Boeren in Denemarken

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Boeren in Denemarken

Berichtdoor boer pieter » do apr 11, 2019 11:25

Toch denk ik dat er een om keer komt ik spreek best veel jongeren en die werken op grote bedrijven ,en zien ook wel dat dat ook niet van zelf gaat

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor poekske » do apr 11, 2019 14:08

boer pieter schreef:Toch denk ik dat er een om keer komt ik spreek best veel jongeren en die werken op grote bedrijven ,en zien ook wel dat dat ook niet van zelf gaat

Gelukkig gaat alles altijd vanzelf bij kleinere bedrijven...
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor boer pieter » do apr 11, 2019 14:23

jij weet alles zo goed poekske waarom ben jij dan geen boer geworden en heb je nu een paar 100 koeien ,hier is het zo dat het gewoon niet allemaal mee valt om goede mensen tevinden
boer pieter

Berichtdoor Corjan » do apr 11, 2019 14:58

Ach Pieter je klinkt een beetje als mijn oude buurman die nog ergens rond 1990 de koine met de hand molk. Toen pa op het sterfbed lag kwam er een doorloop melkwagen. Maar farm had ondertussen de boot al gemist.

Ondanks dat je uren kan ouwe hoeren dat het terug gaat naar die tijd, tikt de tijd gewoon door, en komen er gemiddeld op een Deens bedrijf meer koeien………...en meer personeeel……..en denk Pieter dat jij in je leven niet meer gaat mee maken dat het aantal koeien per bedrijf gaat dalen :wink:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Roderick » do apr 11, 2019 15:06

boer pieter schreef:jij weet alles zo goed poekske waarom ben jij dan geen boer geworden en heb je nu een paar 100 koeien ,hier is het zo dat het gewoon niet allemaal mee valt om goede mensen tevinden

Dat is idd niet altijd makkelijk, maar ik denk voor iemand met jouw karakter glad onmogelijk.
Ligt toch veel aan de werkgever. :yes:
Sommigen hier liggen altijd te klooien met personeel, andere hebben mensen op de wachtlijst staan om te mogen komen werken.
Toch wel raar of niet :wink: :?: :?:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Roderick » do apr 11, 2019 15:06

Corjan schreef:Ach Pieter je klinkt een beetje als mijn oude buurman die nog ergens rond 1990 de koine met de hand molk. Toen pa op het sterfbed lag kwam er een doorloop melkwagen. Maar farm had ondertussen de boot al gemist.

Ondanks dat je uren kan ouwe hoeren dat het terug gaat naar die tijd, tikt de tijd gewoon door, en komen er gemiddeld op een Deens bedrijf meer koeien………...en meer personeeel……..en denk Pieter dat jij in je leven niet meer gaat mee maken dat het aantal koeien per bedrijf gaat dalen :wink:

Yup :yes: :yes:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor poekske » do apr 11, 2019 15:16

boer pieter schreef:jij weet alles zo goed poekske waarom ben jij dan geen boer geworden en heb je nu een paar 100 koeien ,hier is het zo dat het gewoon niet allemaal mee valt om goede mensen tevinden

Omdak geen zin meer had in al die onnozele reden, en ik wat meer zag in hetgeen ik nu doe. Voordeel als je 2 dingen graag doet :wink:. Jij bent tegen alles wat met personeel werkt, en ik weet dat met personeel werken wel goed kan gaan :wink:. Heb hier een (y) (y) team, kost wat, maar dan heb je nog veel meer plezier
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor boer pieter » do apr 11, 2019 15:37

Ik Ben helemaal niet tegen personeel heb al 10 jaar de zelfde melker en daar wil ik ook helemaal niet zonder maar waar ik tegen Ben zijn die grote mannen die veel koeien hebben en veel mensen aan het werk hebben die altijd zeuren over hun personeel ,waarom wil je meer koeien en dan minder Verdienen en altijd gedoe met personeel, ik snap dat niet, en daar Komen de jonge toekomstige boeren ook achter dat will niet tegen dat je terug moet naar ot en sien
boer pieter

Berichtdoor boer pieter » za jun 01, 2019 19:56

https://t.co/Ii0slYn6BX
weer slechte reclame voor dk
boer pieter

Berichtdoor hulsteins » za jun 01, 2019 21:56

" ist pleite " :lol:
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor koen2 » wo jul 03, 2019 19:51

Mooie bedrijven gezien in DK met EDF draaiden daar top. Kwa productie en kostprijs

koen2

Beroep: melkveehouder
Interesses: koeien en stallen

Berichtdoor boer pieter » wo jul 03, 2019 20:41

Ook nog bij mijn achter buurman geweest hoor ik wel :yes:
boer pieter

Berichtdoor macdonalds » do jul 04, 2019 19:31

@ Koen, Waar ben je geweest, wat heb je gezien, wat was het beste and minste dat je gezien hebt ?
there should be time no longer
macdonalds

Beroep: dairy, crop, hog and poultry farmer

Berichtdoor jvt » do jul 04, 2019 23:37

Roderick schreef:

Dat is idd niet altijd makkelijk, maar ik denk voor iemand met jouw karakter glad onmogelijk.
Sommigen hier liggen altijd te klooien met personeel, andere hebben mensen op de wachtlijst staan om te mogen komen werken.

blijft toch altijd uitdaging, personeel. Hier een hele goede jongen, maar is langzaam maar wel secuur. Heb hem uitgelegd dat hij mocht blijven, ruim 3 jaar geleden, voor de uren die ik heb staan voor het werk, gebaseerd op reeele mogelijkheden. Dat hij elke dag 2 uur extra werkte, was geen probleem voor hem, was allang blij dat hij mocht blijven. Maar afgelopen maanden toch stiekem elke maand wat uren extra aan het schrijven, dus weer even met goed overleg uitgelegd dat dit niet de bedoeling is. Andere jongen wil graag wat binnendoor werken, koeien die wat extra aandacht verdienen heb ik in strohok, maar hij heeft er dan weer handje van om ze niet allemaal terug te doen. Paar van die kleinigheidjes meer. Even op aanspreken en het is opgelost, maar blijft toch constant een uitdaging om het voor zowel mij als werknemer naar alle tevredenheid te regelen. Kortom, wij werken al lang met deze twee jongens, maar mede door mijn karakter blijven ze ook. Zou niet voor iedereen zijn weggelegd
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor Talis » vr jul 05, 2019 04:40

jvt schreef:
Roderick schreef:

blijft toch altijd uitdaging, personeel. Hier een hele goede jongen, maar is langzaam maar wel secuur. Heb hem uitgelegd dat hij mocht blijven, ruim 3 jaar geleden, voor de uren die ik heb staan voor het werk, gebaseerd op reeele mogelijkheden. Dat hij elke dag 2 uur extra werkte, was geen probleem voor hem, was allang blij dat hij mocht blijven. Maar afgelopen maanden toch stiekem elke maand wat uren extra aan het schrijven, dus weer even met goed overleg uitgelegd dat dit niet de bedoeling is. Andere jongen wil graag wat binnendoor werken, koeien die wat extra aandacht verdienen heb ik in strohok, maar hij heeft er dan weer handje van om ze niet allemaal terug te doen. Paar van die kleinigheidjes meer. Even op aanspreken en het is opgelost, maar blijft toch constant een uitdaging om het voor zowel mij als werknemer naar alle tevredenheid te regelen. Kortom, wij werken al lang met deze twee jongens, maar mede door mijn karakter blijven ze ook. Zou niet voor iedereen zijn weggelegd

nee. die waren bij mij beide al weggeweest vermoed ik.
Talis

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie