Emigreren vanwege regelgeving?

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

emigreren om NL regelgeving, als het geen nadelige gevolgen zou hebben?

>
Ja, vandaag nog.
21
78%
>
Nee, ik zie niets mis met de Nederlandse melkveehouderij en regelgeving.
6
22%

Totaal aantal stemmen : 27

Re: Emigreren vanwege regelgeving?

Berichtdoor Roderick » za feb 09, 2019 23:41

jan.nl schreef:

Platteland van Roemenië is straatarm,om daar nu te beginnen....,corruptie is groot,onderschat de weelde hier maar niet :no:

Daar hebben we Jan weer :lol:
Ik zeg nix over roemenie want daar ben ik al lang niet meer geweest.
Maar die weelde in NL waar jij het over hebt is lang geleden al verdwenen (n)
NL is onderhand net zo rot en corrupt als veel 3e wereld landen, alleen wil jij dat niet onder ogen zien :no:
Je zou maar boer zijn in NL , wordt je elke dag bestolen en genaaid door de overheid :roll:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor jan.nl » za feb 09, 2019 23:57

Roderick schreef:
jan.nl schreef:

Platteland van Roemenië is straatarm,om daar nu te beginnen....,corruptie is groot,onderschat de weelde hier maar niet :no:

Daar hebben we Jan weer :lol:
Ik zeg nix over roemenie want daar ben ik al lang niet meer geweest.
Maar die weelde in NL waar jij het over hebt is lang geleden al verdwenen (n)
NL is onderhand net zo rot en corrupt als veel 3e wereld landen, alleen wil jij dat niet onder ogen zien :no:
Je zou maar boer zijn in NL , wordt je elke dag bestolen en genaaid door de overheid :roll:

Btw,ik bedoel het meer in het algemeen,je heb hier (en bij jullie )alles dichtbij en in overvloed,ik weet een beetje hoe het in Roemenië is,alleen in de steden is het oke...
Idd ,wij boeren hebben hier wel eens betere tijden meegemaakt :wink: maar de slinger gaat altijd weer de andere kant op :yes:
Wat ze hier nu allemaal zeggen/beweren boeit me niet,gaat vanzelf een x over,want de leugen wordt altijd ingehaald...
Hou me lekker bezig met m,n koetjes en ga af en toe een weekje skiën :D
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Roderick » zo feb 10, 2019 00:13

jan.nl schreef:Idd ,wij boeren hebben hier wel eens betere tijden meegemaakt :wink: maar de slinger gaat altijd weer de andere kant op :yes:

Ik hoop het :yes: :yes: , maar ik ben bang dat jij dat niet meer meemaakt :no: :no: :(
Roderick

Berichtdoor Roderick » zo feb 10, 2019 00:17

jan.nl schreef:Wat ze hier nu allemaal zeggen/beweren boeit me niet,gaat vanzelf een x over,want de leugen wordt altijd ingehaald...

Is een gevaarlijke gedachtegang :yes: :yes: , want het hersenspoelen van de consument gaat door :yes: :yes:
Achterover leunen en bidden dat het goedkomt gaat hem niet worden :no: :no: ik heb al vaker gezegd dat jullie veel en VEEL aggressiever moeten vechten tegen de Vegan nietsnutten die onzin verspreiden :yes: ...........en nog VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL harder moeten terugslaan tegen LTO en overheid om een beetje waardigheid terug te krijgen. :yes: :yes:
Ongeloofelijk dat jullie niet zien hoe erg je wordt besodemieterd door overheid en LTO, LTO, die mij vooraldoet denken aan een nl organisatie die ook hun eigen mensen verraden in de jaren 40. :? :x
Alleen doet LTO het wat geraffineerder :yes: :yes: , er zijn nog een heel stel slachtoffers die echt geloven dat LTO hun wil helpen. :roll: :roll: :roll: :shock: :shock:
Roderick

Berichtdoor opelmanta » zo feb 10, 2019 06:34

Als ik met m'n rijke sociale leven in de Kanada zat dan zou ik mij hier op vtf niet vervelen om 5 uur zaterdag 's middags. Ging ik mij wassen, kon ik naar de Raptors. Of de Maple Leaves.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor jan.nl » zo feb 10, 2019 09:19

Roderick schreef:
jan.nl schreef:Wat ze hier nu allemaal zeggen/beweren boeit me niet,gaat vanzelf een x over,want de leugen wordt altijd ingehaald...

