Nieuwbouwstallen (deel 7)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met huisvesting.

Moderator: Moderators

Re: Nieuwbouwstallen (deel 7)

Berichtdoor wijnbergen » zo jul 21, 2019 19:22

Ca 100€ per m2

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor postma friesland » zo jul 21, 2019 21:17

gydo schreef:
jvt schreef:
Gerben77 schreef:Nieuwe stal in UK.

Afbeelding

Prachtige stal, meer is niet nodig (y) (y)

Dat hangt wel een beetje van het klimaat af :)
Zou graag zo open bouwen maar dat gaat hem niet worden hier :no:

Hier ook gordijnen van 2,70 en 3 meter in de zijkant, gewoon ongeisoleerde betonnen muren van een meter. Je dak verlies je veruit meeste warmte door. Dus wel geisoleerd dak. Tot -45 blijft dat boven 0 in de stal

Sent from my iPhone using Tapatalk
postma friesland

Beroep: dairy farmer
Interesses: koeien, voeren.

Berichtdoor gydo » zo jul 21, 2019 21:48

Hier ook gordijnen van 2,70 en 3 meter in de zijkant, gewoon ongeisoleerde betonnen muren van een meter. Je dak verlies je veruit meeste warmte door. Dus wel geisoleerd dak. Tot -45 blijft dat boven 0 in de stal

Ja nieuwe stal word hier ook 3mtr open maar de hele constructie is vanwege de sneeuw. wel veel zwaarder dan die stal op de foto. Schrok er hier eigenlijk van wat het dak moest kosten. Verder de fundering de rest van de muren trouwens ook geïsoleerd. Better safe then sorry. Afgelopen 2 winters beetje te veel bevroren of mistige stallen gezien :yes:
gydo

Berichtdoor Rob MB » ma jul 22, 2019 08:37

boer pieter schreef:https://www.agrar-plus.dk/assets/images/imagecache/960x540/article/105526_8.jpg
zie je niet veel

Boxen uit Amerika meende ik. Zochten nog een importeur in Nederland.
Rob van MAYO | Mapman zonder map | Woarumme nie?
Rob MB

Berichtdoor Flyinghollander » ma jul 22, 2019 09:16

http://www.cow-welfare.com/en/

volgens mij door hem ontwikkeld als ik mijn niet vergis. En schrijft altijd naar plaatsing plus 5 liter :wink:
Flyinghollander

Berichtdoor Rob MB » ma jul 22, 2019 09:37

Schijnt wel degelijk spul te zijn.

Adverteren met meer liters heb ik nooit begrepen :?
Rob van MAYO | Mapman zonder map | Woarumme nie?
Rob MB

Berichtdoor postma friesland » ma jul 22, 2019 11:07

gydo schreef:

Ja nieuwe stal word hier ook 3mtr open maar de hele constructie is vanwege de sneeuw. wel veel zwaarder dan die stal op de foto. Schrok er hier eigenlijk van wat het dak moest kosten. Verder de fundering de rest van de muren trouwens ook geïsoleerd. Better safe then sorry. Afgelopen 2 winters beetje te veel bevroren of mistige stallen gezien :yes:

Bij jullie zijn. Er paar winters geleden wat teveel stallen plat gegaan inderdaad.

http://www.brtcontracting.com/sigma-rad ... rrier.html

Dit materiaal hebben wij tegen het plafond aan zitten, de claims die ze maken zijn waar, spul werkt echt. In de oude stal veel meer vorst die naar binnen kruipt terwijl deze veel voller is naar volume. En in de zomer is in de nieuwe stal fans altijd veel eerder uit savonds dan oude. Zit er aan Te denke om oude stal ook te doen

postma friesland

Berichtdoor G.U. » ma jul 22, 2019 13:29

Nieuwe droge koeienstal bij melker schiet ook al mooi op. De spanten staan al zag ik vanochtend (y)
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor gydo » ma jul 22, 2019 15:00

postma friesland schreef:Bij jullie zijn. Er paar winters geleden wat teveel stallen plat gegaan inderdaad.

http://www.brtcontracting.com/sigma-rad ... rrier.html

Dit materiaal hebben wij tegen het plafond aan zitten, de claims die ze maken zijn waar, spul werkt echt. In de oude stal veel meer vorst die naar binnen kruipt terwijl deze veel voller is naar volume. En in de zomer is in de nieuwe stal fans altijd veel eerder uit savonds dan oude. Zit er aan Te denke om oude stal ook te doen

Dat spul doe je gewoon tegen de spanten aan voordat je je plafond erin doet? Spuit je er dan nog wel gewoon isolatie bovenop? Dat het warmte binnen houd dat geloof ik wel. Maar waarom zou het sneller afkoelen in de zomer?
Vandaag laatste dag dat ze aan het plafond werken dan zit het erin dus net te laat :roll:
gydo

Berichtdoor postma friesland » ma jul 22, 2019 16:27

Wij hebbe het als vervanger voor plastic (poly) en als afwerking ineen. 2x4 op 2ft en daar het doek tegenaan gespannen. De blow in isolatie er boven op. Kan ook gewoon gebruikt worden om het plastic te vervangen.
De ruimte tussen dak en plafond (attic) word loei heet in de zomer. En na een periode van heet weer duurt het heel lang voordat het weer afkoelt daarboven ook omdat de isolatie de warmte vasthoud als een hittespons. Bij een gewoon plafond gaat dit deze warmte naar onderen uitstralen ook als het buiten afkoelt. Dit doek zorgt ervoor dat de warmte niet naar onderen wordt uitgestraalt

Afbeelding

postma friesland

Berichtdoor gydo » ma jul 22, 2019 18:34

Aha duidelijk (y)
gydo

Berichtdoor maistro » di aug 06, 2019 19:41

We hebben gevel op ZW bij planning van nieuwe stal dit is echter niet ideaal of zou ik de gevel open moeten laten?
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor Richt » wo aug 07, 2019 08:50

maistro schreef:We hebben gevel op ZW bij planning van nieuwe stal dit is echter niet ideaal of zou ik de gevel open moeten laten?

wat bedoel je? ik zou bij nieuwbouw zo bouwen dat alle kanten open kunnen,
https://www.arntjen.com/produkte/tore/referenzen-tore/
zulke deuren in de gevels, en zijkanten die helemaal open kunnen

vind dit opzich heel mooi, evt ZW kant sandwichplaten ipv wind net, en dan de NO kant zo
Afbeelding
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor G.U. » wo aug 07, 2019 09:32

Ik zou sowieso de gevel dicht maken ipv dat windbreekgaas. Dat die onderste drie meter open kan is genoeg. De hele gevel open betekend ook meer lichtinval en dat wil je juist net niet als het heet weer is
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Richt » wo aug 07, 2019 12:19

G.U. schreef:Ik zou sowieso de gevel dicht maken ipv dat windbreekgaas. Dat die onderste drie meter open kan is genoeg. De hele gevel open betekend ook meer lichtinval en dat wil je juist net niet als het heet weer is

Op de Noord Oost kant komt na de middag weinig directe zon, Maar brengt wel jaar rond veel Licht, buurman heeft bijde gevels compleet met licht platen, stal staal pal oost-west met de gevels, krijg je heel veel licht binnen.

Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en stal