Welke voermengwagen deel 3

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: Welke voermengwagen deel 3

Berichtdoor MelkboerLuc » za maart 16, 2019 10:23

Henk schreef: ontopic maar weer

Henk (y)
Freedom of speech: je hebt altijd het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk gelijk had ---> Bedrijf
MelkboerLuc

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Koeien + melk

Berichtdoor jan.nl » za maart 16, 2019 10:40

MarcB schreef:Voerwagen (bvl 24m3) is nu 8 jaar. Wat is wijsheid. De driehoeken tussen de vijzels beginnen te scheuren, vijzels zou ik over een max 1,5 jaar moeten vervangen. Of de wagen helemaal opgebruiken en over 2á3 jaar de wagen vervangen.

Als ik het zo lees gebruik je de wagen goed :yes: ,gewoon inruilen voor nieuwe trioliet voerwgen,40000 heb je nieuwe. :yes:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor poekske » za maart 16, 2019 10:42

Hoeveel koeien voert die? 40000 verslijte' in 8 jaar lijkt me veel
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor melker » za maart 16, 2019 10:54

We zijn nu overdekte voerbunkers aan het bouwen en een voorziening om snel water te kunnen bijmengen, op termijn de krachtvoerautomaten er uit knikkeren en vrij gekomen plaatsen weer ligboxen plaatsen. BIj PlanetProof eisen moet iedere koe ligplaats hebben en kunnen er nog wel 30 boxen bij.
Die voerwagens gewoon opbruiken, staan bij dealer veel op voorraad meesten gaan in oud ijzer, soms zit er nog wat bruikbaars aan maar zijn niks waard net als meeste grote oude machines.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor malle's kvæg » za maart 16, 2019 12:02

jan.nl schreef:
MarcB schreef:Voerwagen (bvl 24m3) is nu 8 jaar. Wat is wijsheid. De driehoeken tussen de vijzels beginnen te scheuren, vijzels zou ik over een max 1,5 jaar moeten vervangen. Of de wagen helemaal opgebruiken en over 2á3 jaar de wagen vervangen.

Als ik het zo lees gebruik je de wagen goed :yes: ,gewoon inruilen voor nieuwe trioliet voerwgen,40000 heb je nieuwe. :yes:

40000 euro voor een nieuwe trioliet , dat redt je niet in denemarken. hebben onlangs voor een nieuwe trioliet 34 m3 gekeken . met wat we er op wilden kosten het 450.000 kr. hebben nu een peecon 36 m3 gekocht. voor dezelfde prijs. hebben nog een keenen te koop
malle's kvæg

Beroep: veehouders
Interesses: koeien en paarden

Berichtdoor W.A » za maart 16, 2019 12:23

Hier ging Peecon ook heel stukje onder trioliet door! Zonder kwaliteitverlies denk ik.
Bij aanschaf en veel wagens te voeren...opletten dat je hardox of rvs bekleding besteld.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor boer pieter » za maart 16, 2019 17:20

h.groothuis schreef:
boer pieter schreef:Ik zou als Ik jou was eens met een lease maatschappij bellen hebben misschien wel wat staan er stoppen hier genoeg anders zou ik voor nieuwe gaan. Daar komt nog bij dat vorig jaar een goed jaar is geweest en voor volgend jaar lijkt de Melkprijs ook goed

Zoals jij het zegt ga je geld uitgeven wat je volgend jaar en dit jaar jaar nog (hoopt) te gaan krijgen :roll: :wink:

Vooruitzichten zijn goed we hebben ook allemaal een mooie bonus gehad van arla dus nu is het wel de tijd om een Handel te maken
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Flyinghollander » za jun 08, 2019 11:31

boer pieter schreef:dat zeg jij nu wel en ik hoor het ook wel regelmatig ,maar waarom is dat zo ,een medewerker mag wel melken kalfjes oppassen wat in mijn ogen net zo belangrijk is ,maar voerladen ,jullie doen net of dat hogere wiskunde is ,heb zelf ook jaren voor andere boeren gewerkt en daar ook heel wat karretjes voer geladen zo moeilijk is dat nou ook weer niet ,vooral boeren met 200 300 koeien voeren altijd zelf omdat bla bla ,volgens mij hebben ze gewoon geen zin in melken en gaan ze zelf een beetje in de trekker of loader zitten :yes:
en op grote bedrijven met 1000 koeien of meer hebben ze toch vaste mensen voor dat werk ,waarom altijd alles controleren daar door krijg je volgens mij ook scheve gezichten ,vertrouwen is helemaal weg (n) overal cameras lekker werken

https://www.dairyherd.com/article/update-three-retailers-pull-fairlife-fair-oaks-farm-responds?fbclid=IwAR3On0XQcGLK7nV77w7IsZZfGx8iwSyk5Jz2180p9Sn-vF5cD5_PL8_lLPo

McCloskey said, "I am focusing on putting cameras anywhere on the property where we have any animal and personal interaction. You would ask yourself 'why didn't I do that initially?' Years ago when we set up our animal welfare program this was a big topic of discussion and I made the decision that as we were training our people and our values and training them about animal welfare, that I wanted to build a trust, that we trusted them to do this that we could drive our values and have them carry those values out for us, and I felt that if we used cameras we demonstrated a lack of trust in our people. That was a terrible judgment on my part."

Vertrouwen is goed, controle beter. Je moet de camera's ook niet voor onzinnige dingen gebruiken, als een doekje op verkeerde plek of zoiets.
Flyinghollander

Berichtdoor G.U. » ma jul 08, 2019 08:53

Voor iedereen die zegt dat de pens een mengton is, dat klopt dus niet helemaal

https://www.melkvee.nl/artikel/210982-s ... oeientand/
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Vorige

Keer terug naar Koe en mechanisatie