LTO lid, waarom wel? waarom niet?

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: LTO lid, waarom wel? waarom niet?

Berichtdoor wit » zo dec 09, 2018 09:32

john jakobs schreef:
opelmanta schreef:Hoeveel van jullie hebben ooit internationaal gereden. Je weet niet half hoe mooi of dat is.

rijd nog steeds international :mrgreen:

Dus jij weet ook hoe mooi dat is (y) :wink:
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor john jakobs » zo dec 09, 2018 22:15

:yes: :yes: :yes: (y)
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor opelmanta » zo jan 20, 2019 14:11

Naar aanleiding van
Re: Actualiteiten (deel 5) door Schoonvelde » 19 jan 2019, 08:47 blz 80

Schoonvelde schreef:Heb hier een blog over geschreven, mijn individuele belang Christo is in ieder geval niet dat de derogatie eraan gaat. Wordt deze zomer spannend....

Alle mesttanks met GPS uitrusten, een brevet van onvermogen?

Het lijkt erop dat het …
ingekort ...volledig achter.

Meld je aan voor Keurmest via http://www.keurmest.nl.

Henk Schoonvelde
Bestuurslid LTO Melkveehouderij

Is er iemand die denkt dat we het gaan redden met het keurmerk (??) keurmest.nl

Ik vind het wat wazig, born-again virgin achteg met die geloftes van kuisheid.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor Schoonvelde » zo jan 20, 2019 22:31

opelmanta schreef:Naar aanleiding van
Re: Actualiteiten (deel 5) door Schoonvelde » 19 jan 2019, 08:47 blz 80

Schoonvelde schreef:Heb hier een blog over geschreven, mijn individuele belang Christo is in ieder geval niet dat de derogatie eraan gaat. Wordt deze zomer spannend....

Alle mesttanks met GPS uitrusten, een brevet van onvermogen?

Het lijkt erop dat het …
ingekort ...volledig achter.

Meld je aan voor Keurmest via http://www.keurmest.nl.

Henk Schoonvelde
Bestuurslid LTO Melkveehouderij

Is er iemand die denkt dat we het gaan redden met het keurmerk (??) keurmest.nl

Ik vind het wat wazig, born-again virgin achteg met die geloftes van kuisheid.

Laat duidelijk zijn dat keurmest zeker niet de oplossing is. Laat het wel duidelijk zijn dat het zal helpen wanneer melkveehouders het aandurven om dit te tekenen. Het zou zonde zijn dat wij onze derogatie kwijt raken terwijl wij het binnen het derogatie meetnet super doen. Dat laat zien dat wij met derogatie zorgen voor schoon drinkwater. Wanneer wij door de fraude de derogatie kwijt raken is daar nagenoeg iedere melkveehouder slachtoffer van. Dure mestafzet, meer kunstmest kosten, hogere pachtprijzen, kans op nieuwe generieke korting etc....
Doe lekker waar je je goed bij voelt.
Schoonvelde

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Brede interesse

Berichtdoor G.U. » zo jan 20, 2019 22:56

Als we de derogatie verliezen omdat een paar fraudeurs blijkbaar niet of maar half gepakt kunnen worden dan is dat europa op zn smalst. De zwarte piet is hier voor de nvwa die blijkbaar niet bij machte is. En dan is de derogatie (hoop ik niet) straks weg en dan is de fraude ineens opgelost? Dat denk ik ook niet. Het zet eerder alleen maar aan tot overtreden van regels. Zoals je zegt, de cijfers laten zien dat we het super doen. Er is dus geen rationele reden om de derogatie in te trekken. Dreig er dan ook niet mee
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor jan.nl » ma jan 21, 2019 05:44

ik neem mijn verantwoordelijkheid op het gebied van eerlijke verantwoording en gebruik van mest en mineralen;
ik houd mij naar eer en geweten aan alle van toepassing zijnde wet- en regelgeving vanuit de Meststoffenwet en het Besluit gebruik meststoffen alsmede de eisen die KeurMest stelt;
ik wil in ketenverband alleen samenwerken met bedrijven die ook deelnemen aan KeurMest;
ik breng de inhoud en bijbehorende houding van KeurMest onder de aandacht van mijn personeel/medewerkers;
ik neem deel aan een systeem van private borging wanneer dat in de mestketen wordt ingevoerd;
ik maak mijn ondertekening kenbaar op mijn website (indien aanwezig).

Je tekent voor iets wat in de toekomst onduidelijk is,ze kunnen alles verzinnen want je handtekening staat er al onder. ..
Beetje dom om te ondertekenen dus :yes:
jan.nl

Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor opelmanta » ma jan 21, 2019 10:49

Ik heb nog wel een paar vraagtekens bij de keurmest. Vakgroepleden melkveehouderij staan er wel tussen, dat is alvast mooi. Ik mis een grote, gerenommeerde speler in de fosfaat markt. De RoyalFrieslandCampina vind ik niet, in Amersfoort staat niemand bij de keurmest. Ze maken geen poep maar moeten wel een restproduct onder de naam zuivelmest kwijt.
opelmanta

Berichtdoor opelmanta » ma jan 21, 2019 10:51

opelmanta schreef:born-again virgin achteg

Er zitten een paar bedrijven tussen waar nogal wat aan moet gebeuren voor ze born-again virgin zijn.
opelmanta

Berichtdoor G.U. » ma jan 21, 2019 11:30

opelmanta schreef:
opelmanta schreef:born-again virgin achteg

Er zitten een paar bedrijven tussen waar nogal wat aan moet gebeuren voor ze born-again virgin zijn.

