melk produktie

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Re: melk produktie

Berichtdoor king » vr nov 30, 2018 19:17

Zal wel hetzelfde zijn als die mpr jaarcijfers, die ze op 1 sept uit kunnen draaien en 2 sept online kunnen staan :idea: , die komen ook op zijn minst een maand later (n) en jawel perse allemaal op dezelfde dag moeten we die envelop in huis hebben, want o, o, o wat is dat spannend, want wie heeft er dit jaar weer het meeste krachtvoer ingepompt :roll:

Er wordt bij CRV net gedaan alsof het wereld nieuws is, terwijl het uiteindelijk allemaal cijfers zijn van gemiddeld een half jaar oud zijn, en in grote lijnen alleen voor je zelf echt interessant zijn (q)

Zelfde met die 305 dgn prod, kunnen ze natuurlijk tegelijkertijd uitdraaien, maar ja die heren en dames op kantoor hebben het natuurlijk veel te druk om even op de juiste knop te drukken, t lijken wel ambtenaren :roll: .
Maar ja als ze op 1 sept met al het nieuws komen hebben ze de rest van jaar nix zinnigs meer te melden.

En als ze onverhoopt die gegevens niet er met 1 druk op de knop uit kunnen halen wordt t misschien eens tijd dat ze de juiste ict-ers in gaan huren om daar een knap programma voor te ontwikkelen :idea: ipv al die nutteloze aanpassingen of zelfs vernieuwingen aan de website te doen, die het er niet beter op maken (n)
You can blow out a candle
But you can't blow out a fire
king

Beroep: veehouder
Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor Søndergård » do feb 14, 2019 09:42

boer pieter schreef:hoe belangrijk vinden jullie melkproduktie in jullie fokkerij
voor mij zelf is het niet echt belangrijk natuurlijk moet een koe melk geven
maar ik ga niet voor 10000 liter of meer per koe ,als de produktie wat minder
is door wat van reden dan ook melk ik er wel een paar meer

Wij geven hier de voorkeur aan stieren die rond de 1000 melk vererven (Nederlandsche fokwaarden), echter als er al goed melk in de koe zit kijken wij uiteraard naar andere verbeterpunten. Bijvoorbeeld uier, beenwerk, beengebruik etc, allemaal ondergeschoven kindjes in de Scandinavische fokkerij.
Wij kijken per koe individueel welke stier het meest geschikt is naar hand van de fokwaarden.
Søndergård

Berichtdoor melker » do feb 14, 2019 13:02

MIjn fokdoel is A2A2, dan gehaltes zo hoog mogelijk, plus op liters, levensduur, melksnelheid met echte spenen en bij gelijkwaardigheid liefst de hoornloze dus die E Profit komt dicht in de buurt.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor boer pieter » do feb 14, 2019 14:14

Je hebt nog al wat op jou verlanglijsje staan dit jaar :wink: dat uier beenwerk ondergeschoven is bij de scandinavische fokkerij is natuurlijk niet waar,
boer pieter

Interesses: vee houderij

Berichtdoor Søndergård » za feb 16, 2019 08:18

melker schreef:MIjn fokdoel is A2A2, dan gehaltes zo hoog mogelijk, plus op liters, levensduur, melksnelheid met echte spenen en bij gelijkwaardigheid liefst de hoornloze dus die E Profit komt dicht in de buurt.

E Profit lijkt inderdaad een veelbelovende stier, ik hoop dat hij waar kan maken wat verwacht wordt op genomische basis. Het is altijd afwachten.
Søndergård

Berichtdoor Talis » za feb 16, 2019 11:07

Søndergård schreef:
melker schreef:MIjn fokdoel is A2A2, dan gehaltes zo hoog mogelijk, plus op liters, levensduur, melksnelheid met echte spenen en bij gelijkwaardigheid liefst de hoornloze dus die E Profit komt dicht in de buurt.

E Profit lijkt inderdaad een veelbelovende stier, ik hoop dat hij waar kan maken wat verwacht wordt op genomische basis. Het is altijd afwachten.

alleen achterspeenplaatsing is puntje van aandacht..
Talis

Berichtdoor Hans van Bergen » ma feb 18, 2019 11:25

Waarom a2a2???????
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor melker » ma feb 18, 2019 11:37

Onze groeimarkt zit in Aziatische landen, niet voor niks dat ze vooral geitenmelk gebruiken voor babyvoeding, is a2a2 melk. Fabrieken krijgen steeds meer speciaalstromen, Jersey Holland wil ook alleen a2a2, kan je je toch mee onderscheiden en is meetbaar. Regeren is vooruit zien en als het dan voor het zelfde kan a2a2, heb je over jaar of 8 hele veestapel vrijwel a2a2. Beetje net als hoornloos, waarom niet? Het kost nu nog niks meer, KenL heeft alle stieren op lijst al a2a2 zag ik onlangs. Als fokstier gebruik ik alleen nog Verdi, Punch P en Slatan, komende 2 jaar voor de rest 70% onder Belg.
melker

Berichtdoor Talis » ma feb 18, 2019 11:54

melker schreef:Onze groeimarkt zit in Aziatische landen, niet voor niks dat ze vooral geitenmelk gebruiken voor babyvoeding, is a2a2 melk. Fabrieken krijgen steeds meer speciaalstromen, Jersey Holland wil ook alleen a2a2, kan je je toch mee onderscheiden en is meetbaar. Regeren is vooruit zien en als het dan voor het zelfde kan a2a2, heb je over jaar of 8 hele veestapel vrijwel a2a2. Beetje net als hoornloos, waarom niet? Het kost nu nog niks meer, KenL heeft alle stieren op lijst al a2a2 zag ik onlangs. Als fokstier gebruik ik alleen nog Verdi, Punch P en Slatan, komende 2 jaar voor de rest 70% onder Belg.

waarom verdi. regeren is vooruitzien zeg je.. beenstand zij 85. bij mij lopen de strekpoten niet beter..
Talis

Berichtdoor melker » ma feb 18, 2019 12:28

Is idd zwakste punt, maar met een plus op gehaltes een van beste BS momenteel.
melker

Berichtdoor wit » ma feb 18, 2019 13:02

melker schreef:Is idd zwakste punt, maar met een plus op gehaltes een van beste BS momenteel.

Ben bang dat dat zwakste punt veel te zwak is om lang van z'n sterke punten te kunnen profiteren :roll:
wit

Beroep: Melkveehouder

Vorige

Keer terug naar Koe en fokkerij