Is een gevaarlijke gedachtegang :yes: :yes: , want het hersenspoelen van de consument gaat door :yes: :yes:
Achterover leunen en bidden dat het goedkomt gaat hem niet worden :no: :no: ik heb al vaker gezegd dat jullie veel en VEEL aggressiever moeten vechten tegen de Vegan nietsnutten die onzin verspreiden :yes: ...........en nog VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL harder moeten terugslaan tegen LTO en overheid om een beetje waardigheid terug te krijgen. :yes: :yes:
Ongeloofelijk dat jullie niet zien hoe erg je wordt besodemieterd door overheid en LTO, LTO, die mij vooraldoet denken aan een nl organisatie die ook hun eigen mensen verraden in de jaren 40. :? :x
Alleen doet LTO het wat geraffineerder :yes: :yes: , er zijn nog een heel stel slachtoffers die echt geloven dat LTO hun wil helpen. :roll: :roll: :roll: :shock: :shock:

Stop liever m,n energie in dingen die het er wel toe doen Roderick,heb jij ook gedaan :yes: dat levert je meer op dan vechten en druk maken over mensen met een grote echo put :yes:
jan.nl

Berichtdoor rvm » zo feb 10, 2019 10:04

Maar Jan, wanneer wordt de leugen achterhaald? Door wie? En dan? Zeggen ze sorry voor het geleefde ongemak en meneer hier heeft u uw geld terug?
rvm

Berichtdoor jan.nl » zo feb 10, 2019 12:28

rvm schreef:

Maar Jan, wanneer wordt de leugen achterhaald? Door wie? En dan? Zeggen ze sorry voor het geleefde ongemak en meneer hier heeft u uw geld terug?

Er zijn telkens weer nieuwe leugens,in verleden als voorbeeld de zure regen of de club van Rome in 1970, met een doemscenario dat grondstoffen zoals olie enz snel op zouden raken,maar deze heren hielden geen rekening om met nieuwe technologieèn het doemscenario af te wenden...
Gaat dadelijk weer gebeuren met het klimaat beleid wat onbetaalbaar is,je ziet nu dat politici inzien dat een gesubsidieerde tesla juist het milieu het meest schaad...Het is een nu hype die langzaam als een kaars uit zal gaan,want 1000 miljard investeren om over 20 jaar 0,00056 graden lager uit te komen kan niemand verdedigen..
:no:
jan.nl

Berichtdoor W.A » zo feb 10, 2019 13:18

opelmanta schreef:Als ik met m'n rijke sociale leven in de Kanada zat dan zou ik mij hier op vtf niet vervelen om 5 uur zaterdag 's middags. Ging ik mij wassen, kon ik naar de Raptors. Of de Maple Leaves.
Haha

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor Henk » zo feb 10, 2019 18:29

jan.nl schreef:
Er zijn telkens weer nieuwe leugens,in verleden als voorbeeld de zure regen of de club van Rome in 1970, met een doemscenario dat grondstoffen zoals olie enz snel op zouden raken,maar deze heren hielden geen rekening om met nieuwe technologieèn het doemscenario af te wenden...

Nu zit je er wel heel ver naast Jan. De zure regen bleek een fabel. Omdat auto's en industrie steeds schoner werden had de ammoniak steeds minder fijnstoffen om mee te reageren en neer te slaan als 'zuur' :idea:
Daarom is in de afgelopen 25 jaar het ammoniak in de lucht nix verminderd :no: Het koppelt zich veel minder waardoor er relatied veel ammoniak vrij in de atmosfeer is.
Netto is de ammoniak krek eender dan 25 jaar geleden :idea:
Maar de landbouw heeft er wel kapitalen voor moeten investeren die achteraf gezien niet nodig waren :no:
Jij noemt het 'nieuwe technologieën om doemscenario's af te wenden' :roll: wat natuurlijk de grootste onzin is die er maar bestaat (n)

