Tractoren (deel 4)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: Tractoren (deel 4)

Berichtdoor Berjor » di sep 17, 2019 10:08

en een oude deutz inruilen voor andere ouwe meuk, daar had ik niet direct zin in :cheers:
Berjor

Berichtdoor Flyinghollander » di sep 17, 2019 10:21

G.U. schreef:Voor een paar K heb je ook een 50pk trekker van 30 jaar ofzo die wellicht net zo goed voldoet

Als het allemaal zo manier moet om iets te verdienen kan je ook afvragen of het wel goed allemaal gaat? Beetje je rug sparen met fatsoenlijk spul is wel lekker dat je niet straks half afgesleten thuis zit
Flyinghollander

Berichtdoor Henk » di sep 17, 2019 10:31

Bijzonder dat je je tegenwoordig moet verdedigen wanneer je een Jonge okazie koopt...
Ik ben ooit begonnen met een Fendtje 309 en een ouwe Volvo maar ben toch blij dat ik die niet meer hoef te rije :wink:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor gerrit b » di sep 17, 2019 10:33

Ik ben ook toe aan weer wat anders.. Dus ben benieuwd hoe de praktijk ervaringen zijn met de newholland tsa series? (4cil +-100 pk)
Tsa 100/110
T6010/T6020
gerrit b

Berichtdoor Henk » di sep 17, 2019 10:39

Nee wel met de 6 cil. TSA 135. Hij is eik zwat eender als onze Case Maxxum :yes:
Wat me stoort is dat wanneer ik in de '13' vooruit wil dat de achteruit automatisch terugspringt naar de '9'
Tot de '12'kun je V en T gelijk houden, daarboven niet.
Wellicht dat de 4 cil dezelfde uitvoering hebben :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Mellek » di sep 17, 2019 11:37

Richt schreef:Goede gebruikte oude trekkers moet je ook maar net tegen aan lopen, meeste is niks of is te duur voor wat het is.

Nieuwe 50PK JD heb je ook voor 25K ex BTW, catalogus prijs

Ja ding was relatief duur, maar het had wel alle dagen binnen geslapen (nu niet meer), en boer was er zuinig op geweest.
50 pk is dan net weer te licht, en dan heb je vaak al geen cabine, een nieuwe Deutz heb je ook voor 17.000 geloof ik, maar dan zo;n ding uit India. is wel groen maar heeft verder niks met het merk Deutz te maken, vind het met dat soort trekkers altijd net of je met een hobby en een professional product te maken hebt. Heb er ook wel mee rondgereden zo'n nieuwe maar het werkt allemaal lang niet zo fijn, alleen de buren zien dat je een nieuwe trekker hebt :mrgreen:
Mellek

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor hendrik83 » di sep 17, 2019 12:08

Mellek schreef:
Richt schreef:Goede gebruikte oude trekkers moet je ook maar net tegen aan lopen, meeste is niks of is te duur voor wat het is.

Nieuwe 50PK JD heb je ook voor 25K ex BTW, catalogus prijs

Ja ding was relatief duur, maar het had wel alle dagen binnen geslapen (nu niet meer), en boer was er zuinig op geweest.
50 pk is dan net weer te licht, en dan heb je vaak al geen cabine, een nieuwe Deutz heb je ook voor 17.000 geloof ik, maar dan zo;n ding uit India. is wel groen maar heeft verder niks met het merk Deutz te maken, vind het met dat soort trekkers altijd net of je met een hobby en een professional product te maken hebt. Heb er ook wel mee rondgereden zo'n nieuwe maar het werkt allemaal lang niet zo fijn, alleen de buren zien dat je een nieuwe trekker hebt :mrgreen:

Hier in de omgeving een paar die zo'n budget jd hadden. met 3000 uur koppeling versleten en als reactie op de opmerking dat dat wel rap was "ja wat verwacht je voor dit geld"
hendrik83

Beroep: werkverschaffer voor een leger ambtenaren

Berichtdoor Richt » di sep 17, 2019 12:27

gerrit b schreef:Ik ben ook toe aan weer wat anders.. Dus ben benieuwd hoe de praktijk ervaringen zijn met de newholland tsa series? (4cil +-100 pk)
Tsa 100/110
T6010/T6020

wij hadden een 2005 TS100A met supersteer, goede trekker, weinig problemen, nog niet als teveel elektronica, fijne trekker, maar vind de JD 6330 die we nu hebben toch net iets fijner rijden met voorlader werk (vooral de Power Quad bak die ik in 5000 uur nog nooit gekalibreerd heb waar we dat bij de TSA een à twee keer per jaar deden.)
Dat wat Henk zegt over terug schakelen klopt ook bij de 4cyl, maar denk ook dat als je in de 13 achteruit schakelen wilt je de trekker snel afslaat of je de koppeling moet laten slippen wat ook niet ideaal is, ik vond dat juist wel handig, ook als je steeds in 9 achteruit en in bvb 11/12 vooruit rijd ging dat wel vanzelf in die versnelling terug, dat mis ik op men JD dan weer...

