Tractoren (deel 4)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: Tractoren (deel 4)

Berichtdoor Henk » di nov 05, 2019 14:15

jvt schreef:Hier nu de laatste maanden maar 2 trekkers beschikbaar, omdat Valtra kapot staat, ik nog tijd moet vinden om wat banden te wisselen en dan het ding op internet te slingeren. Rustige tijd, dus in principe moet twee trekkers ruim zat zijn, maar grijp toch regelmatig ff mis, weer omhangen, afhangen etc. Nu de tijd ook voor, maar voor de lente komt er toch weer een derde terug of gaan toch weer naar nog meer loonwerk...eea zal ook afhangen van doktersuitslagen komende tijd, schouder was al langer een afgeschreven verhaal maar nu weer het dokterscircuit ingegaan voor de rug, wou er niets van weten en loop al weken krom met pijn die doortrekt in het been, maar nu mais en gras aan de kant zijn wellicht wijs om ook eens wat aandacht aan mezelf te schenken :idea:

Lijkt me wijs (y) Gezondheid komt eerst :yes:
Andere slepper kopen kun je ms beter maar niet meer doen. Die dingen zijn bij jou in notime naar de galemiezen :wink:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor john verhaar » di nov 05, 2019 15:01

Ik heb al 6 hernia's gehad,maar nooit aan geopereerd wel een aantal keren spuitje miracle drugs in me rug gehad laatste X alweer 6 jaar geleden maak 2000 uur per jaar op shovel wel een Volvo en ook nog heel dotje trekker uurtjes wel Fendt en elke dag ff paar oefeningen doen en alles blijft op ze plek met een bijna geen pijn :idea:
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor G.U. » di nov 05, 2019 15:30

john verhaar schreef:Ik heb al 6 hernia's gehad,maar nooit aan geopereerd wel een aantal keren spuitje miracle drugs in me rug gehad laatste X alweer 6 jaar geleden maak 2000 uur per jaar op shovel wel een Volvo en ook nog heel dotje trekker uurtjes wel Fendt en elke dag ff paar oefeningen doen en alles blijft op ze plek met een bijna geen pijn :idea:

(y) zorgen dat de rug sterk blijft, dan blijf je veel ellende voor :yes:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Kasé5 » do nov 07, 2019 13:35

2000 uur shovelen John :? :?
Dat is 6 uur per dag,
Betekent dat dat je het vullen vd mengers niet aan anderen kunt overlaten :?: :?:
integenstelling tot melken :?:
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor Arno » do nov 07, 2019 14:31

Van mn 19e tot 24e veel problemen met rug gehad ,hernia ,wat resulteerde in veel pijn in been en later bijna verlammings verschijnselen in dat been ,resultaat van veel handwerk en straatstenen uithalen en neerleggen.
Tijdje in ziekenhuis en sindsdien goed in de gaten houden ,oefeningen ,houding etc etc ,maar lang op trekkers ,trucks of loaders kan ik nog steeds niet meer als een paar dagen :no:
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor john verhaar » do nov 07, 2019 14:47

Kasé5 schreef:2000 uur shovelen John :? :?
Dat is 6 uur per dag,
Betekent dat dat je het vullen vd mengers niet aan anderen kunt overlaten :?: :?:
integenstelling tot melken :?:

Fout,ik heb gewoon mijn eigen shovel(meeste boeren hebben hier een pick up en die heb ik nie) en daarnaast hebben we nog 4 shovels
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor boer pieter » do nov 07, 2019 15:01

prachtig (y) maar wat doe je dan met die shovel , :shock: want om mee rond te rijden had ik toch liever een pick up :yes:
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Richt » do nov 07, 2019 16:37

boer pieter schreef:prachtig (y) maar wat doe je dan met die shovel , :shock: want om mee rond te rijden had ik toch liever een pick up :yes:

kun je bij het rondrijden gelijk even voer aan douwen, spul weg scheppen, en veel duurder als een pickup zal het per uur ook niet zijn, en je hebt wat meer overzicht :lol:
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor W.A » do nov 07, 2019 19:28

Ben toch blij met me'n hillux! ( contant betaald natuurlijk ;-) )Zet hem wel soms aan de kant met kuil aanrijden...

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor jvt » do nov 07, 2019 19:55

hier een 500 uur per jaar op shovel en nog een 500 per jaar op de skidsteer, laatste is nu niet echt het meest comfortabele op dit moment. Trekkeruren toch ook nog gauw een 800 voor mezelf en ja, ook daar zit veel verschil in comfort nu. Maar nooit geen rugklachten gehad eigenlijk, schouder is ander verhaal.
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor Kasé5 » vr nov 08, 2019 02:28

boer pieter schreef:prachtig (y) maar wat doe je dan met die shovel , :shock: want om mee rond te rijden had ik toch liever een pick up :yes:

Snap het toch niet John, als je met jou omvang nog 6 uur per dag op de shovel rijdt zijn er bepaalde zaken die je niet aan anderen kunt overlaten :no:
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor G.U. » vr nov 08, 2019 07:30

Als je zoveel koeien hebt, heb je dan een reden nodig om op de shovel om te rijden?
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor john jakobs » vr nov 08, 2019 11:22

is vort opa toch en wat doen die ,,,,, wa opruimen met de loader :mrgreen:
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Corjan » vr nov 08, 2019 11:53

Ja een pickup, fiets of Juno is mischien wel een goede optie voor John :yes: :lol:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Hookwood Holsteins » vr nov 08, 2019 12:01

Corjan schreef:Ja een pickup, fiets of Juno is mischien wel een goede optie voor John :yes: :lol:
In zo'n dikke Volvo shovel zit je mooi hoog, dan ontgaat John niks als ie er mee rond rijdt over de farm

Verstuurd vanaf mijn G8441 met Tapatalk
Hookwood Holsteins

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie