Gras 2019

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: Gras 2019

Berichtdoor sivert » zo jun 23, 2019 22:01

Wij hebben het natuurbeheer op eigen land, dat mocht vanaf 15 juni worden gemaaid. Voor een uitgestelde maaidatum staat een extra vergoeding. We hebben daarom een deel 22 juni van gemaakt en een deel 1 juli.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor jan.nl » zo jun 23, 2019 22:14

M H schreef:Hier vorige week maandag gemaaid. Woensdag en donderdag dik 35 mm erin gehad. Vandaag weer gaan schudden. Aankomende dinsdag hopelijk hooi. Ondergrond was nog kletsnat. Rij hier op huiskavel nog overal door plassen heen. Zo het gegoten heeft afgelopen 2 weken. 150 mm komt aardig in de buurt

Dacht dat je alles had gedraineerd :|
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Nix » ma jun 24, 2019 05:45

@mh Ik hoop dat het je lukt hooi maken met en zeik natte ondergrond. Met z'n situatie heb ik wel eens balen na een week rokend buiten gereden. Hier aan de kust vindt ik het trouwens niet echt scherp drogend weer.
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt aan iedereen gedacht
Nix

Beroep: tob-boer

Berichtdoor M H » ma jun 24, 2019 12:31

Nix schreef:@mh Ik hoop dat het je lukt hooi maken met en zeik natte ondergrond. Met z'n situatie heb ik wel eens balen na een week rokend buiten gereden. Hier aan de kust vindt ik het trouwens niet echt scherp drogend weer.

Gaat lukken. Grond is nu droger. En ik moet er wel plastic omheen doen. Heb geen plek om binnen op te slaan. Anders is het idd spannend. Elke seconde dat ze langer liggen. Zuigen de pakken water op. Maar droogt hier nu als een jekko. Met zon en wind
M H

Berichtdoor auke » ma jun 24, 2019 18:20

geen gras om te maaien of te hooien. Ben alles nodig voor de koeien
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor jan.nl » di jun 25, 2019 07:50

Voor boeren op het veen mooie kans om een klei boerderij op te zoeken :yes:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1768147 ... oor-boeren
jan.nl

Berichtdoor G.U. » di jun 25, 2019 08:36

jan.nl schreef:Voor boeren op het veen mooie kans om een klei boerderij op te zoeken :yes:

Die groenen krijgen het toch weer voor elkaar om een miljard vrij te maken om landje pik te doen (n)
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor sivert » di jun 25, 2019 09:06

G.U. schreef:
jan.nl schreef:Voor boeren op het veen mooie kans om een klei boerderij op te zoeken :yes:

Die groenen krijgen het toch weer voor elkaar om een miljard vrij te maken om landje pik te doen (n)

Klei is wel stukken beter dan veen. Als de overheid dat wil betalen waarom niet?
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor jan.nl » di jun 25, 2019 09:22

G.U. schreef:

Weet niet of dat alleen de groenen zijn,wel weet ik zeker dat veen zakt...en als de politiek met een zak geld komt moet je deze kans niet voorbij laten gaan.
jan.nl

Berichtdoor Mellek » di jun 25, 2019 11:28

We hebben hier ook wel een gedeelte veen, dat is met dit weer de mooiste grond, maar als ik zat in echt veenweidegebied, inderdaad ook laten uitkopen en zand kun je ook best boeren als het niet té hoog en schraal is, alleen is die subsidiepot met 10-20 boeren wel op, dus dat haalt ook niet echt aan.
Mellek

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor Talis » di jun 25, 2019 11:37

Mellek schreef:We hebben hier ook wel een gedeelte veen, dat is met dit weer de mooiste grond, maar als ik zat in echt veenweidegebied, inderdaad ook laten uitkopen en zand kun je ook best boeren als het niet té hoog en schraal is, alleen is die subsidiepot met 10-20 boeren wel op, dus dat haalt ook niet echt aan.
Wij zitten ook prima op veen.! Met wat hogere zandgronden erbij. Is prima te doen. En met deze regelgeving komt er toch geen opvolging. Dus zingt mijn tijd wel uit..

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
Talis

Berichtdoor Richt » di jun 25, 2019 12:05

Talis schreef:
Mellek schreef:We hebben hier ook wel een gedeelte veen, dat is met dit weer de mooiste grond, maar als ik zat in echt veenweidegebied, inderdaad ook laten uitkopen en zand kun je ook best boeren als het niet té hoog en schraal is, alleen is die subsidiepot met 10-20 boeren wel op, dus dat haalt ook niet echt aan.
Wij zitten ook prima op veen.! Met wat hogere zandgronden erbij. Is prima te doen. En met deze regelgeving komt er toch geen opvolging. Dus zingt mijn tijd wel uit..

Tja of goed kasseren, en aan het einde iets te verkopen hebben

Sent from my iPhone using Tapatalk
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Talis » di jun 25, 2019 12:22

Ja. Gewoon zorgen dat je net bedrijf hebt wat goed op orde is. Maar ik kan me niet voorstellen dat de Kids over 20 jaar zin hebben om boel over te nemen..

Talis

Berichtdoor G.U. » di jun 25, 2019 12:39

Zeg nooit nooit. Geen idee hoe het er over tien of twintig jaar voorstaat. Nouja, geen idee... ik denk dat er dan een chronisch tekort aan boeren is en de blijvers nog groter en intensiever worden en de rest geasfalteerd of natuur wordt
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Talis » di jun 25, 2019 12:47

G.U. schreef:Zeg nooit nooit. Geen idee hoe het er over tien of twintig jaar voorstaat. Nouja, geen idee... ik denk dat er dan een chronisch tekort aan boeren is en de blijvers nog groter en intensiever worden en de rest geasfalteerd of natuur wordt
Zeg ik ook niet.. Maar ben er bang voor dat er inderdaad een tekort aan boeren komt. En alleen de hele groten blijven over.. Precies wat ze niet willen sturen ze met alle regels en onzin op aan.

Talis

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en voer