En ik persoonlijk zou niet snel een 30 jaar oude trekker kopen voor iets dat elke dag draaien moet, maar moet iedereen lekker zelf weten.
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Hookwood Holsteins » di sep 17, 2019 12:52

G.U. schreef:Voor een paar K heb je ook een 50pk trekker van 30 jaar ofzo die wellicht net zo goed voldoet

Nou idd, 6 jaar geleden een Renault 551 gekocht van een gestopte boer. Had hem in 1979 nieuw gekocht en had toen 6000 uur gelopen. Altijd bij de dealer onderhouden en een paar jaar ervoor nog gerestaureerd. Betaalde ik toen 4500 euro voor en dat is ie nu nog wel waard volgens mij. Buiten een nieuwe waterpomp, kostte meen ik een tientje of 6 plus de montagekosten, en de reguliere beurten geen kosten op gehad. Staat dagelijks hier voer te mengen en daarnaast nog wat schudden en harken. Draait superkort dus ideaal voor mijn 9 kuubs Strautman menger.
Hookwood Holsteins

Berichtdoor Roderick » di sep 17, 2019 13:10

Tja, in NL wordt je verketterd als je een gebruikte Fendt koopt, want dan doe of leef je veelste luxe. :lol: :lol:
Past niet in de calvanistische gedachte :roll:

Ook al willen veel mensen je anders wijsmaken is een Fendt per draaiuur nix duurder dan vele mindere merken.
Buiten dat is de NL verhouderij de enigste beroepsgroep waar je door colleges geprezen wordt wanneer je in armoede leeft en werkt.

Ieder zijn eigen dingetje, maar als ik zoveel tijd, geld en energie ergens in steek, wil ik er ook de vruchten van kunnen plukken :yes: :yes: :cheers:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor wit » di sep 17, 2019 14:54

Een trekker die 365 dagen per jaar voor de menger staat mag gerust een betrouwbaar oudje zijn :yes:
heeft niks met armoede te maken :no:
En er word ook niemand verketterd als hij wel een Fendt koopt :no:
Ik vroeg me alleen af of hij er meer werkzaamheden mee ging doen omdat hier zo'n trekker niet gekocht zou worden om alleen voor de menger te staan.
wit

Berichtdoor Roderick » di sep 17, 2019 15:07

Nou hier wel.
En nieuw ook :yes: , want die trekker draaid veruit de meeste uren per jaar. :yes:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Flyinghollander » di sep 17, 2019 15:43

In DK hadden we de trekker 1 jaar maar, NH draaide 12 uur per dag voor de menger, voer aanpushen. Naar jaar weg omdat ie dat heel eind was en betrouwbaarheid minder werd, was de goedkoopste trekker per uur, van alle die we hadden.
Flyinghollander

Berichtdoor wit » di sep 17, 2019 15:52

Roderick schreef:Nou hier wel.
En nieuw ook :yes: , want die trekker draaid veruit de meeste uren per jaar. :yes:

trekker die hier voor de mengert staat draait ook veruit de meeste uren :yes:
En ook nieuw gekocht :yes: is alleen wel lang geleden :mrgreen:
wit

Berichtdoor Arno » di sep 17, 2019 16:41

Is maar net hoeveel uur je hem nodig hebt lijkt me ,in Nederland hadden we een oude 2130 voor de mixer ,voor dat uurtje per dag waarvan je er misschien 20 minuten van in de cabine zat ,zouk geen nieuwe kopen want dan moet je hem ook weer ergens anders voor gebruiken wat betekend dajje altijd aan en aan en afkoppelen bent (n) .
Hier draait mixertrekker zon 2500 per jaar ,en is nog steeds geen nieuwe :lol: ,8050 met ff 10000 erop ,meestal gaat hier de trekker met meeste uren een paar jaar voor de mixer ,daar slijten ze toch het minst :idea:
Rodrico heft wel gelijk verder ,in Nederland word je zwat met de nek aangekeken als je een beetje luxe leeft ,heel hard werken en vooral nix uitgeven zodat je op je 65e kasversleten je x miljoen aan grond en rechten voor een habbekrats kan doorgeven aan de volgende generatie . :wink: :lol: :lol:
Arno

Beroep: koeienmelker

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie