Laatste week weer vers gras aan het opvoeren en nu na de regen afgelopen vrijdag en de warmte van het weekend komt het gras op de hoge hoeken ook weer snel

Verder van een andere buur nog een perceel gras gekregen. Is nog 3e snede dus flinke roft op

Moderator: Moderators
Clown schreef:Wij doen nu stalvoeren met een frontmaaier en ladewagen.
Vindt het aanmaaien van een perceel een drama in de bochten blijft altijd gras liggen en langs de sloot blijft ook een meter staan omdat ik niet met een zware wagen kort langs de sloot rij.
Als er weinig staat blijf je aan het rijden.
Zit er nu aan te denken om een trippelmaaier met bandjes te kopen . Hoef je met de wagen niet zoveel rond en kun je in de bochten beter alles meenemen.je hebt wel een trekker meer nodig maar de ladewagen kan veel vlugger. Heeft er hier iemand ervaring met trippelmaaier met bandjes.
Jappie schreef:Tjonge zelfs vers gras halen wordt tegenwoordig moeilijk gemaakt..
Clown schreef:In het najaar als er maar een beetje staat maaien wij nu 10 hectare in een keer
Harken dit op en voeren daar dan wel 3 dagen van . Dit moet je natuurlijk niet in augustus doen.
G.U. schreef: Voor stalvoeren kun je indd beter niet kneuzen. Gaat het gras veel sneller van broeien
Henk schreef:Jappie schreef:Tjonge zelfs vers gras halen wordt tegenwoordig moeilijk gemaakt..
![]()
![]()
![]()
Simpele maaier, simpele ladewagen, sleppertje dr tussen, moeilijker hoef het niet te zijn
Clown schreef:In het najaar als er maar een beetje staat maaien wij nu 10 hectare in een keer
Harken dit op en voeren daar dan wel 3 dagen van . Dit moet je natuurlijk niet in augustus doen.
Najaar-grazen ben ik vanaf gestapt. Je hele mechanisatie gaat naar de klote omdat alles aankoekt en continu nat is![]()
Gewoon met een paar mooie dagen alles plat maaien en aan de bult rijenHad daar eind november een very smakelijke kuil van
alleen het was maar weinig helaas
bij stalvoeren is het gras altijd nat dus jaargetijde maakt niks uit.G.U. schreef: Voor stalvoeren kun je indd beter niet kneuzen. Gaat het gras veel sneller van broeien
Kneuzen is idd een nadeel. Hoe minder het gras beschadigd is des te langer blijft het broeivrij![]()
wij hebben ook wel gras gevoerd dat gekneusd was maar hebben er geen verschil in
Over de hoeken; dat laat ik altijd liggen. Ga voor dat beetje mn slepper niet uit![]()
Maar meeste percelen liggen overal dammen waardoor ik in een hoek kan doorsteken en dus alles kan meepakken
Henk schreef:Maar bijna alle hoeken heb ik dammen naar het naastgelegen perceelAchterin 7 meter, voorin 14 meter breed.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten