compackt voeren

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: compackt voeren

Berichtdoor kobonde » do nov 07, 2019 15:16

Ik ken de situatie in USA niet, maar groeien vam de RC en tegelijkertijd de totale schuld verlagen dat lukt in de EU niet.
Op een gegeven moment ga je zoveel belasting gaat betalen, dat je cachflow negatiev wordt.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor poekske » do nov 07, 2019 15:29

Door de grootte van jullie bedrijven kan je eigen bank spelen?
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Grazy » do nov 07, 2019 17:11

kobonde schreef:Ik ken de situatie in USA niet, maar groeien vam de RC en tegelijkertijd de totale schuld verlagen dat lukt in de EU niet.
Op een gegeven moment ga je zoveel belasting gaat betalen, dat je cachflow negatiev wordt.

Ik snap hier geen zak van :? Je moet je afschrijvingen een beetje op peil houden, of je dat doet van RC of financiert maakt natuurlijk geen zak uit :no: betalen moet je toch. Door land af te lossen moet je belasting betalen maar dat doe ik graag :yes:
Grazy

Beroep: Master Grazier

Berichtdoor poekske » do nov 07, 2019 17:18

Ligt misschien aan het feit dat je in de EU meer belasting betaald?
poekske

Berichtdoor postma friesland » do nov 07, 2019 18:58

Ligt aan de bedrijfs vorm, in een corporatie (LTD) 13 % over winst in Canada

Sent from my iPhone using Tapatalk
postma friesland

Beroep: dairy farmer
Interesses: koeien, voeren.

Berichtdoor arnoud » do nov 07, 2019 19:11

Hoogste schaal in DE (alles boven halve ton winst)42% Belast :twisted:
arnoud

Beroep: boer

Berichtdoor kobonde » do nov 07, 2019 19:13

Grazy schreef:
kobonde schreef:Ik ken de situatie in USA niet, maar groeien vam de RC en tegelijkertijd de totale schuld verlagen dat lukt in de EU niet.

Ik snap hier geen zak van :? Je moet je afschrijvingen een beetje op peil houden, of je dat doet van RC of financiert maakt natuurlijk geen zak uit :no: betalen moet je toch. Door land af te lossen moet je belasting betalen maar dat doe ik graag :yes:

Het maakt heel veel uit, als je zegt als je investeert van de RC ga ik er van uit dat je zoveel winst maakt dat je
investeerd uit de cachflow. Als je lening af sluit om te finacieren stijgt de schuld van het bedrijf.
In het eerste geval ga je steeds meer verdienen, maar ook veel belasting betalen. In het tweede geval als je investeerd om afschijving te houden en geen belasting te hoeven betalen krijg je steeds meer schuld tot je niks meer kan lenen, en ga
je belastingting betalen als je afschijving op is.Als de waarde van de grond maar genoeg stijgt kan je strategi 2(investeren
om geen belasting te hoeven betalen) heel lang volhouden. In Nl doet eigenlijk iedereen dat, in DK waar de grondprijs is
gedaald wil de bank meestal dat je meer aflost dan je afschrijft, en dat kan alleen als je veel winst maakt. in Dk betaal
je 50 % belasting over inkomen boven de 50000 Euro.
kobonde

Berichtdoor poekske » do nov 07, 2019 19:25

Hier kan je heel makkelijk 40 of 45 procent afgeven aan de staat...
poekske

Berichtdoor jan.nl » do nov 07, 2019 19:30

poekske schreef:Door de grootte van jullie bedrijven kan je eigen bank spelen?

Dat ging 25 jaar geleden makkelijker als nu :yes:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor W.A » do nov 07, 2019 19:49

poekske schreef:Ligt misschien aan het feit dat je in de EU meer belasting betaald?
Erg verschillend zoals je ziet! Ook hier maar 15% waarvan je nog eens de helft mag wegstrepen als je investeerd..

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor poekske » do nov 07, 2019 20:18

W.A schreef:
poekske schreef:Ligt misschien aan het feit dat je in de EU meer belasting betaald?
Erg verschillend zoals je ziet! Ook hier maar 15% waarvan je nog eens de helft mag wegstrepen als je investeerd..

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

Hier mag je dit jaar 20procent van de gedane investeringen extra aftrekken van je balastbaar inkomen, om de economie te stimuleren. Volgend jaar maar 8.
poekske

Berichtdoor Grazy » vr nov 08, 2019 04:17

kobonde schreef:
Grazy schreef:

Het maakt heel veel uit, als je zegt als je investeert van de RC ga ik er van uit dat je zoveel winst maakt dat je
investeerd uit de cachflow. Als je lening af sluit om te finacieren stijgt de schuld van het bedrijf.
In het eerste geval ga je steeds meer verdienen, maar ook veel belasting betalen. In het tweede geval als je investeerd om afschijving te houden en geen belasting te hoeven betalen krijg je steeds meer schuld tot je niks meer kan lenen, en ga
je belastingting betalen als je afschijving op is.Als de waarde van de grond maar genoeg stijgt kan je strategi 2(investeren
om geen belasting te hoeven betalen) heel lang volhouden. In Nl doet eigenlijk iedereen dat, in DK waar de grondprijs is
gedaald wil de bank meestal dat je meer aflost dan je afschrijft, en dat kan alleen als je veel winst maakt. in Dk betaal
je 50 % belasting over inkomen boven de 50000 Euro.

Kobonde je doet me denken aan een economie leraar op de MAS, des te meer je het uitlegt des te minder ik het snap :lol: :lol:
Afschrijvingen zijn voor herinvestiringen, aflossen is winst :yes:
Grazy

Beroep: Master Grazier

Berichtdoor kobonde » vr nov 08, 2019 09:26

Kobonde je doet me denken aan een economie leraar op de MAS, des te meer je het uitlegt des te minder ik het snap :lol: :lol:
Afschrijvingen zijn voor herinvestiringen, aflossen is winst :yes:[/quote]

Ik weet niet of dat jouw leraar het niet goed heeft uitglegd of dat je niet oplette, maar je kent in ieder geval de basis
begrippen van economi niet. Aflossen is geen winst, als je meer aflost dan je afschrijft groeit je vermogen.
Winst is als er meer inkomsten zijn dan kosten, winst gebruik je om van te leven, te herinvesteren of ekstra aflossen.
kobonde

Berichtdoor Corjan » vr nov 08, 2019 11:57

Dan ben ik ook maar een bietje dom 8) Maar ik zie EXTRA aflossen ook als winst :idea: Hier los ik ook veel meer af dan de afschrijvingen. En daar voel ik mij goed bij. Komt er dan wel op neer dat ik soms snel weer bij leen. Omdat met extra aflossen de RC nie altijd possitief is :oops:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Arno » vr nov 08, 2019 15:08

Nahjah ,ik weet er weinig vanaf maar ik denk dat systeem in denemarken nogal wat ingewikkelder in elkaar zit als het onze.
Wij mogen op kasbasis boekhouden wat enorm veel voordeel geeft met bv voer inventaris.
Arno

Beroep: koeienmelker

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en voer