Robotmelken (deel 9)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Robotmelken (deel 9)

Berichtdoor Arie » za jan 12, 2019 08:31

Zuurtegraad vet is hier 0.5. Coligetal kennen wij niet :no:
Arie

Beroep: Melkveehouder
Interesses: melkkoeien

Berichtdoor MelkboerLuc » za jan 12, 2019 18:11

Jds schreef:Hier met vms tussen 6.75 en 6.79, coli's soms verhoogd

Dan hebben we dezelfde waarden,
en ook bij ons , soms, colli verhoogd
Freedom of speech: je hebt altijd het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk gelijk had ---> Bedrijf
MelkboerLuc

Interesses: Koeien + melk

Berichtdoor Het Honderd » za jan 12, 2019 18:25

MelkboerLuc schreef:vetsplitsing kan je hebben door te veel roeren of een agressieve melkpomp.
Maar de basis ligt bij de niet-ontwikkelde vetbolletjes

In NL hebben we daarvoor de zuurtegraad vet. Weet dat tot 1 of 2 jaar geleden volgens mij GEA beter uit de bus kwam op dit punt als de concurrentie. Ik weet alleen niet meer waar (vakblaadje dacht ik) ik dat gelezen had. Maar als je zoekt op zuurtegraad vet en melkrobot moet er wel iets tevoorschijn komen denk ik. :roll:
Het Honderd

Berichtdoor nestor973 » vr jan 25, 2019 14:22

Arie schreef:
maistro schreef:Kan iemand mij een pb sturen wat een nieuwe a5 (2x) ongeveer kost ?

190.000. Zag ik in krantje Veehouderij en Techniek staan :roll:

Das dan de kale versie zonder veel poespas. Doe er herkauwactiviteit en wat opties op de robot en je komt
al vlot boven de 200
nestor973

Interesses: Al wat melkt geeft en vliegt, liefst niet gecombineerd.

Berichtdoor Kasé5 » vr jan 25, 2019 19:40

Zorg dat je een paar goeie VMS-en hebt in te ruilen Maistro, dan kosten ze véél minder :yes: :wink:

Snap trouwens niet dat jij, die al 100 jr Lely melkt , dat hiér vraagt :? :?
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor wijnbergen » vr jan 25, 2019 20:17

3x a5 kost bij mij geinstalleerd meer dan 3,5ton :shock:
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor nestor973 » vr jan 25, 2019 21:03

wijnbergen schreef:3x a5 kost bij mij geinstalleerd meer dan 3,5ton :shock:

:shock: :shock:
nestor973

Berichtdoor maistro » vr jan 25, 2019 23:04

nestor973 schreef:

De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor maistro » vr jan 25, 2019 23:05

Kasé5 schreef:Zorg dat je een paar goeie VMS-en hebt in te ruilen Maistro, dan kosten ze véél minder :yes: :wink:

Gaat om de hoeveelheid lucht die in de prijzen zit, en wanneer ze merken dat je voorkeur toch naar lely gaat kunnen ze behoorlijk vragen
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor Arie » zo jan 27, 2019 17:29

maistro schreef:
Kasé5 schreef:Zorg dat je een paar goeie VMS-en hebt in te ruilen Maistro, dan kosten ze véél minder :yes: :wink:

Gaat om de hoeveelheid lucht die in de prijzen zit, en wanneer ze merken dat je voorkeur toch naar lely gaat kunnen ze behoorlijk vragen

Ja... niet laten blijken dus. En anders toch gewoon een ander kiezen als ze te duur zijn. Zeker nu moet dat niet zo'n heel groot probleem meer zijn lijkt me :roll:

Wij hadden toendertijd al een offerte in huis liggen van SAC, behoorlijk scherp omdat SAC toen aan actie had. Voorwaarde was wel dat er een handtekening onder gezet moest worden voor een bepaalde datum. Wij hebben toen nog offerte opgevraagd bij Lely en DeLaval en gemeld dat we het graag wilden weten voor die datum. DeLaval heeft keurig en ruim op tijd zijn offerte op de keukentafel gelegd. Lely was gewoon vreselijk arrogant en heeft gewoon de datum voorbij laten gaan. We hebben nooit een offerte gezien van Lely :roll: ik steek er welleens de gek mee: ze zitten daar bij Lely op kantoor nog steeds te rekenen aan onze offerte :wink:

