Automatische tochtigheidsdetectie van koeien.

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met gezondheid.

Moderator: Moderators

Re: Automatische tochtigheidsdetectie van koeien.

Berichtdoor MelkboerLuc » vr nov 15, 2019 11:42

Wij denken aan het gebruik van sensoren voor tochtigheids detectie.
Cowmanager lijkt mij een aangewezen partner en systeem.
Ik heb eens een aanbieding zien voorbijkomen, ik denk in de Veeteelt Nieuwsbrief, van 80 sensoren voor 1500 €. Zou dat kunnen kloppen en nu nog geldig zijn? Is dat enkel voor de sensoren of inclusief licentie? En wat met jaarlijkse onderhoudskost of abbonement?
Wie is aangewezen verkoper en begeleider in Vlaanderen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
Freedom of speech: je hebt altijd het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk gelijk had
onze verse nagelnieuwe website ---> Bedrijf
MelkboerLuc

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Koeien + melk

Berichtdoor G.U. » vr nov 15, 2019 12:06

Ik heb sensehub via crv. Had de keus bij hun tussen scr senseHub en het nedapsysteem. Een kameraad van me heeft het IDA systeem en is daar ook tevreden over. Naast cowmanager zijn dit wel de alternatieven. Succes met een keus maken 8)
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor wit » vr nov 15, 2019 13:17

80 sensoren voor 1500 euro :roll: :?:
Vraag me af of dit wel klopt.
wit

Berichtdoor boer pieter » vr nov 15, 2019 15:14

transponders kosten ongeveer 100 euro per stuk en dat is bij elk systeem ongeveer het zelfde ,maar alles is beter dan geen tocht detektie het werkt gewoon goed en geeft veel rust ze werken 24 7 ik heb het al 14 jaar
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor postma friesland » vr nov 15, 2019 15:16

Hier is ook een boer die 5 jaar sensoor heeft, zit al rond te kijken naar andere systemen. Hij verliest te veel sensors uit het oor. Bovendien draait het programma in de cloud, je heb goed en redelijk snel internet nodig om het te laten draaien en de data gaat zo altijd eerst terug naar de maker vant programma. Ook viel de jaarlijkse kosten hem tegen voor deze service

Wij hebben Sinds 4 maand het systeem van nedap met halsband sensors. Het systeem draait helemaal op zijn eigen, geen internet nodig, geen jaarlijkse terugkerende service kosten. Werkt goed [THUMBS UP SIGN]

Sent from my iPhone using Tapatalk
postma friesland

Beroep: dairy farmer
Interesses: koeien, voeren.

Berichtdoor Hookwood Holsteins » vr nov 15, 2019 15:59

boer pieter schreef:transponders kosten ongeveer 100 euro per stuk en dat is bij elk systeem ongeveer het zelfde ,maar alles is beter dan geen tocht detektie het werkt gewoon goed en geeft veel rust ze werken 24 7 ik heb het al 14 jaar

transponders zijn heel verschillend geprijsd. Ligt er maar net aan wat je er mee kunt. Alleen tochtdetectie of ook herkauwen etc. Mijn IDA systeem registreert lopen, liggen, herkauwen en eten. En op basis daarvan krijg je diverse attenties.

IDA werkt trouwens met een abonnement model. Doet Agrovision ook trouwens met Sensoor.
Hookwood Holsteins

Berichtdoor Hookwood Holsteins » vr nov 15, 2019 16:04

MelkboerLuc schreef:Wij denken aan het gebruik van sensoren voor tochtigheids detectie.
Cowmanager lijkt mij een aangewezen partner en systeem.
Ik heb eens een aanbieding zien voorbijkomen, ik denk in de Veeteelt Nieuwsbrief, van 80 sensoren voor 1500 €. Zou dat kunnen kloppen en nu nog geldig zijn? Is dat enkel voor de sensoren of inclusief licentie? En wat met jaarlijkse onderhoudskost of abbonement?
Wie is aangewezen verkoper en begeleider in Vlaanderen?

https://www.cowmanager.com/nl-nl/Contact

ff berichtje sturen en je weet het.

