Mengwagen of alternatief

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: Mengwagen of alternatief

Berichtdoor Roderick » vr apr 19, 2019 15:11

melker schreef:Laadkleppen breken er ook wel eens af, lekke cilinders voerbandje vast of gescheurd, trekhaak afbreken, bedieningspaneel stuk, nieuw subframe, zomaar wat herinneringen aan blokkenwagens :( :(

Henk schreef:Sjezus Melker wat vreten jullie toch allemaal uit met jullie ijzer :shock: :shock: :?:

idd :shock:
sommigen kunnen alles kapot krijgen :o :shock:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Kees99 » vr apr 19, 2019 15:19

Roderick schreef:
melker schreef:Laadkleppen breken er ook wel eens af, lekke cilinders voerbandje vast of gescheurd, trekhaak afbreken, bedieningspaneel stuk, nieuw subframe, zomaar wat herinneringen aan blokkenwagens :( :(

Henk schreef:Sjezus Melker wat vreten jullie toch allemaal uit met jullie ijzer :shock: :shock: :?:

idd :shock:
sommigen kunnen alles kapot krijgen :o :shock:

Gas op de planke :D
Kees99

Berichtdoor melker » vr apr 26, 2019 09:58

Daarom verbaasd het mij wel dat RMH mengvoerwagen vrijwel probleemloos werkt, nu al 4 jaar. Alleen paar nieuwe messen een lekke band was het wel ongeveer.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor jvt » vr apr 26, 2019 11:25

Denk dat melker en ik heel eind overeen komen met materiaal gebruik, smeren doen we behoorlijk, daar ligt het niet aan, maar wel altijd van je...maaien doen we niet meten in kilometers per uur, maar kijken naar toerental, boven 1050 aftakastoeren schakelen we op, onder de 950 schakelen we terug. Mengwagen wordt hier gewoon volgeflikkerd met de case 721 met kuilhapper, beetje vochtige kuil hoppa 1000 kilo blok erin, niet moeilijk doen. Kan het spul hier niet tegen, in combinatie met heuvelachtig terrein, is het gewoon niet Joost proof. Claas houd het hier qua hooibouw het beste uit, john deere maaier/kuhn maaier kijkt degelijk maar vliegen hier gewoon de stukken af. Lely schudder breekt hier gewoon doormidden, poppenspul dus. Materiaal is duur zeggen er veel dus zuinig op zijn, ik zeg altijd materiaal is duur, dan moet het ook goed gemaakt zijn :wink:
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor maistro » vr apr 26, 2019 11:39

Zo'n kuhn schudder met van die spanbanden houdt het gekgenoeg ook vol (had ik niet verwacht)
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor Henk » vr apr 26, 2019 12:28

Ach, wanneer je door niet lomp te doen de boel heel kan houden, geef ik daar de voorkeur aan. Da's snel geld verdienen :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor wijnbergen » zo apr 28, 2019 10:06

zo denk ik er ook over, beter 5 minuter langer ergens over doen dan (dure) schade
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor kobonde » zo apr 28, 2019 10:38

jvt schreef:Denk dat melker en ik heel eind overeen komen met materiaal gebruik, smeren doen we behoorlijk, daar ligt het niet aan, maar wel altijd van je...maaien doen we niet meten in kilometers per uur, maar kijken naar toerental, boven 1050 aftakastoeren schakelen we op, onder de 950 schakelen we terug. Mengwagen wordt hier gewoon volgeflikkerd met de case 721 met kuilhapper, beetje vochtige kuil hoppa 1000 kilo blok erin, niet moeilijk doen. Kan het spul hier niet tegen, in combinatie met heuvelachtig terrein, is het gewoon niet Joost proof. Claas houd het hier qua hooibouw het beste uit, john deere maaier/kuhn maaier kijkt degelijk maar vliegen hier gewoon de stukken af. Lely schudder breekt hier gewoon doormidden, poppenspul dus. Materiaal is duur zeggen er veel dus zuinig op zijn, ik zeg altijd materiaal is duur, dan moet het ook goed gemaakt zijn :wink:

Je moet natuurlijk helemaal zelf weten hoe lomp je met je matriaal om vil gaan aangezien je zelf betaald, maar moderne
trekkers zijn zo gemaakt dat ze max 70 % van de tijd max belast mogen worden als ze zijn opgeschroevd nog minder.
Wij hebben hier ook heuvels en je hebt nog al wat meer vermogen nodig dan we in NL gewend zijn, het struktureel over belasten geeft grote slijtage met als gevolg dure reparaties/korte levenduur.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor melker » zo apr 28, 2019 16:41

Trekkers gaan hier pas weg na 12000 uur, zelfs NH die best goede motoren hebben.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor pinguin » ma apr 29, 2019 22:38

melker schreef:Trekkers gaan hier pas weg na 12000 uur, zelfs NH die best goede motoren hebben.
[SEE-NO-EVIL MONKEY] hier komen ze eerder pas in die buurt...

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk
trying to live up....
pinguin

Beroep: veehouder

Vorige

Keer terug naar Koe en voer