DeLaval had trouwens dezelfde prijs als SAC :yes: Met dat verschil dat het bedrag bij DeLaval ex BTW was en SAC incl. BTW :mrgreen:
Arie

Berichtdoor Arie » zo jan 27, 2019 17:42

Is dit nou zo vreemd? € 190.000 voor 2 boxen hele kale versie zonder opties. Bij elke 2 boxen hebben ze tegenwoordig zo'n unit waar heel veel apparatuur in zit. Voor de 3de box moet er dus een 2de unit komen. Dan ist redelijk begrijpelijk dat het bedrag dan in ieder geval al met een 3 begint :roll: vervolgens nog wat installatiekosten dr bij en je ben dr :| Het is wel Lely hé :?: :mrgreen:
Arie

Berichtdoor jan.nl » zo jan 27, 2019 19:09

Arie schreef:
maistro schreef:

Ja... niet laten blijken dus. En anders toch gewoon een ander kiezen als ze te duur zijn. Zeker nu moet dat niet zo'n heel groot probleem meer zijn lijkt me :roll:

Wij hadden toendertijd al een offerte in huis liggen van SAC, behoorlijk scherp omdat SAC toen aan actie had. Voorwaarde was wel dat er een handtekening onder gezet moest worden voor een bepaalde datum. Wij hebben toen nog offerte opgevraagd bij Lely en DeLaval en gemeld dat we het graag wilden weten voor die datum. DeLaval heeft keurig en ruim op tijd zijn offerte op de keukentafel gelegd. Lely was gewoon vreselijk arrogant en heeft gewoon de datum voorbij laten gaan. We hebben nooit een offerte gezien van Lely :roll: ik steek er welleens de gek mee: ze zitten daar bij Lely op kantoor nog steeds te rekenen aan onze offerte :wink:

DeLaval had trouwens dezelfde prijs als SAC :yes: Met dat verschil dat het bedrag bij DeLaval ex BTW was en SAC incl. BTW :mrgreen:

Die arrogante verkoper werkt er niet meer :wink:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor nestor973 » zo jan 27, 2019 23:44

Arie schreef:
maistro schreef:

Dan mag je nog niet klagen . In 2007 SAC gekocht voor 160k, 2 lavals op offerte was toen 247k :shock: :shock: :shock:

Los daarvan, hoe zijn de ervaringen momenteel van mensen die met de LDR responders van Nedap werken? houden die het langer dan 5 jaar vol ? (als ze al zo lang bestaan) . En wat met die nieuwe QWES van Lely. Die dingen kosten beiden klauwen vol geld :shock: Mochten ze dan nog 10-15 jaar meegaan zou ik er nog mee kunnen leven, maar ik hoor daar de wildste verhalen van. Hier heb ik na 11 jaar nog 30% van de originele stappentellers actief. De rest is allemaal minstens 1x vervangen.
nestor973

Berichtdoor jvt » ma jan 28, 2019 10:29

Los daarvan, hoe zijn de ervaringen momenteel van mensen die met de LDR responders van Nedap werken? houden die het langer dan 5 jaar vol ? (als ze al zo lang bestaan) . En wat met die nieuwe QWES van Lely. Die dingen kosten beiden klauwen vol geld :shock: Mochten ze dan nog 10-15 jaar meegaan zou ik er nog mee kunnen leven, maar ik hoor daar de wildste verhalen van. Hier heb ik na 11 jaar nog 30% van de originele stappentellers actief. De rest is allemaal minstens 1x vervangen.[/quote]

hier nu ook discussie..ons medria tochtmeldingssysteem is nu 5 jaar, en beginnen laatste half jaar wel heel veel zenders uit te vallen. Nu wel melkstal toch wisselen, wat is wijsheid? Medria zenders een voor een vervangen, en verder gaan met het omhangen van banden als koe drachtig is, of niet instappen met de oude x transporters van nedap, maar kiezen voor gea tochtsysteem, waarbij je dan wel direct 25000 extra kunt investeren in 250 responders.. :?:
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor poekske » ma jan 28, 2019 10:40

Heb je zenders nodig voor je melkstal Joost?
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en melken