Robotmelken (deel 9)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Robotmelken (deel 9)

Berichtdoor jan.nl » za feb 09, 2019 16:44

nestor973 schreef:Ze maken er dan ook een totaal zooitje van :roll:

Heb je al een keuze gemaakt :)
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor auke » za feb 09, 2019 20:44

leg eens uit
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor nestor973 » zo feb 10, 2019 18:23

jan.nl schreef:

Heb je al een keuze gemaakt :)

In my head i have :mrgreen:
nestor973

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Al wat melkt geeft en vliegt, liefst niet gecombineerd.

Berichtdoor nestor973 » zo feb 10, 2019 18:25

auke schreef:

leg eens uit

GEA maakt er hier in de streek een totale zooi van. Service is een ramp, en vele robots vliegen er na een paar
jaar gewoon uit omdat het gewoon niet werkt hier in Vlaanderen. Hoewel ik niet wild word van de manier waarop
een monobox werkt , zeg ik niet dat het een slechte robot is; Maar elke robot van gelijk welk merk is een onding
als ie niet op tijd goeie service krijgt.

En ja, zelf een beetje nuchter tegen de robot aankijken helpt ook. We hadden vorige week storing op de robotarm,
na inbellen liet men mij weten dat de kabelboom die in de robotarm zit waarschijnlijk stuk was gegaan. Hij viel dikwijls
stil onder een koe. Men heeft dan snachts de koerier vanuit noord holland een nieuwe kabelboom laten brengen die
een monteur smorgens ging installeren. Blijkt een hele dag werk. Toen die hier langskwam vroeg ik of hij de prijs wist
van zo'n kabelboom, want op zich zijn het maar een hoopje kabels. Hij dacht dat die kabel iets van 4000€ zou kosten,
totale kosten komen daardoor wel vlug boven de 5000€ uit :shock: :shock: Ik zeg maar ben je echt wel zeker dat die
kabel de reden is? Sjah... nee. Ik heb hem toen maar weer de laan uitgestuurd omdat ik het te gek vond. Na een uurtje
zoeken bleek de UPS noodstroom unit die in de robotkast zit voor storingen te zorgen. :shock: :shock: Een verdeelstekker
aangehangen van 10€ en het spul draait weer probleemloos. :roll: :roll: Heb nooit te klagen gehad over de service
maar de manier waarop men met zo'n dure onderdelen omgaat vond ik toch povertjes. :evil:
nestor973

Berichtdoor M H » zo feb 10, 2019 19:36

service is hier wel goed van gea. onderdelen weet ik nog niet. maar vrees idd voor onderdelen. maar is volgens mij bij alle merken veel te duur
M H

Beroep: veehouder

Berichtdoor G.U. » zo feb 10, 2019 21:06

Hier heeft de gea dealert het onderhoud van de westfaliasurge melkstal maar dat is altijd dik in orde (y)
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor Jds » ma feb 11, 2019 08:32

hoor hier in de buurt ook problemen om een monteur vast te krijgen, blijkbaar hebben ze niet genoeg volk ofzo bij GEA
Jds

Beroep: Melkveehouder, staalnemer

Berichtdoor Gerben77 » ma feb 11, 2019 08:57

hoor hier in de buurt ook problemen om een monteur vast te krijgen, blijkbaar hebben ze niet genoeg volk ofzo bij GEA

Dat is bij vele melkmachine dealers een probleem, gewoon tekort aan goed technisch personeel dat ook nog storingdienst wil draaien.
De uur tarieven gaan alleen maar stijgen, vrees ik.
Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor G.U. » ma feb 11, 2019 09:02

Zo ook een kameraad van me, wil eigenlijk wel wat anders dan leidingwerk aanleggen in nieuwbouwhuizen maar wil geen storingdienst doen...
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor poekske » ma feb 11, 2019 09:20

Der is altijd een drempel financieel, als je meer betaalt dan die drempel doen ze wel storingsdienst of weekend. Moet enkel de portemonnee meer geleegd worden
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Gerben77 » ma feb 11, 2019 10:20

Eens poekse, maar als bijv een monteur een vrouw heeft met jonge kinderen en zelf ook nog een baan heeft , kiest men toch voor geen storingsdienst. Niet omdat men niet wil of geen extra geld wil , het past gewoon soms niet. Dat is wat ik hoor van ex monteurs.
Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor nestor973 » ma feb 11, 2019 11:21

Vind het een jammere evolutie. Ik zeg niet dat die mensen geen zwaar werk hebben, maar dat hebben wij toch ook soms. En ze worden er dan toch goed voor betaald waar dat in onze stiel soms wel anders is. :x :x
nestor973

Berichtdoor M H » ma feb 11, 2019 11:24

tja, is luxe van deze tijd. iedereen wil en zal overal aan mee doen. en liefst zo weinig mogelijk werken. is volgens mij een wereldwijd probleem......
M H

Beroep: veehouder

Berichtdoor poekske » ma feb 11, 2019 11:35

nestor973 schreef:Vind het een jammere evolutie. Ik zeg niet dat die mensen geen zwaar werk hebben, maar dat hebben wij toch ook soms. En ze worden er dan toch goed voor betaald waar dat in onze stiel soms wel anders is. :x :x

Je koos zelf om boer te worden of zelfstandige
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor nestor973 » ma feb 11, 2019 11:38

poekske schreef:
nestor973 schreef:Vind het een jammere evolutie. Ik zeg niet dat die mensen geen zwaar werk hebben, maar dat hebben wij toch ook soms. En ze worden er dan toch goed voor betaald waar dat in onze stiel soms wel anders is. :x :x

Je koos zelf om boer te worden of zelfstandige

Ik vind zo'n reacties, zelfs komende van boeren zelf, de grootste kul die je maar kan verzinnen :evil: :evil:

Alsof je het normaal moet vinden dat je als zelfstandige of boer slecht betaald word? Ik werk ook nog in de software,
ook als zelfstandige. Daar worden heus wel andere tarieven gehandhaafd. En dat is precies wel normaal?

Ik heb voor beide jobs gekozen omdat ik ze vooral graag doe
nestor973

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en melken