Robotmelken (deel 9)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Robotmelken (deel 9)

Berichtdoor poekske » ma feb 11, 2019 12:09

Heb het niet over het loon, wat ik trouwens ook te laag vind voor jullie. Maar ober het feit dat je weekends en soms nachten moet werken, daar heb je voor gekozen.
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Henk » ma feb 11, 2019 13:40

G.U. schreef:Zo ook een kameraad van me, wil eigenlijk wel wat anders dan leidingwerk aanleggen in nieuwbouwhuizen maar wil geen storingdienst doen...

Om dezelfde reden heeft hier de Delaval dealer ook constant verloop onder de servicemonteurs.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor h.groothuis » ma feb 11, 2019 14:20

Moet zeggen dat ik helemaal geen klagen heb over mn onderhoudsmonteurs :no: 9 van de 10 storingen kunnen wel overbrugd worden zodat ze gewoon in de 8 tot 5 uren kunnen worden opgelost :yes: maar ze zeggen wel eens dat de ene boer om het minst geringste belt en dat de ander zich heel snel zelf er mee redt.....en dan gaan de monteurs er ook onderscheidt in maken welke boer ze wat meer voor over hebben en die om de raarst mogelijke tijden belt terwijl dat rustig de volgende dag zou kunnen :roll:
h.groothuis

Berichtdoor boer pieter » ma feb 11, 2019 14:48

het grootste probleem is dat de meeste mensen het gewoon te goed hebben :oops: ,en veel een vrouw hebben die ook werkt , toen ik begon te werken werkte ik bijna elk weekend en mijn vrouw ook toen we kinderen kregen bleef mijn vrouw thuis en ik werkte nog meer :oops: maar had met mijn 30 wel al een eigen huis waar geen hypo meer op zat en na verkoop mooi boer kom worden 8) hier is het helemaal erg vrijdag 2 uur is het bij veel weekend en gaan de luiken dicht ,maandag morgen ben je de eerste weer ,en ze lenen en leasen alles bij elkaar maar werken ho maar lukt het niet meer om alles terug te betalen dan gaan we toch gewoon in een schult sanering (n) gaat allemaal veel tegemakkelijk (n)
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Jappie » ma feb 11, 2019 15:50

Mooi toch, je zou bijna gek zijn om te werken, beetje hand ophouden en wat de hele dag luieren, klinkt wel goed 8)
Alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je weer af!
https://www.facebook.com/bergsmadrain
Jappie

Beroep: Melkveehouder/ZZP-er

Berichtdoor boer pieter » ma feb 11, 2019 17:23

Klinkt goed maar je hebt wel door dat jij s morgens vroeg koeien staat te melken en over dag in de slangen loopt te sjouwen om al die mensen te betalen of niet nou liever niet
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Mellek » wo feb 13, 2019 12:03

Nou mijn burgervrienden moeten er ook vroeg uit, en sommige stappen zondagavond in de auto 4 uur rijden en daar in de kost zijn ze donderdagavond weer bij hun gezin, nou ben toch blij dat ik niet iedere ochtend om 5 uur in de auto moet stappen richting het westen, en dan komen ze nog paar avonden helpen je huis verbouwen. Maar vakantie dagen hebben ze ook wel zeg, komen ze vaak niet eens aan toe, soms melden ze zich gewoon ziek als het niet zo druk is, vind de baas niet erg want gaat in NL eerst gewoon van de vakantiedagen af.
99 problems but a cow aint one
Mellek

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor wijnbergen » wo feb 13, 2019 21:33

zo is dat, zo slecht hebben we het niet als boer
wijnbergen

Interesses: Jersey

Vorige

Keer terug naar Koe en melken