door MelkboerLuc » zo nov 17, 2019 10:59
Voor verreikers:
"De keuze is reuze
En de prijs maakt alles wijs"
Eerst en vooral werd ik getriggerd door de wereldwijde reputatie van CAT, anderzijds door zijn goede prijszetting. En uiteraard ook door zijn knappe voorkomen + ongeveer zelfde zichtvermogen voor en rechts over de motoromhulling.
Ook de langere wielbasis (soepeler rijden!) en zefde draaistraal als JCB en bodemvrijheid waren een plus.
Ik kon nog de kans grijpen van een overjaars(2018) full-option stockmodel. Dat kon ik uitbreiden met een aantal opties waarbij ik kon putten uit 19 jaar eigen verreiker ervaring.
Zoals daar zijn: omkeerventilator, powershift en torque-lock om aanhangwagen te trekken, 42 km/u, vering op de giek, extra werlichten en acheruitrijcamera, centrale smering, electronische batterijsleutel, Faster snelhydrokoppeling enkele functie, achteraan console met inschuif van naar keuze trekhaak of gewichtendrager of aanhangwagenknobbel, en ook zeer bewust gekozen voor stoere bull banden extra breed 500 Duraforce.
En, ook niet te versmaden, 2 jaar full garantie, uitgebreid met +2 jaar op motor/boite/hydro.
En dat alles , zelfs met +ombouw van 5 bakken, voor een prijs waar JCB maar met moeite kon aan ruiken.
Over die gewichtjes nog een kleine uitleg: zo maak ik zonder kosten van een 357D bijna een 408D, echter zonder altijd dat extra gewicht te moeten meesleuren. Doel: gras en maissilo helpen vastrijden met verreiker 8000 kg eigengewicht + 3000 kg aanpikgewicht.
Moet lukken
Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
Freedom of speech: je hebt altijd het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk gelijk had onze verse nagelnieuwe website ---> Bedrijf