Hoe is het weer bij jullie (deel 9)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Hoe is het weer bij jullie (deel 9)

Berichtdoor G.U. » ma feb 18, 2019 15:33

gary schreef:Buurman koeien er al uit :shock: :shock:

Heeft die zn kuilvoer bijna op dan?
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Kiwi » vr maart 01, 2019 21:55

Erg, erg droog nu. Loonwerkers in volle gang aan het mais hakselen omdat het verdroogt. Is vroeger dan normaal. Opbrengsten wel goed gemiddeld genomen.
Was regen voorspeld verleden weekend, maar dat was bijna allemaal al verdampt voor dat het viel. Komende 2 weken geen regen in het vooruitzicht op dit moment. Wordt volop vee geslacht dat niet nodig is voor volgend seizoen om de rest maar aan het vreten te houden.
We hebben hier normaal gesproken ieder jaar wel een droge periode dus de meesten zijn wel redelijk voorbereid.
Stemming wel redelijk goed onder de melkveehouders, afgezien van een paar niewe belastingen die verleden week zijn voorgesteld door de politiek.
Kiwi

Berichtdoor jan.nl » do maart 14, 2019 08:38

Kiwi schreef:Erg, erg droog nu. Loonwerkers in volle gang aan het mais hakselen omdat het verdroogt. Is vroeger dan normaal. Opbrengsten wel goed gemiddeld genomen.
Was regen voorspeld verleden weekend, maar dat was bijna allemaal al verdampt voor dat het viel. Komende 2 weken geen regen in het vooruitzicht op dit moment. Wordt volop vee geslacht dat niet nodig is voor volgend seizoen om de rest maar aan het vreten te houden.
We hebben hier normaal gesproken ieder jaar wel een droge periode dus de meesten zijn wel redelijk voorbereid.
Stemming wel redelijk goed onder de melkveehouders, afgezien van een paar niewe belastingen die verleden week zijn voorgesteld door de politiek.

Is politiek bij jullie ook bezig met klimaat of zitten de gekkies alleen maar in nl :wink:
jan.nl

Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Kiwi » do maart 14, 2019 19:56

Klimaat wordt hier ook wel over gepraat en vanmiddag rond het middaguur protesteren de studenten die vinden dat er harder aan gewerkt moet worden en de ogen er niet voor gesloten moeten worden.
NZ adverteerd wel met clean and green, maar komt in mijn ogen niet helemaal uit de verf. Persoonlijk vind ik dat er best een paar veranderingen tav de melkveehouderij genomen mogen worden. Worden nu soms bedrijven opgezet waar het water diep opgepompt moet worden voor irrigatie en de melk 2 uur naar de fabriek getransporteerd moet worden.
Toerisme is samen met landbouw de grootste bron van inkomsten, maar gaan niet altijd samen. Waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
De beloofde regen voor de komende 4 tot 5 dagen is al weer verdampt voor dat het gevallen is. Moeten zoals het nu lijkt nog een week wachten op regen. Voordeel is dat de dagen wat korter worden en minder warm: 25 tot 26 graden.
Kiwi

Berichtdoor hulsteins » vr maart 15, 2019 22:32

vandaag regent 't kogels , kiwi

als 't effe meezit komen de wapens weer uit NL
alle zegen komt van boven , oh nee uit NL
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor wit » vr maart 15, 2019 22:51

hulsteins schreef:vandaag regent 't kogels , kiwi

als 't effe meezit komen de wapens weer uit NL
alle zegen komt van boven , oh nee uit NL

Net als jij Hulsteins :yes:
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor melker » za maart 16, 2019 10:38

Hebben hier nu 150 mm regen gehad afgelopen 14 dagen, lijkt me voldoende voor eerste snede.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor jan.nl » za maart 16, 2019 10:45

Hier ook voldoende gevallen nu,weet me nog te herinneren dat nog geen maand geleden sommige grasland voorlichters twitterden dat het nog wel eens een droog jaar zal kunnen worden. :lol:
jan.nl

Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor G.U. » za maart 16, 2019 10:57

jan.nl schreef:Hier ook voldoende gevallen nu,weet me nog te herinneren dat nog geen maand geleden sommige grasland voorlichters twitterden dat het nog wel eens een droog jaar zal kunnen worden. :lol:

Zelfbenoemde profeten zijn er genoeg in de wereld, kunnen die betreffende mapmannen wel bij in het rijtje :P
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor Talis » za maart 16, 2019 11:06

jan.nl schreef:Hier ook voldoende gevallen nu,weet me nog te herinneren dat nog geen maand geleden sommige grasland voorlichters twitterden dat het nog wel eens een droog jaar zal kunnen worden. :lol:

dat kan nog steeds.
Talis

Berichtdoor Henk » za maart 16, 2019 11:40

150 mm Melker :shock: Nee hier nonnie de helft :no: Ben blij dat ik met de droogte al het grasland langs de beek mest heb gereden, want daat hoef ik de eerste 2 weken niet te komen :no:
In de buurt had iemand een sjeape loonwerker uit Bels gecharterd om mest te rijden maar die kon niet voor deze week. En dan is het het in een keer te nat. Zo kan goedkoop duurkoop worden :yes:
Was dinsdag begonnen met mest rijden op het bietenland. Moet het ook een paar daagjes droog zijn voordat ik daar weiter kan.
Maar de hoge zandkoppen kan ik na 24 uur droog weer gewoon weer rijden :yes: Komt mooi uit (y) gaak eerst mn solids uitrijden, het kan maar klaar zijn :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Niek Arends » za maart 16, 2019 14:54

Hier om en na bij 130 mm afgelopen 1.5 week. Aldus de consult van de plaatselijke voetbalvereniging vanmorgen toen ik hem sprak op het voetbalveld.
Niek Arends

Beroep: Kunststofkozijnenboer

Berichtdoor Gerben77 » za maart 16, 2019 20:37

Afbeelding
Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor macdonalds » ma maart 18, 2019 18:17

alle barstens, 292 meet stations?
there should be time no longer
macdonalds

Beroep: dairy, crop, hog and poultry farmer

Berichtdoor melker » ma maart 18, 2019 19:45

Dat zijn de officiele, zullen ongetwijfeld nog meer zijn. Maar best grote verschillen op soms kleine afstand.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

VorigeVolgende

Keer terug naar Community