kunt er niet omheen)

De scholieren in Frankrijk hebben ondertussen ook een geel hesje aangeschaft las ik 8)
Dit wordt een kettingreactie van jewelste :yes:

Vandaag een artikel in de krant over de NL gele hesjes. Ik denk toch dat zij uitdragen wat verreweg de meeste Nederlanders voelen, nl. dat er niet naar ze geluisterd wordt. Marrekech is er 1 voorbeeld van.
Dat we hier nog niet net als in Fr. op de barricaden staan komt omdat we veel gelatener zijn dan de Fransen. In Frankrijk is nog dat 'wij-gevoel'. Hier in NL zijn we vooral druk met het eigen straatje schoon houden...
Mensen ervaren NL niet meer als een democratie. Alleen richting verkiezingen dalen ze af uit hun ivoren torentje om middels mooie beloften te asskissen voor stemmen, om vervolgens na de verkiezingen gewoon weer een eigen plan te trekken...

Dergelijk arrogant hautain gedrag pikt men niet meer :no:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Vorige

Keer terug naar Koe en economie