Lely opstart Nestor blog

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Lely opstart Nestor blog

Berichtdoor M H » za jun 22, 2019 17:15

Henk schreef:
maistro schreef:
Klopt hier kwam rmo altijd om ca 07:00 dat met jonge kinderen ging niet werken attentie koeien dan voor of na de tijd

Heel dat 'jonge-kinderen-gedoe' heb ik nooit niet gesnapt alhoewel die van ons ook ooit jong waren :)

Als je er een hand vol hebt. Is het best wel een dingetje. :wink:
M H

Berichtdoor Kasé5 » zo jun 23, 2019 21:14

nestor973 schreef:Als ik ergens boven de 1.2mlj raak zal ik al veel gelukkiger zijn dan nu :mrgreen:

:shock: :shock: Als ik met een jaar 1,2 milj geleverd heb gaan ze weer retour afzender :yes: :yes:
Met m'n oude Lavals leverde ik de laatste jaren al 13 ton en heb nu ook nog een grotere tank gekocht dus...
Trouwens, een goeie kennis hier vlakbij levert met een dubbele Sac al 13 jr 11 ton per jaar :wink: . In een oude stal en hij moet door omstandigheden vaak hele dagen van huis.
Het merk is maar 1 factor.
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor nestor973 » zo jun 23, 2019 22:36

Kasé5 schreef: :shock: :shock: Als ik met een jaar 1,2 milj geleverd heb gaan ze weer retour afzender :yes: :yes:

Dan had je beter m'n galaxy gekocht , mij hoef je daar geen blaasjes over wijs te maken. Het is geen robot
die 1.1 mlj op een deftig manier kan melken. En zo heel ver zitten we daar niet vanaf, maar ik wil gewoon
doorgroeien. Ik denk niet dat ik mij hoef te schamen als ik straks 120 koeien aan de melk heb van 10.000kg
gemiddeld, jij spreekt alsof dat echt slecht melken is, vind ik toch beetje van de pot gerukt.
nestor973

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Al wat melkt geeft en vliegt, liefst niet gecombineerd.

Berichtdoor postma friesland » ma jun 24, 2019 01:30

10000 gemiddeld is 32 liter per dag. Heb je 120 koeien jaarrond aan de milk is dat 1,436,000 kg melk per jaar. Dus die 1.2 kun je gerust naar boven opschroeven

Sent from my iPhone using Tapatalk
postma friesland

Beroep: dairy farmer
Interesses: koeien, voeren.

Berichtdoor maistro » ma jun 24, 2019 08:02

Kasé5 schreef:
nestor973 schreef:Als ik ergens boven de 1.2mlj raak zal ik al veel gelukkiger zijn dan nu :mrgreen:

:shock: :shock: Als ik met een jaar 1,2 milj geleverd heb gaan ze weer retour afzender :yes: :yes:
Met m'n oude Lavals leverde ik de laatste jaren al 13 ton en heb nu ook nog een grotere tank gekocht dus...
Trouwens, een goeie kennis hier vlakbij levert met een dubbele Sac al 13 jr 11 ton per jaar :wink: . In een oude stal en hij moet door omstandigheden vaak hele dagen van huis.

Dan moet 1,5 miljoen met A5 wel willen 1,7 miljoen VMS
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor Grazy » ma jun 24, 2019 16:27

maistro schreef:
Kasé5 schreef:

Dan moet 1,5 miljoen met A5 wel willen 1,7 miljoen VMS

Waarom zou een VMS meer kunnen melken :?: :?: https://vimeo.com/290534657
Grazy

Beroep: Master Grazier

Berichtdoor maistro » di jun 25, 2019 11:56

Dan moet 1,5 miljoen met A5 wel willen 1,7 miljoen VMS[/quote]
Waarom zou een VMS meer kunnen melken :?: :?: https://vimeo.com/290534657[/quote]

