Ervaring met kruislingen (deel 11)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Re: Ervaring met kruislingen (deel 11)

Berichtdoor king » wo feb 06, 2019 23:31

:oops: :oops: oja klein beetje verkeerd gerekend, maar dan ist 10,8 X 1,5 ist nog altijd ruim 16%
You can blow out a candle
But you can't blow out a fire
king

Beroep: veehouder
Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor Talis » do feb 07, 2019 05:38

1e halve jersey is mooi beestje pieter..
Talis

Berichtdoor h.groothuis » do feb 07, 2019 08:36

Heb er niet veel verstand vant inkruisen maar vind die HF by far de beste, jerseys 4e kalfs al door het uier volgende keer kaduk ben ik bang voor en die 2e jersey vaars ook al achter wat dieper...RDM lijkt rooie HF met iewat kromme benen, maar mooie verschillen op de foto gezet....snap wel dat Pieter op HF doorgaat. 8)

Hier ook klein beetje ingekruist, Braut nu kleinste kalveren van het hok...kan je nog niks van zeggen..
Elastar....onmeunige dikke bol van gehad en loopt een vaarskalf van met witte kop, wel vitaal beestje...afwachten,komen nog stuk of 8 van.
h.groothuis

Berichtdoor Søndergård » do feb 07, 2019 09:44

Mooie fotos Pieter :cheers:
Søndergård

Berichtdoor Corjan » do feb 07, 2019 14:06

Kijk Pieter plaatst gewoon wat foto's (y)

Ja uiers worden er nie beter van gekeken door een HF bril :wink: Maar hier zie je vaak ruime montie uiers bij vaarsne en dan denk je soms waar moet dat heen :oops: . Maar somehow gaan ze er niet snel door (y) Hier verteld de robot mij wat een diep uier is :wink: En de laatste 4 die ik op ruimde om een tediep uier waren twee HF's en twee sweedse crossen. En met 1 HF koe ben ik nog in discussie met de robot offie te diep is :|
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor poekske » do feb 07, 2019 15:05

Deze morgen vol goede moed me een crossies aangeschaft :D
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor h.groothuis » do feb 07, 2019 15:07

Corjan schreef:Kijk Pieter plaatst gewoon wat foto's (y)

Ja uiers worden er nie beter van gekeken door een HF bril :wink: Maar hier zie je vaak ruime montie uiers bij vaarsne en dan denk je soms waar moet dat heen :oops: . Maar somehow gaan ze er niet snel door (y) Hier verteld de robot mij wat een diep uier is :wink: En de laatste 4 die ik op ruimde om een tediep uier waren twee HF's en twee sweedse crossen. En met 1 HF koe ben ik nog in discussie met de robot offie te diep is :|

ik heb nog nooit een koe opgeruimd omdat een uier te diep was :no: wel 1 omdat de spenen erop de zijkant aan kwamen omdat ze kats door de ophangband was gegaan maar die stond toch al op het afvoer lijstje :roll: en dat in kleine 10 jaar botje melken...
h.groothuis

Berichtdoor boer pieter » do feb 07, 2019 15:11

die jersey x hf vaars is wel ok ze zijn erg jeugdig net als alle jersey cross snel en lenig maar in de melkstal (n) niet zonder beugel te melken ,heb in de loop der jaren al heel wat kruislingen gehad ook 1 keer een paar flekkies gehad dat is in mijn ogen helemaal niks :oops: heb nog een paar fh in het vat en die maak ik op en dan even geen kruislingen meer bij het jongvee lopen nog een paar hf x rdm of srb lopen .heb nog wel een paar zuivere rdm koeien en die wil ik zuiver houden (hobby) en een paar hf die rood zijn
Afbeelding
deze jersey cros heeft slechte benen en melk ik af geeft wel veel melk maar moet tevaak in de box
Afbeelding
hier zit nog een kwart jersey in
boer pieter

Interesses: vee houderij

Berichtdoor JP89 » do feb 07, 2019 17:39

Leuk die foto's (y)
JP89

Berichtdoor Berjor » do feb 07, 2019 18:52

mooi Pieter (y) beter dan al dat geklets en niets laten zien
Berjor

Berichtdoor Hans van Bergen » vr feb 08, 2019 10:49

Op e Veeteelt site een onderzoek waarin uitgelegd wordt de samenhang tussen exterieur en levensproduktie.
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor boer pieter » vr feb 08, 2019 11:49

geloof ik direkt zie het hier ook, jersey en srb gaan echt minder lang mee, uier en benen klauwen zijn eerder minder, dan beter, die flekkies die ik heb gehad waren helemaal drama slechte uiers (helaas geen foto meer van )
boer pieter

Interesses: vee houderij

Berichtdoor Niels » za feb 09, 2019 11:33

Ja mooi met wat Fotos. Waarom zit er zo'n blok beton voor jouw waterbakken, is dat om te voorkomen dat de koeien er gaan drinken? 8)
Niels

Berichtdoor kobonde » za feb 09, 2019 12:35

Dat wordt in DK altijd zo gemaakt, dan kunnen de koeien niet in de waterbak schijten.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor Niels » za feb 09, 2019 14:31

Dat doen ze hier ook niet. Zonder betonrand. Maar de drinkhouding is wel veel natuurlijker.Afbeelding

Skickat från min S31 via Tapatalk
Niels

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en fokkerij