Tractoren (deel 4)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: Tractoren (deel 4)

Berichtdoor Henk » di mei 14, 2019 12:29

Voor kleinigheidjes ben ik gewoon te laks om te onderhandelen :oops: Ik zou dan denk gewoon mn vaste mecha-snuiter gebeld hebben om een nieuwe stoel te roggelen.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Richt » di mei 14, 2019 13:51

Flyinghollander schreef:https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-grammer-maximo-dynamic/k0

tweedehands met mf logo 1100

Voor 250€ Meer heb ik em nieuw met beide armleuningen bij de goedkoopste dealer

Sent from my iPhone using Tapatalk
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Richt » di mei 14, 2019 13:55

poekske schreef:
Richt schreef:Momenteel opzoek naar een nieuwe trekker stoel voor een van onze trekkers, ben uit gekomen bij een Grammer Maximo Dynamic DDS, dus bij paar bedrijven prijs aangevraagd voor die stoel.
Beld er vanmorgen een van die bedrijven redelijk boos terug omdat ie bij Grammer had gehoord de 4de uit de regio te zijn die een prijs opvraag voor dat type stoel voor dat type trekker hebben wou.

Is het zo raar bij meerdere bedrijven een prijs aan te vragen? Doe ik eigenlijk met alles wat ik niet met spoed hebben moet, ben niet met ze getrouwd, prijzen gaan van 1500 tot 1850€ voor dezelfde stoel, blijkbaar dus bij dezelfde kerel van Grammer opgevraagd.

Degene die boos belde een mail sturen dat je er niet mee gedient bent dattie boos is omdat jij handel doet, kanie nog lekker prijs laten zakken en dan geen handel meer mee doen

Nee heb hem gewoon gevraagd wie de stoel betaalde, hij of ik. Maar zijn reactie verwonderde mij vooral, alsof het iets heel absurds is prijzen bij meerdere aanbieders aantevragen voor een stoel. Bij de duurste kost het me voor exact het zelfde 350€ meer, vind ik met 2 keer 10mn aan de telefoon hangen opzich snel verdient of in dit geval bespaard.

Richt

Berichtdoor Flyinghollander » di mei 14, 2019 14:06

Gewoon zeggen, dat je al 350 euro prijs verschil hebt door verschillende keren te vragen. Of hij het dan gek vind dat je rond vraagt.
Flyinghollander

Berichtdoor Hans van Bergen » di mei 14, 2019 14:12

Was der zo speciaal an die stoel :?: vor 450 hejje toch ok een luchtgeveerde grammar :?:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Richt » di mei 14, 2019 14:16

Hans van Bergen schreef:Was der zo speciaal an die stoel :?: vor 450 hejje toch ok een luchtgeveerde grammar :?:
die zit Alleen een Stuk brakker, en pa word met zen Rug ook niet jonger.
Heb 2 JD beide even groot, zonder geveerde as of cabine, alleen een met goedkoopste lucht geveerde stoel en een met een wat betere stoel, verschil is enorm.
En je hebt maar 1 rug

Richt

Berichtdoor tjoenehans » di mei 14, 2019 17:24

Richt schreef:
Hans van Bergen schreef:Was der zo speciaal an die stoel :?: vor 450 hejje toch ok een luchtgeveerde grammar :?:
die zit Alleen een Stuk brakker, en pa word met zen Rug ook niet jonger.
Heb 2 JD beide even groot, zonder geveerde as of cabine, alleen een met goedkoopste lucht geveerde stoel en een met een wat betere stoel, verschil is enorm.
En je hebt maar 1 rug

Ja dat is niet normaal wat sommigen op zoiets verdienen. Ivm rug problemen zou ik Misschien ook voor een luxere gaan. Ik heb voor een half jaar terug de gewone Maximo nieuwprijs circa 1000 voor 400 gekocht bij jou uit de buurt Richt, was wel een gebruikte maar plastic zat nog deels om het kussen.
tjoenehans

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Mellek » do mei 16, 2019 13:26

Onderdelenhandel word sowieso grof geld verdient, maar gaat 3x over de kop, neem bijv. Strautmann, gaat van de fabriek, naar de importeur, naar de dealer en dan naar jou. Ken loonwerker die alles rechtstreeks bij Schuitemaker bestellen.
Maar regenwoordig heb je ook internet, en de Grammer Maximo Professional bijv:
Kramp shop: 1784,=
Amacoo: 1490,=,
En bij GRAMMER.nl : 1.340,00
Mellek

Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor Richt » do mei 16, 2019 15:03

Mellek schreef:Onderdelenhandel word sowieso grof geld verdient, maar gaat 3x over de kop, neem bijv. Strautmann, gaat van de fabriek, naar de importeur, naar de dealer en dan naar jou. Ken loonwerker die alles rechtstreeks bij Schuitemaker bestellen.
Maar regenwoordig heb je ook internet, en de Grammer Maximo Professional bijv:
Kramp shop: 1784,=
Amacoo: 1490,=,
En bij GRAMMER.nl : 1.340,00

https://grammer.nl/stoel/trekkerstoel/g ... mic-stoel/
deze bij JD dealer besteld, was goedkoper als webshop en ze bouwen em der ook meteen even in (y)
Richt

Vorige

Keer terug naar Koe en mechanisatie