Keurmest is juist voor dubieuse bedrijven een mooi middel om hard te roepen dar ze koosjer zijn :mrgreen:
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor dutchcowboy » ma jan 21, 2019 11:32

Het is toch raar om een verklaring te ondertekenen over iets wat je gewoon wettelijk verplicht bent.

Daarmee geef je juist aan dat de sector normaliter de wetgeving dus niet zo serieus neemt.

Dit moet je helemaal niet willen ondertekenen!

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
dutchcowboy

Berichtdoor Henk » ma jan 21, 2019 17:22

jan.nl schreef:
ik neem mijn verantwoordelijkheid op het gebied van eerlijke verantwoording en gebruik van mest en mineralen;
ik houd mij naar eer en geweten aan alle van toepassing zijnde wet- en regelgeving vanuit de Meststoffenwet en het Besluit gebruik meststoffen alsmede de eisen die KeurMest stelt;
ik wil in ketenverband alleen samenwerken met bedrijven die ook deelnemen aan KeurMest;
ik breng de inhoud en bijbehorende houding van KeurMest onder de aandacht van mijn personeel/medewerkers;
ik neem deel aan een systeem van private borging wanneer dat in de mestketen wordt ingevoerd;
ik maak mijn ondertekening kenbaar op mijn website (indien aanwezig).

Je tekent voor iets wat in de toekomst onduidelijk is,ze kunnen alles verzinnen want je handtekening staat er al onder. ..
Beetje dom om te ondertekenen dus :yes:

Dit ondertekenen is jezelf de strop omdoen :!:
Want bedrijven waar je mee in de stront zaken doet kunnen als ze willen de kluit besodemieteren, terwijl jij er voor tekent dat je alleen met eerlijke lui zaken doet...dus dekken ze je voor ne goeie want je hebt beloofd alleen zaken te doen met brave goedwillende lui...

Waanzin :!:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor h.groothuis » ma jan 21, 2019 18:22

Als ik het goed lees :roll: moet niet alleen ik maar ook de beide akkerbouwers waarmee ik een heel goed contact heb en waar ik mijn mest afzet ook tekenen anders mag ik daar niet meer afzetten...

Is me net even te kort door de bocht, 1 is volgens mij geen lid meer :roll: Vind zelf eigenlijk dat ik het netjes geregeld heb en zo moeten de goeien weer boeten voor de kwaaien...
h.groothuis

Berichtdoor opelmanta » ma jan 21, 2019 20:40

h.groothuis, je kunt ook niet tekenen.
opelmanta

Berichtdoor Henryw » ma jan 21, 2019 22:28

Nog even en LTO regelt wel even wat via de zuivel. Ik ben ook behoorlijk klaar met LTO. Gelukkig nooit lid geweest, nu nog bedenken hoe we van de negatieve invloed van LTO afkomen.

Het kan toch niet waar zijn dat je als boer je hele machinepark uit moet gaan rusten met GPS en dergelijke omdat iemand binnen LTO weer wat bedacht heeft. En ik geloof nog niet dat het in 2021 verplicht wordt, maar je zult zien dat het bijv. 2025 wel verplicht wordt. En dan zul je LTO weer horen: "dat heeft toch iedereen zien aankomen, dan had je maar eerder bezwaar moeten maken".

Mag je als boer ook nog de mogelijkheid krijgen om wat te verdienen door zelf wat werk te doen?

Net als boer-boer transport, ja natuurlijk snap ik ook dat iemand daar mee kan sjoemelen, maar als je dat doet val je uiteindelijk óf door de mand, of bij jou op bedrijf komt de mest extra en bij de buurman wat minder. Maar dat kan en mag binnen eigen percelen ook gewoon. Je moet het werk toch ook een beetje praktisch houden?

En alles wordt maar onder de noemer derogatie geschoven. Ja wij maken ook gebruik van derogatie, maar derogatie wordt gewoon als dwangmiddel gebruik met de LTO die alle extra eisen loopt te verzinnen.
Iemand die wil frauderen kan (bijna) altijd frauderen. Dat is overal zo mee. Maar volgens mij vond de meeste mestfraude afgelopen jaren niet plaats bij derogatiebedrijven, dus waarom hen er op afrekenen?
Daarbij zegt Schoonvelde zelf dat derogatie bedrijven het juist goed doen. laat dit dan zien i.p.v. weer eisen te verzinnen onder de noemer "derogatie behouden"
Henryw

Berichtdoor Henk » di jan 22, 2019 13:24

Mestfraude zit vooral bij de tussenhandel/transport/intermediars :idea:
Vorig jaar vieten ze Daas voor ne goeie aan. Hij besodemietert de kluit al zolang ie bestaat en daar hebben we zelf ervaring mee. Hij is nog altijd weer aan het rijden gekomen behalve nu. Een claim van 12 mio aan zn broek :idea:
Zijn vrachtwagenpark is overgenomen door een aannemer/projectontwikkelaar/stierenmester uit de regio :yes:

Henryw schreef:
Het kan toch niet waar zijn dat je als boer je hele machinepark uit moet gaan rusten met GPS en dergelijke omdat iemand binnen LTO weer wat bedacht heeft.

Correct me if I'm wrong maar dat idee komt toch bij LNV weg en niet LTO :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie