Forumdag 2018 28 april Zuidwest Drenthe

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Forumdag 2018 28 april Zuidwest Drenthe

Berichtdoor Schoonvelde » vr jun 07, 2019 08:58

Ik verloon de jongens die hier aan het werk zijn via het uitzendbureau. Zijn ze verzekerd en de kosten zijn aftrekbaar van de belasting. Kun je geen gedoe mee hebben.[/quote]

Inderdaad, zou het risico ook nooit nemen. Die jongens zijn dan maar weinig duurder dan zwart betalen. Daarnaast creëer je ook een duidelijke werkgever/werknemer relatie, geeft het minste gedoe achteraf. Hier nu ook een meisje van 17 lopen die wekelijks kantine , robots etc schoonmaakt. Gewoon via uitzendbureau verlonen, kost dan een 13 euro p/u en gewoon fiscaal en juridisch alles geregeld.
Doe lekker waar je je goed bij voelt.
Schoonvelde

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Brede interesse

Berichtdoor Henk » vr jun 07, 2019 13:24

Ik denk dat het wel of niet naar een VTF dag gaan heus niet afhangt van een weekendje vervanging regelen. Dat het in de NL veehouderij al tijden k#t is hoeft ook geen reden te zijn :no: want VTF dag is vooral een dag ouwehoeren met andere VTF-ers, in het algemeen van meet af aan een 'harde kern' die afkalft maar met soms een nieuweling dr bij (y)
Door de jaren heen hebben we buiten vtf-dag regelmatig vtf-ers bezocht wanneer we es in de buurt waren en da's altijd gezellig :yes: (y) en da's ook iets wat we zullen blijven doen :yes: mits ze de deur niet voor ons dicht smijten 8)

Denk omdat er tegenwoordig zoveel manieren zijn om contact te hebben, dat aan contact in real life minder behoefte is. We zijn denk ik ingehaald door de tijd :yes:
Omdat we zelf niet meer in de melkerij zitten moet ik admitten dat de interesse bij ons ook tanende is :oops:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor G.U. » vr jun 07, 2019 14:14

Jantje beton zei vanmiddag nog op de radio dat we steeds meer dingen moeten en steeds minder mogen (buiten spelen). Denk dat we die wel kunnen doortrekken over de heel samenleving... vtf dag is altijd gezellig en als er een dag georganiseerd wordt ga ik zeker proberen om er heen. Als vergaat mijn wereld niet als ik moet overslaan...
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor poekske » vr jun 07, 2019 14:55

Schoonvelde schreef:Ik verloon de jongens die hier aan het werk zijn via het uitzendbureau. Zijn ze verzekerd en de kosten zijn aftrekbaar van de belasting. Kun je geen gedoe mee hebben.

Inderdaad, zou het risico ook nooit nemen. Die jongens zijn dan maar weinig duurder dan zwart betalen. Daarnaast creëer je ook een duidelijke werkgever/werknemer relatie, geeft het minste gedoe achteraf. Hier nu ook een meisje van 17 lopen die wekelijks kantine , robots etc schoonmaakt. Gewoon via uitzendbureau verlonen, kost dan een 13 euro p/u en gewoon fiscaal en juridisch alles geregeld.[/quote]
13 euro :shock:
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor melker » vr jun 07, 2019 15:46

Hier ook meesten via AB en 3 zzp ers, laatste zijn voordeliger vooral in weekend en op officiële vrije dagen.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor pinguin » vr jun 07, 2019 16:48

poekske schreef:Zolang er niks gebeurt is het goed. Maar die kerel die soms komt helpen wordt bvb besprongen door een tochtige koe, of raakt beklemd ergens tussen en heeft blijvende schade. Dan is de miserie daar als je geen arbeidsverzekering hebt...
Ik heb een verzekering voor zoiets, is geldig juist voor mensen die niet betaald werk doen, de bijspringende buurman, de buurjongen die koeien haalt etc