Qua aansluittijd wint a5 maar door beter voorbehandelen en een betere melktechniek (melkstroom gestuurd vacuum en pulsatie slag/verhouding) gaat de boxtijd het winnen van de lely
9/10 koeien per uur
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor Roderick » di jun 25, 2019 14:47

maistro schreef:Dan moet 1,5 miljoen met A5 wel willen 1,7 miljoen VMS

Waarom zou een VMS meer kunnen melken :?: :?: https://vimeo.com/290534657[/quote]

Qua aansluittijd wint a5 maar door beter voorbehandelen en een betere melktechniek (melkstroom gestuurd vacuum en pulsatie slag/verhouding) gaat de boxtijd het winnen van de lely
9/10 koeien per uur[/quote]

Dat melkstroom gestuurde pulsatie :?: , werkt dat :?:
De GEA monoboxen hebben het nu ook, maar ik heb het nog afstaan :oops:
Toen wij overschakelde van normale tepelvoering naar milkrites werd het vacuum en pulsatieverhouding ook aangepast, maar sommige koeien moesten daar enorm aan wennen. Nu gaat zo'n botje dat veranderen elke keer dat die koe gemolken wordt terwijl ze aan het melken is. :?

Als het wel werkt zou je dus de meeste melk uit een monobox moeten kunnen halen :yes: :yes: , hangt net zo snel onder als een Lely, en melkt als een VMS :wink: 8) 8)
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Grazy » di jun 25, 2019 15:55

maistro schreef:Dan moet 1,5 miljoen met A5 wel willen 1,7 miljoen VMS
Waarom zou een VMS meer kunnen melken :?: :?: https://vimeo.com/290534657

9/10 koeien per uur

Melkstroom gestuurd vacuum en pulsatie heeft mijn oude A3 ook al :yes: Vacuum heb ik aan pulsatie niet.
Grazy

Beroep: Master Grazier

Berichtdoor maistro » ma jul 01, 2019 07:31

@nestor mooi man , morgen gaat het dus gebeuren ben benieuwd hoe je het verschil ervaart in melken ?

Die a5 's worden als warme broodjes verkocht
maistro

Berichtdoor maistro » di jul 02, 2019 15:41

Gaat mooi!

Vaarzen hoe gaat dat ? Is arm sneller dan vaars?
maistro

Berichtdoor nestor973 » di jul 02, 2019 19:38

Heey !

wel ik kan met een gerust hart zeggen dat deze robot gewoon gigantisch goed koeien kan aansluiten en
melken. Om maar een voorbeeld te geven :

Vaars 5112 word hier al 11.5m handmatig aangesloten, het was/is uiteindelijk een goed vaarsje maar het liet
zich helemaal niet aansluiten , en als ze bijna leeg gemolken was dan gooide ze altijd de bekers er vanonder.
Vanavond stond ze de 3e keer in de Lely, en heeft zich zonder problemen laten melken. Ze gooide ook naar het einde
toe de poten wel es in de lucht, maar ze kreeg snel door dat ze de bekers er niet zomaar kon onderuit slaan.
We stonden er met grote ogen op te kijken, en vind het nu bijzonder jammer dat ik het heb vertikt om ze te
insemineren.

Deze robot is gebouwd om koeien te melken. De vorige was dat duidelijk niet.

De rest zal ik op de blog wel even aanvullen :-)
nestor973

Berichtdoor G.U. » di jul 02, 2019 22:02

Mooi om te lezen dat het zo goed gaat met de nieuwe robbie (y) (y)
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor maistro » wo jul 03, 2019 08:45

Top nestor en dan te bedenken dat je onlangs nog met een melkstal in het hoofd zat..
Hoop dat het verder goed gaat vertel binnenkort ff hoe het bezoekgedrag verloopt aantal melkingen en weigeringen ben benieuwd naar verschil
Succes verder
maistro

Berichtdoor nestor973 » wo jul 03, 2019 10:28

maistro schreef:Top nestor en dan te bedenken dat je onlangs nog met een melkstal in het hoofd zat..

:mrgreen: :lol: Ik mag er niet aan denken.
nestor973

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en melken