Spreekuur

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met gezondheid.

Moderator: Moderators

Re: Spreekuur

Berichtdoor h.groothuis » di nov 06, 2018 09:14

Hier krijgt het jonge spul van rond een half jaar altijd een paar plekkies, heb altijd het gevoel dat hoe jonger ze het krijgen des te minder last ze er van hebben en minder hevig ze het krijgen. Heb het er wel eens met de veearts over gehad die wil dat we halsbanden van de drinkautomaat uitkoken en hokken ontsmetten ed maar ik laat het mooi zo :yes: hebben ze het maar gehad.
h.groothuis

Berichtdoor Richt » di nov 06, 2018 09:34

h.groothuis schreef:Hier krijgt het jonge spul van rond een half jaar altijd een paar plekkies, heb altijd het gevoel dat hoe jonger ze het krijgen des te minder last ze er van hebben en minder hevig ze het krijgen. Heb het er wel eens met de veearts over gehad die wil dat we halsbanden van de drinkautomaat uitkoken en hokken ontsmetten ed maar ik laat het mooi zo :yes: hebben ze het maar gehad.

Ja wij hebben het ook eens op thuis bedrijf gehad bij jongere beesten, maar die hadden er veel minder last van als nu bij beesten van 12-14 maand
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor edward28 » za feb 16, 2019 17:03

heb hier koe die kwijlt uit haar muil en ademt moeilijk ,doet geen koorts,veearts zegt dat het vernauwing is van luchtpijp ,hebben dit nog nooit voor gehad,iemand anders hier wel?
edward28

Berichtdoor willem74 » za feb 16, 2019 23:36

Voer je aardappels? En kun je er een drench slang in krijgen?
willem74

Beroep: boer
Interesses: koei, gezin, geld verdienen en gemak werken

Berichtdoor G.U. » zo feb 17, 2019 00:17

Dat is ook waar ik aan dacht, een aardappel in de keel, maar dan zou de koe toch wel meer last van hebben en dat zou de veearts ook niet missen
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor edward28 » zo feb 17, 2019 09:12

willem74 schreef:Voer je aardappels? En kun je er een drench slang in krijgen?

Ik voer geen aardappels maar wel witloofwortelen,een drench slang in de luchtpijp zal moeilijk gaan denk ik en heeft geen zin.
De kwijl is helder van kleur en komt niet van de slokdarm, intraveneus een ontstekingremmer gisteren gegeven ,dat verminderde het kwijlen tot gisterenavond ,maar deze morgen is dat weer van dat.
edward28

Berichtdoor Henk » zo feb 17, 2019 14:51

edward28 schreef:heb hier koe die kwijlt uit haar muil en ademt moeilijk ,doet geen koorts,veearts zegt dat het vernauwing is van luchtpijp ,hebben dit nog nooit voor gehad,iemand anders hier wel?

Van de winter ook zo iets. Had een ontsteking van het strottenhoofd. Wel enkele weken zoet mee geweest.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor pinguin » ma feb 18, 2019 11:19

Hier paar jaar geleden ook gehad, koe heeft t niet gered, bleek abces na kaakonsteking die luchtpijp afknelde

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk
trying to live up....
pinguin

Beroep: veehouder

Berichtdoor edward28 » ma feb 18, 2019 12:21

pinguin schreef:Hier paar jaar geleden ook gehad, koe heeft t niet gered, bleek abces na kaakonsteking die luchtpijp afknelde

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

Hebben de koe maar weg gedaan ,veearts stelde cortizone behandeling voor ,maar dan ligt de vrucht van 5 maand erachter en melk weg en geen garantie van beterschap,dan is het imo beter korte pijn ,nu zal ze nog goed geld opbrengen ,stond goed in conditie.
edward28

Berichtdoor W.A » ma feb 18, 2019 12:26

Laats eens een raar geval gehad... koe had ook van allerlei problemen. Schuimbekken niet eten ,melk weg. Bleek er een tand half afgebroken dwars te zitten. Verwijderd en alles was weer bij het oude.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor gydo » wo apr 24, 2019 16:52

Wat doen julie met een koe waar de pens helemaal van stil ligt? En niet vreten wil.. kheb al gedrenched maar lijk niet zoveel te doen. In Nederland hadden we van die poeders met wat gisten enzo (y) maar ken hier zoiets niet vinden :no:
gydo

Berichtdoor APPELMOES » do apr 25, 2019 12:46

gydo schreef:Wat doen julie met een koe waar de pens helemaal van stil ligt? En niet vreten wil.. kheb al gedrenched maar lijk niet zoveel te doen. In Nederland hadden we van die poeders met wat gisten enzo (y) maar ken hier zoiets niet vinden :no:

Vroeger namen ze herkauwprop uit een bek van herkauwende koe en deden dat in de bek van de zieke koe
APPELMOES

Berichtdoor Roderick » do apr 25, 2019 12:58

Revive pillen van de vet. 2x daags 2 pillen totdat het wat beter gaat.

Hier kun je pensvocht kopen van een proefstation met pensfistel koeien.
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor boer pieter » za jun 08, 2019 06:31

Heb nu een koe die 12 9 is geinsemineert en 16 12 nog een keer maar begint ze op te uieren dus waarschijnlijk drachtig van de eerste keer wat doen jullie og wat zou jij doen door melken og toch nog droog zetten
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor G.U. » za jun 08, 2019 06:47

Doormelken, die laatste week droog doet geen goed meer
Wâldgaren dairy
G.U.

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en gezondheid