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk
trying to live up....
pinguin

Beroep: veehouder

Berichtdoor hulsteins » vr jun 07, 2019 21:08

als je een week weg ben op vakantie
en niemand officieel op de loonlijst 'vervanger'
en de buurjongen van 16 wordt platgedrukt of door de aftakas opgegeten
zal je toch flink moeten praten om dat via die verzekering te laten vergoeden
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor jan.nl » vr jun 07, 2019 21:19

hulsteins schreef:als je een week weg ben op vakantie

16 jaar is erg jong om in zijn uppie boerderij te runnen,zal niet vaak voorkomen :no:
Hier doen zzp ers de boerderij, (oud stagiares)lopen meestal dag per week hier en zijn bekend met het werk .
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor pinguin » za jun 08, 2019 21:56

hulsteins schreef:als je een week weg ben op vakantie
Daar is die verzekering dus ook niet voor bedoeld, als ik een vervanger nodig heb moet ik die gewoon inhuren, maar t ging hier over de spontane hulp, buur die even helpt pinken omweiden of plastic over de kuil trekken, buurjongen die ff staat te kletsen in de melkput en een koe dipt etc

trying to live up....
pinguin

Berichtdoor Henk » ma jun 10, 2019 11:35

Nooit geweten dat zoiets te verzekeren was...
Maar de premie moet dan wel heel weinig zijn omdat het dan duk gaat over incidentele hulp lijkt me.
Denk net zoiets als je slepper verzekeren assie met de carnavalsoptocht mee doet. Dat kost niks maar maar je schakelt voor die middag een extra clausule in zeg maar :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor hendrik83 » ma jun 10, 2019 15:23

Henk schreef:Nooit geweten dat zoiets te verzekeren was...
Maar de premie moet dan wel heel weinig zijn omdat het dan duk gaat over incidentele hulp lijkt me.
Denk net zoiets als je slepper verzekeren assie met de carnavalsoptocht mee doet. Dat kost niks maar maar je schakelt voor die middag een extra clausule in zeg maar :yes:

Geen idee wat het kost maar wij hebben losse hulpen en stagaires ook gewoon meeverzekerd. Vooral nuttig voor de Nordwin stagaires aangezien de verzekering vd school officieel niet dekt als er geen stage contract is en we daar
vaker niet dan wel een contract zien
hendrik83

Beroep: werkverschaffer voor een leger ambtenaren

Berichtdoor poekske » ma jun 10, 2019 15:31

Arbeidsongevallen verzekering is dit. Je hebt een contract voor personeel maar wie en wanneer ze werken verrekenen ze pas na het gepasseerd jaar. Ik moet bvb ook niet melden wanneer wie hier is, dit word het volgend jaar aangerekend hoeveel personeel er was
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Kasé5 » ma jun 10, 2019 21:14

Kasé5 schreef:https://nos.nl/artikel/2282085-deksteen-van-drents-hunebed-gevallen.html

Ik wou 'm in het IJsselmeer gooien :idea:

Duurde ff voordat het kwartje viel geloof ik :? maar inmiddels weet iedereen wel òf en hòe die vervanging regelt.
Nu alleen nog ff datum en plaats :?: :wink:
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor G.U. » ma jun 10, 2019 21:44

Kasé5 schreef:
Kasé5 schreef:https://nos.nl/artikel/2282085-deksteen-van-drents-hunebed-gevallen.html

Ik wou 'm in het IJsselmeer gooien :idea:

Duurde ff voordat het kwartje viel geloof ik :? maar inmiddels weet iedereen wel òf en hòe die vervanging regelt.
Nu alleen nog ff datum en plaats :?: :wink:

(y)
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor pinguin » ma jun 10, 2019 22:55

Henk schreef:Nooit geweten dat zoiets te verzekeren was...
Kost paar tientjes, dacht 3 per jaar maar kan inmiddels 4 zijn.

trying to live up....
pinguin

VorigeVolgende

Keer terug naar Community