En dat dreigt nu weer. Ondanks dat de wetenschap er is dat het ammoniakbeleid gefaald heeft gaat de overheid onverdroten door met ons op kosten jagen waarvan we NU al weten dat het NUL effect heeft :idea:
Maar blijkbaar vind jij alles prima wat ze flikken Jan en daar is de overheid je dankbaar voor :yes: Maar gelukkig zijn er veehouders en gelijkgezinden die wel bereid zijn zich in te spannen om de overheid tot reden te dwingen (y) en tuurluk is het veel gezelliger om de hele dag met een blije bakkus rond te lopen en te zingen dat alles goed is of goed komt, maar als wij dat allemaal deden was het rap einde oefening met een groot gedeelte van de veehouderij :!:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor jan.nl » zo feb 10, 2019 19:33

Henk schreef:
jan.nl schreef:

Nu zit je er wel heel ver naast Jan. De zure regen bleek een fabel. Omdat auto's en industrie steeds schoner werden had de ammoniak steeds minder fijnstoffen om mee te reageren en neer te slaan als 'zuur' :idea:
Daarom is in de afgelopen 25 jaar het ammoniak in de lucht nix verminderd :no: Het koppelt zich veel minder waardoor er relatied veel ammoniak vrij in de atmosfeer is.
Netto is de ammoniak krek eender dan 25 jaar geleden :idea:
Maar de landbouw heeft er wel kapitalen voor moeten investeren die achteraf gezien niet nodig waren :no:
Jij noemt het 'nieuwe technologieën om doemscenario's af te wenden' :roll: wat natuurlijk de grootste onzin is die er maar bestaat (n)

En dat dreigt nu weer. Ondanks dat de wetenschap er is dat het ammoniakbeleid gefaald heeft gaat de overheid onverdroten door met ons op kosten jagen waarvan we NU al weten dat het NUL effect heeft :idea:
Maar blijkbaar vind jij alles prima wat ze flikken Jan en daar is de overheid je dankbaar voor :yes: Maar gelukkig zijn er veehouders en gelijkgezinden die wel bereid zijn zich in te spannen om de overheid tot reden te dwingen (y) en tuurluk is het veel gezelliger om de hele dag met een blije bakkus rond te lopen en te zingen dat alles goed is of goed komt, maar als wij dat allemaal deden was het rap einde oefening met een groot gedeelte van de veehouderij :!:

Goed lezen Henk :!: ,ik zeg dat zure regen een ,,leugen,, was.
Met technologieën bedoel ik natuurlijk zuiniger en schoner auto,s en automatisering..
Voor de rest financier ik degene die zijn nek uit steekt om mijn en jouw eerlijke belangen te behartigen... :yes:
en kijk ik ook verder als de lto :yes:
jan.nl

Berichtdoor Roderick » zo feb 10, 2019 19:45

opelmanta schreef:Als ik met m'n rijke sociale leven in de Kanada zat dan zou ik mij hier op vtf niet vervelen om 5 uur zaterdag 's middags. Ging ik mij wassen, kon ik naar de Raptors. Of de Maple Leaves.

Das geen rijk sociaal leven, das regelrechte marteling om daar 2-3 uur in de kou langs dat veld naar een bal of puck te zitten kijken:x :x (n) (n)
Ga liever naar een concert of feessie :cheers: :cheers: , en die beginnen gemiddeld gezien een stukkie later dan 5 uur. :yes: :wink: :wink:
Roderick

Berichtdoor Talis » zo feb 10, 2019 19:53

Roderick schreef:

Das geen rijk sociaal leven, das regelrechte marteling om daar 2-3 uur in de kou langs dat veld naar een bal of puck te zitten kijken:x :x (n) (n)
Ga liever naar een concert of feessie :cheers: :cheers: , en die beginnen gemiddeld gezien een stukkie later dan 5 uur. :yes: :wink: :wink:

ga toch weg man. Prachtig om paar uur naar een puck te kijken.. als ik eens naar canada ga staat een nhl wedstrijd hoog op het to do lijstje.
Talis

Berichtdoor Roderick » zo feb 10, 2019 19:58

Tis verrekte veel kou lijden langs de kant (n) (n) :x :x
Of je moet in de skybox zitten :yes: :yes: (y) (y) , daar is het warm en gezellig :yes: :yes: , maar die keer dat ik in de skybox zit, zie ik helemaal geen hockey :no: :no: :lol: :lol: :cheers: :cheers: :cheers:

https://www.facebook.com/theperthcountyholsteinclub/posts/1917653484955386?__tn__=C-R
Roderick

Vorige

Keer terug naar Community