Nieuwbouwstallen (deel 7)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met huisvesting.

Moderator: Moderators

Re: Nieuwbouwstallen (deel 7)

Berichtdoor boer pieter » za nov 16, 2019 12:10

mooie stal maar waarom dan weer zo*n klein melkstalletje over een paar jaar komen er weer een paar koeien bij en dan sta je weer veel te lang te melken
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor john verhaar » za nov 16, 2019 15:03

boer pieter schreef:mooie stal maar waarom dan weer zo*n klein melkstalletje over een paar jaar komen er weer een paar koeien bij en dan sta je weer veel te lang te melken

:lol: Pieter,een dubbel 12 kan als het heel goed draad 2700 melkingen doen per dag en het argument dat je dan te lang staat te melken begrijp ik wel als het zelf wil doen maar als je er meer gaat melken moet dat gewoon aan andere over laten en die vinden het weer fijn als ze wat uurtjes kunnen maken :idea: gewoon is ff je DK bril afdoen :idea:
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor boer pieter » za nov 16, 2019 15:15

hier zie je dat het melken gewoon niet te lang moet duren ,kun jij wel zeggen dat ze graag wat uurtjes willen maken , maar die mensen vind je hier niet zo gemakkelijk ,zelfs geen oost europeanen die zien dat ook wel max 3 uur plus een uurtje wassen ed dan moet het wel op houden ,ik hoor ook wel eens dat ze in de usa ook niet zo gemakkelijk meer melkers kunnen vinden , voor een paar centen meer bouw je een melkstal die dubbel is en ben je veel sneller klaar en kun je de mannen of vrouwen nog wat andere klusjes laten doen ,veel meer afwisseling in het werk vinden de meesten ook wel mooi , kun je ze 8 uur laten werken en dan naar huis,geen gebroken dagen ,daar hebben veel een hekel aan ,maar het zal in usa allemaal wel anders zijn maar ik spreek best jongeren die op grote bedrijven werken die vee liever van alles wat doen ipv uren melken
boer pieter

Berichtdoor kobonde » za nov 16, 2019 15:25

Pieter, om 2 keer per dag 3 uur te melken vind je inderdaad niet veel mensen voor, de oplossing is dan niet een grotere
melkstal zodat 2 man 1.5 uur melken. Maar om niet de zelfde persoon 2 keer per dag te laten melken.Het probleem zit niet
in de uren maar in in 2 keer per dag moeten melken met 12 uur interval.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor poekske » za nov 16, 2019 15:27

boer pieter schreef:hier zie je dat het melken gewoon niet te lang moet duren ,kun jij wel zeggen dat ze graag wat uurtjes willen maken , maar die mensen vind je hier niet zo gemakkelijk ,zelfs geen oost europeanen die zien dat ook wel max 3 uur plus een uurtje wassen ed dan moet het wel op houden ,ik hoor ook wel eens dat ze in de usa ook niet zo gemakkelijk meer melkers kunnen vinden , voor een paar centen meer bouw je een melkstal die dubbel is en ben je veel sneller klaar en kun je de mannen of vrouwen nog wat andere klusjes laten doen ,veel meer afwisseling in het werk vinden de meesten ook wel mooi , kun je ze 8 uur laten werken en dan naar huis,geen gebroken dagen ,daar hebben veel een hekel aan ,maar het zal in usa allemaal wel anders zijn maar ik spreek best jongeren die op grote bedrijven werken die vee liever van alles wat doen ipv uren melken

Ik had ook zo iemand die vanalles wou doen, deed ie veel liever. Na jaarenhalf, vanalles leren en uitleggen en nog en nog en nog maar gestopt. Ze willen idd veel verschillende dingen, maar merendeel kan vanalles dan maar de helft... En 1 iemand iets leren kost minder dan 10 dingen
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor boer pieter » za nov 16, 2019 18:09

kobonde schreef:Pieter, om 2 keer per dag 3 uur te melken vind je inderdaad niet veel mensen voor, de oplossing is dan niet een grotere
melkstal zodat 2 man 1.5 uur melken. Maar om niet de zelfde persoon 2 keer per dag te laten melken.Het probleem zit niet
in de uren maar in in 2 keer per dag moeten melken met 12 uur interval.

Dat zeg ik toch melken en dan wat anders laten doen zo dat ze de uren hebben en in de middag eeer een ander persoon zo dat je niet steeds het zelfde doet dat zie je ook in fabrieken zo als danisch crown 50 min werken 5 min pauze en dan vrrder maar een andere plek bij arla doen ze dst ook
boer pieter

Berichtdoor auke » za nov 16, 2019 22:43

john verhaar schreef:Heel mooi,ook wel grappig dat ze het heel labor efficient vinden met 4 man :?

als ik de bedrijfsopzet snap lopen hier alleen melkkoeien. personeel hoeft alleen koeien t drukken en oppassen. zijn 4 groepen dus das 4x ochtend en 4 x middag?
12 uur shift dan lopen er steeds 2 man en dat is dan niet veel met 700 koeien
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Hookwood Holsteins » za nov 16, 2019 22:45

auke schreef:
john verhaar schreef:Heel mooi,ook wel grappig dat ze het heel labor efficient vinden met 4 man :?

als ik de bedrijfsopzet snap lopen hier alleen melkkoeien. personeel hoeft alleen koeien t drukken en oppassen. zijn 4 groepen dus das 4x ochtend en 4 x middag?

Bij Verhaar doet dat 1 man hè
Hookwood Holsteins

Berichtdoor G.U. » za nov 16, 2019 23:11

Hookwood Holsteins schreef:
auke schreef:

Bij Verhaar doet dat 1 man hè

Moah dat moet je ook met een korreltje zout nemen. Niet dat ik het niet knap vind maar plankgas koeien melken, de prak halen en geen kalvende koeien of jongvee maakt het iig niet moeilijker
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Corjan » zo nov 17, 2019 01:05

Die delaval kerel zegt toch echt 3 man :yes:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Corjan » zo nov 17, 2019 01:09

Maar het is nie echt een vergelijk :wink: Waar vind je iemand die bij je op de loonlijst wil voor 24/7 berijkbaar moet zijn en lange dagen maken :?: …………..Ze zijn niezzo gek als de boer zelluf :wink:

Maar idd zonder kalfkoeien kun je twee keer zoveel :yes:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor john verhaar » zo nov 17, 2019 01:55

Ze hebben denk een half million extra uitgegeven om geen ophaal koeien te hebben en mest schuiven geen kalf/droge koeien en voer word gemengd voor de koeien gebracht dan denk ze zijn met ze vieren om te kunnen kaarten :mrgreen:
john verhaar

Berichtdoor boer pieter » zo nov 17, 2019 09:09

Gestuurd koe verkeer is ook super (y)
boer pieter

Berichtdoor melker » zo nov 17, 2019 14:13

Kostprijs kan er niet laag zijn, set up lijkt meer iets voor 2000 koeien, op de melkstal na.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor john verhaar » zo nov 17, 2019 15:01

boer pieter schreef:Gestuurd koe verkeer is ook super (y)

Zou goed kunnen en ik heb er ook geen verstand van of ervaring mee maar ik kan denk gewoon slecht wennen aan de doolhof van hekken en dat dan een vrijwillig melk system noemen :?
john verhaar

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en stal