Welk ras stier op blauwe kruisling vaarzen?

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Welk ras stier op blauwe kruisling vaarzen?

Berichtdoor Stephan » wo jun 05, 2019 16:04

Ik heb enkele blauwe kruisling vaarzen lopen super mak en mooi! Maar heb ook enkele dikbillen lopen maar wil veranderen naar geen keizersnedes meer.

Nu was mijn vraag wel ras kan ik het beste op m'n blauwe vaarzen zetten zodat ze natuurlijk afkalven?
Wil ze niet wegdoen want ze zijn zo mak. Had gedacht aan Vlaams rood of mrij? Iemand hier ook ervaring mee? De kalfjes mogen bij de koe drinken maar ook dat ze nog iets opleveren.

Hoor graag reacties en ervaringen!
Stephan

Re: Welk ras stier op blauwe kruisling vaarzen?

Berichtdoor G.U. » wo jun 05, 2019 17:24

Gewoon weer met blauwe insemineren en limousinvaarsjes kopen en genoeg knuffelen :yes: de blauwen afmesten en weg doen
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Erikjan » do jun 06, 2019 09:38

Flechvieh vlees is een optie. Zelf ga ik een paar flechvieh pinken met ze insemineren: https://shop.crv4all.nl/shop/nl/sire/OV ... 0Vlachovic
Erikjan

Beroep: boer
Interesses: Fleckvieh, bèta caseïne en alles rondom de boerderij.

Berichtdoor hulsteins » do jun 06, 2019 22:01

Stephan schreef:Ik heb enkele blauwe kruisling vaarzen lopen super mak en mooi! Maar heb ook enkele dikbillen lopen maar wil veranderen naar geen keizersnedes meer.

Nu was mijn vraag wel ras kan ik het beste op m'n blauwe vaarzen zetten zodat ze natuurlijk afkalven?

kheb 't 3 x moeten lezen om 't te snappen
maar wil je de evt vrouwelijke kalfjes aanhouden of zijn alle kalfjes zo ie zo een eindproduct ?
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor Henk » vr jun 07, 2019 13:42

Stephan schreef:Ik heb enkele blauwe kruisling vaarzen lopen super mak en mooi! Maar heb ook enkele dikbillen lopen maar wil veranderen naar geen keizersnedes meer.

Wil ze niet wegdoen want ze zijn zo mak. Had gedacht aan Vlaams rood of mrij? Iemand hier ook ervaring mee? De kalfjes mogen bij de koe drinken maar ook dat ze nog iets opleveren.

Hoor graag reacties en ervaringen!

Speckle Park :idea: Gegarandeerd kleine kalfjes (35-40 kg) die groeien als een malle (y) :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Stephan » wo jun 19, 2019 19:53

Had ook aan Fleckvieh gedacht. Ik zou de kalfjes verkopen nadat ze na een 4 a 5 maanden bij de koe hebben gelopen. Ik had ook gedacht aan blondes. Dacht misschien zijn er meer mensen die met blauwe kruislingen fokt?!
Stephan

Berichtdoor poekske » wo jun 19, 2019 20:11

Stephan schreef:Had ook aan Fleckvieh gedacht. Ik zou de kalfjes verkopen nadat ze na een 4 a 5 maanden bij de koe hebben gelopen. Ik had ook gedacht aan blondes. Dacht misschien zijn er meer mensen die met blauwe kruislingen fokt?!

Waarom op die leeftijd verkopen?
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor hulsteins » wo jun 19, 2019 20:29

Stephan schreef:Had ook aan Fleckvieh gedacht. Ik zou de kalfjes verkopen nadat ze na een 4 a 5 maanden bij de koe hebben gelopen. Ik had ook gedacht aan blondes. Dacht misschien zijn er meer mensen die met blauwe kruislingen fokt?!

INRA 95 : JILOUK
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor Stephan » wo jun 19, 2019 20:40

@poekske de kalveren mogen hier altijd bij de koe drinken tot die leeftijd hier is veel natuurgebied. De koopman heeft ze het liefst rond die leeftijd. En wij vinden het altijd het leukste en beste koe met kalf
Stephan

Keer terug naar Koe en fokkerij