Ik ben ook bezig geweest met CowManager via Agrovision maar de vertegenwoordiger nam mij niet serieus..... Dan ben ik er gauw klaar mee.....

80 zenders voor 1500 euro kwam niet overeen met mijn offerte in ieder geval.
Hookwood Holsteins

Berichtdoor Talis » vr nov 15, 2019 17:10

hier ook het sensehub systeem. qua tochtdetectie werkt het super. qua gezondheid kan ik er niet heel veel mee.
80 koeien 1500 euro kun je vergeten.. heb hier de helft van de koeien band om en als ze drachtig zijn hang ik ze om bij een verse koe..
Talis

Berichtdoor john verhaar » vr nov 15, 2019 20:03

Hier bezich met het nieuwe van Bou- matic hebben al boumatic for 18 jaar alleen tocht detection in comby met de 2 melkstallen updaten met nieuwe melkmeters halbanden zijn $83.00 iemand ervaring :?:
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor postma friesland » vr nov 15, 2019 20:49

Hier grofweg 135 per sensor rumination, heat etc. Nedap is hetzelfde als boumatic en gea

Sent from my iPhone using Tapatalk
postma friesland

Beroep: dairy farmer
Interesses: koeien, voeren.

Berichtdoor auke » vr nov 15, 2019 22:23

ik ben erg tevreden met mn Cowmanager systeem. Ik verlies op jaarbasis 2 oormerken denk ik. Heb toen voor dit systeem gekozen omdat het veel goedkoper was omdat je geen basis station oid had wat andere merken wel hadden/hebben. Bovendien is het hier continue monitoring ipv 2x per dag met de Heattime ( hadden een vaste antenne )

bedenk wel dat het systeem enkel tochtige koeien ziet. Is je vruchtbaarheid slecht vanwege cysten of witvuilers dan helpt geen enkel systeem
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor wijnbergen » za nov 16, 2019 06:11

heb hier de nieuwste heatime sinds ruim een jaar, ook geen basisstation meer en is dus goedkoper geworden, alleen een antenne.
Registreert gezondheid herkauwen tocht enz, ben er erg tevreden mee en kost ca 100€ per transponder, het werkt ook goed samen met het managementsysteem. Heb sensoor op proef gehad een paar jaar terug maar te veel verlies (n)
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor G.U. » za nov 16, 2019 09:02

Sensehub (de nieuwe heattime) koste mij 115,30 per halsband en €2000 voor de antenne. Ik weet niet meer precies wat ida kostte maar op zeven jaar, wanneer de batterijen van de haldband leeg zouden zijn, is sensehub goedkoper als ida. En sensehub werkt mooier vind in zelf. Zo kun je zelf het ideale inseminatiemoment zien in sensehub en dat kan met ida volgens mij niet..
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Richt » za nov 16, 2019 10:11

hier sinds 2017 Nedap systeem via SAC met pootbanden, werkt goed, was volgens mij met 60 pootbanden incl basis station en installatie goed 100 € per pootband, transponders opzich iets van 60€ stuk volgens mij, wij wissellen de banden om als koeien drachtig zijn, plastik bandjes kosten iets van 2-3€ stuk meen ik. Zo kan ik met 60 transponders bij 150 melkkoeien net uit komen.
Scheelt toch een 5000€ aan transponders, en die dingen gaan een jaar of 8 mee volgens verkoper. omhangen is als koeien vast staan makkelijk te doen.
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor MelkboerLuc » za nov 16, 2019 10:32

Die prijs van 1500 euro voor systeem heeft wel sterk getriggerd voor antwoorden. Maar ik heb het ergens opgevangen en onthouden. Echt waar.
Is Sensoor en Cowmanager niet hetzelfde?
Voor adressen kon in natuurlijk ook kijken op de site en hun een een vertegenwoordiger laten sturen. Ik had liever boeren ervaringen gehoord met een bepaalde verkoper aangezien ik denk dat er verschillende aanbieders zijn en waarschijnlijk is de 1 al meer onderlegd en betrokken da een ander

Freedom of speech: je hebt altijd het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk gelijk had
onze verse nagelnieuwe website ---> Bedrijf
MelkboerLuc

Interesses: Koeien + melk

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en gezondheid