Gras 2019

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: Gras 2019

Berichtdoor G.U. » di jun 25, 2019 13:29

Talis schreef:
G.U. schreef:Zeg nooit nooit. Geen idee hoe het er over tien of twintig jaar voorstaat. Nouja, geen idee... ik denk dat er dan een chronisch tekort aan boeren is en de blijvers nog groter en intensiever worden en de rest geasfalteerd of natuur wordt
Zeg ik ook niet.. Maar ben er bang voor dat er inderdaad een tekort aan boeren komt. En alleen de hele groten blijven over.. Precies wat ze niet willen sturen ze met alle regels en onzin op aan.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Juist. En als je ze dat verteld dan staan ze je met een paar domme grote ogen aan te kijken
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor john jakobs » di jun 25, 2019 14:42

zoals met zoveel dingen moet het eerst kapot zijn voor het beter wordt
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor boer pieter » di jun 25, 2019 20:36

Roep ik al jaren niet te groot worden
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor G.U. » di jun 25, 2019 22:02

boer pieter schreef:Roep ik al jaren niet te groot worden

Maar wanneer ben je te groot? Want als het aan die grachtengordeljuppen ligt dan moet het landschap veel kleinschaliger en meer kleine bedrijven. Maar als ze nu al niet tevreden zijn met een gemiddeld nederlands bedrijf van +- 100 koeien, hoe groot mag je dan wel zijn is 60 dan een betere max?? Juist die kleinere bedrijven met een 40, 50, 60 koeien verdwijnen het snelst. En dat is wel te wijten aan de stapeling van alle regelgeving. Niet alleen van rvo maar ook van frica. En dat is gewoon hartstikke jammer. De politiek heeft zijn mond vol van andere verdienmodellen, maar ik geloof daar niet in. Inkomsten van een melkveebedrijf zijn hoofdzakelijk melkgeld, omzet uit vee en glb gelden. Al het andere heeft heeft vaak weinig met koeien melken te maken
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Henk » wo jun 26, 2019 13:16

Gras 2e snede mooi droog aan de bult gekregen (y) Het reed nog prima vast (y) Gisteren afgemaakt en tegen het middaguur kon het plastic dr op. Man man wa 'n kapotmakerij :yes: Het zwarte plastic werd in de brandende zon binnen een minuut zo heet dat je het niet eens meer kon vastpakken :no: Plastic er maar zo goed als mogelijk was opgedaan. Daarna lekker onder een lauwe douche gehangen (y) en rest van de dag mooi binnen in de 'koelte' gebleven :yes:
Vanmorgen vroeg eruit. Was lekker fris buiten (y) vochtig en tikje mistig, dus ideaal om de kuilkleden erop te trekken en bandjes te slingeren :yes:
Gras groeit momenteel als 'n malle (y) :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor boer pieter » wo jun 26, 2019 14:37

hier ook even koeler dan gisteren,man wat was het warm ,gras gaat hier ook mooi ,en mais is hier ook dicht maar op veel plekken al mais gezien met gedraaide bladeren ,wij hebben nog een dikke stort bui gehad paar dagen geleden heeft wel geholpen (y)
boer pieter

Berichtdoor Antbo » wo jun 26, 2019 17:30

Wat is de voederwaarde van beheers gras hooi maaien na 15 juni ( VEM , DVE , RE )per kg DS / product , grond is zandgrond .

of hoe is de verhouding tegenover gedorsen engels raaigras hooi .
Antbo

Berichtdoor Flyinghollander » wo jun 26, 2019 20:45

Iemand die goed koeien kan managen kan je beter 5.000 koeien geven dan 50 koeien, qua tijd scheelt het niet veel voor deze persoon. Dan kan je wel met minder boeren toe, maar het is natuurlijk niet een goeie weg, dat er steeds minder interesse hebben.
Flyinghollander

Berichtdoor sivert » wo jun 26, 2019 21:08

Vandaag hooi geperst, totaal 221 balen. Van het vogeltjeland hadden we van 7 ha 160 balen
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Talis » wo jun 26, 2019 21:12

Antbo schreef:Wat is de voederwaarde van beheers gras hooi maaien na 15 juni ( VEM , DVE , RE )per kg DS / product , grond is zandgrond .

Bij ons 745 vem 60 dve 130 re 100 suiker

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
Talis

Berichtdoor hulsteins » wo jun 26, 2019 22:10

Antbo schreef:Wat is de voederwaarde van beheers gras hooi maaien na 15 juni ( VEM , DVE , RE )per kg DS / product , grond is zandgrond .

als HENK een kuilmonster neemt weet je 't
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor Henk » do jun 27, 2019 10:04

:lol: :lol: da's dan jammer voor lullie want ik steek al een paar jaar geen kuilen meer :no:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor boer pieter » do jun 27, 2019 15:15

Flyinghollander schreef:

Iemand die goed koeien kan managen kan je beter 5.000 koeien geven dan 50 koeien, qua tijd scheelt het niet veel voor deze persoon. Dan kan je wel met minder boeren toe, maar het is natuurlijk niet een goeie weg, dat er steeds minder interesse hebben.

En waar komt dat van denk je
boer pieter

Berichtdoor jan.nl » do jun 27, 2019 15:54

sivert schreef:Vandaag hooi geperst, totaal 221 balen. Van het vogeltjeland hadden we van 7 ha 160 balen

Vandaag beetje door zuiden gecrost ,overal waren boeren aan het hooien,grote en kleine balen... :wink:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor pinguin » do jun 27, 2019 16:50

Als je nog iets voederwaarde wilt, niet hooien maar zo vers mogelijk inkuilen! Heb hier veel natuurland eerste snede gaat hark direct achter de maaier aan en zo snel mogelijk inkuilen.

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk
trying to live up....
pinguin

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en voer